Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

miercuri, 27 februarie 2013

Orez in stil cantonez







Aceasta reteta am facut-o pentru prima data acum 17 ani. Intr-un mod putin diferit, ce-i drept, dar important e ca intr-un ziar saptamanal local am gasit aceasta reteta si mi-am zis ca ouale cu orez ar trebui sa fie bune, plus mazare, pentru culoare si uite asa un fel de baza rapid.
Acum am redescoperit aceasta reteta in cartea Delicii in bucatarie, Retete traditionale din China, Japonia, India si Thailanda, Biblioteca Adevarul, 2011 si a fost musai sa o prepar.

Pregatire: 15 '
Preparare: 20'
Dificultate: mica

Ingrediente pentru 4 persoane:
300g orez basmati, 
2 oua,
150g sunca presata(nefeliata),
200g mazare,
ulei de masline extravirgin,
sare si piper din rasnitele Kotanyi.

In bucataria chineaza, legumele au un rol fundamental. Sunt supuse unei preparari termicefoarte scurte, in acest fel ele pastrandu-si calitatileoranoleptice si nutritive.


1. Spala orezul intr-o sita cu ochiuri mici si pune-l intr-o oala. Toarna apa peste el in asa fel incat sa-l acopere 1.5 cm, sareaza-l dupa gust si pune-l la fiert. Eu am folosit doua pungi de orez basmati prefiert de 125g, astfel incat le-am lasat 8 minute in apa fierbinte, am scos pungutele, le-am lasat la scurs, le-am taiat si gata orezul.

2. Intre timp, taie sunca in cubulete cat mai egale si opareste mazarea in apa cu sare-eu am avut gata fiarta la conserva. Bate ouale cu putina sare si fa o omleta subtire



 pe care o rumenesti pe ambele parti,




apoi tai-o fasii.



3. Incinge wokul  sau o tigaie mare neaderenta si prajeste cateva secunde sunca, -am folosit sunca afumata-,




adauga mazarea,


orezul fiert, fasiile de omleta,


condimenteaza cu sare si piper din rasnitele Kotanyi, dupa gust.


Inainte de a-l servi, poti adauga seminte prajite de susan, dupa gust.




 Are un gust nemaipomenit, susanul ii da o aroma aparte si chiar de saturi de acest fel, nu-ti mai trebuie nimic pe langa ;-)


10 comentarii :

  1. Mancatorul meu de orez cred ca ar fi super incantat de combinatie!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu siguranta va fi incantat, la fel cum a fost si mancatorul meu ;-)

      Ștergere
  2. Mi-ai dat idee pentru maine, chiar nu mai stiu ce sa fac de mancare, ceva usor si repede....Multumesc pentru sugestie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca o vei incerca, ai sa vezi cat e de bun si gustos ;-)

      Ștergere
  3. Arata foarte bine , am sa incerc si eu. E si rapida!! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar te rog sa o incerci, plus ca daca faci cu mazare fiarta si orez prefiert, ca mine, esti gata in 15 minute. ;-) pupici

      Ștergere
  4. Sa-i adaugi niste sos de soia si ghimbir, la final. Iese si mai si ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mm, te cred, asa voi face data viitoare! Am mai vazut intr-o carte si cu germeni de fasole...deci, se poate varia si pe reteta asta ;-)

      Ștergere
  5. imi place orezul , dar drept sa-ti zic cu ou nu am facut , o sa incerc !

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.