Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

marți, 4 mai 2010

La vie en rose-Tort cu budinca de capsune










Un tort de capsune indelung gandit...am vrut sa fie roz-bombon, dar nu atat de roz incat sa iasa kitchos...ntz, ntz, ntz...de aceea am lasat frisca alba...si am vrut sa aiba capsune, muuuulte capsune...asa ca am folosit aproape un kilogram.

Am prins o idee din revista Click!Pofta buna! cu capsunele taiate in trei si cu alune sfaramate si presarate pe tort...apoi in revista Libertatea Retete am vazut tortul La vie en rose care era de capsune, cu blat din comert si cu crema de budinca...eu am combinat cele doua retete, am pastrat titlul si restul...am facut dupa cum m-a taiat capu'...

Ingrediente pentru blat:
4 oua,
o cana de zahar,
o cana de faina,
1 plic praf de copt,
2 linguri de lapte,
50ml apa,
50ml ulei,
o fiola de vanilie,
o lingura coaja de lamaie.

Pentru crema:
1 kg de capsune,
2 plicuri de budinca de capsune,
800 ml lapte.

Pentru jeleu:
2 plicuri Tort-jelee rosu,
8 linguri de zahar,
500 suc de capsune/apa.

Pentru ornat:
1 plic de frisca,
150ml lapte,
1 plic intaritor de frisca,
1 plic zahar vanilat,
4 linguri de zahar,
alune de padure,
capsuni.

Prepararea blatului:
Se fierbe apa si zaharul pana se topeste zaharul si se obtine un sirop.
Se bat albusurile spuma tare-eu adaug intotdeauna cateva picaturi de otet, apoi se adauga siropul in fir subtire.
Separat se freaca galbenusurile cu uleiul, ca la maioneza.
Peste albusurile batute spuma se pun galbenusurile, vanilia, praful de copt stins in laptele caldut, faina in ploaie si coaja de lamaie. Am mai adaugat cateva picaturi de colorant rosu, spre rusinea mea, caci am vrut sa folosesc zeama de sfecla rosie, ca tocmai cumparasem un borcan special pt. asta, dar mi-a fost frica...daca nu mai crestea blatul si puneam prea multa zeama? Asa ca nu m-am mai chinuit si am pus colorant...
Compozitia se toarna intr-o forma de tort tapetata cu unt si hartie de copt. Se coace la foc moderat aprox. 20-25 de min.

Reteta de blat am luat-o de la Teo de vreo 2 ani de zile si fac mereu blatul acesta, e foarte pufos.

Dupa ce se raceste, se taie in doua pe orizontal, rezultand trei blaturi.



Crema:

Cele doua plicuri de budinca se prepara conform instructiunilor depe plic cu doar 800 ml de lapte si in loc de 4 linguri de zahar, cred ca am pus 8...cu toate acestea, ajutorul de bucatar mi-a spus ca as mai fi putut pune...
Am pus folie peste budinca sa nu prinda pojghita si am dat-o la rece.



Jeleu:
Na, ce sa fac daca tot dupa plic m-am ghidat? Faceti la fel. Cele doua plicuri de tort jelee se amesteca tot cu 8 lg de zahar si 500 ml apa, ca suc de capsuni n-am mai apucat sa fac...

Asamblarea:
Se taie blatul de tort in doua...cu un cutit foarte bine ascutit, ca fierastraul de torturi n-a putut sa patrunda-ntr-insul...e foarte pufos, v-am spus si elastic...
Apoi, se aseaza primul blat in tava.
Am dat la blender o mana de capsune si cu pireul rezultat am insiropat primul blat.


Apoi am feliat capsunele si am asezat frumos feliile pe toata suprafata blatului.


Am rasturnat budinca, niveland-o frumos.



Am pus al doilea blat peste budinca, am insiropat cu pireul de capsune, am pus iar felii de capsune pe toata suprafata blatului si am rasturnat jeleul peste ele. A cam intrat in blat jeleul...

Am asezat si al treilea blat peste jeleu si am lasat tortul la frigider pana a doua zi.

Ornarea:
Am batut frisca cu laptele, am adaugat zaharul vanilat si zaharul si cand s-a intarit am pus frisca intr-un posh si am ornat tortul...prima data am intins-o cu cutitul meu de silicon...



Patru capsune mari si frumoase se taie in trei si se pun in cele 4 puncte cardinale ale tortului sub un mot de frisca feliile, altfel nu stau asa falnice si mandre ;-)))
In mijlocul feliilor, pe un mot de frisca se pune o aluna de padure cu tot cu coaja.
Eu am blenduit celelalte alune, nu mai multe de-un pumn si le-am presarat pe suprafata tortului.



Lateralele tortului sau bordura am decorat-o cu felii de capsune.
Si o felie aromata si foarte roooz...





Am fost la furat de liliac de pe la blocuri pentru ca nu rezist in fata florii mele preferate si nu-mi place sa o vad cum se usuca in copac. Ea trebuie culeasa, admirata si mirosita cu ochii inchisi si cu fata infundata in florile ei mici parfumate albe sau liliachii....ceea ce fac mereu.



Cat despre ajutorul de bucatar...a fost in extaaaz....a mancat trei felii deodata...si m-a pus sa-i repet figura...eu m-am bucurat, pt. ca iar am fost la furat de liliac...hi,hi,hi...si acesta e al doilea tort facut in doua saptamani si cel mai reusit, ca atare postat si publicat.



Viata voastra e roz? ;-)

19 comentarii :

  1. que paqueteria total esta torta, unica e inmejorable. la pinta que tiene es avasalladora, está para ganar un concurso de cosas dulces o riquisimas.
    Lo mejor que he visto en mi vida, asi te lo digo. besos

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos si bun!Capsuni si frisca, ce poate fi mai bun de atat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mama, ce pofta me-ai facuuuuut!! Trece-o repede ,la catastif ,pentru cind voi trece prin Timisoara!
    Azi toata ziua imi va ploua in gura!

    RăspundețiȘtergere
  4. mmmmmmmmmmmmmm......che delizia!! ciao!

    RăspundețiȘtergere
  5. Wauuuuuu.... ce tort Liana, toata ziua o sa ma gandesc : ce buna ar fi fost o felie din minunatul tau tort iar daca pretentiosul de ajutor de bucatar a infulecat trei portii banuiesc ca e ... nu bun, ci grozav tortul tau de capsuni. Daca l-ar vedea Casian mama mama caci nu ar mai ramane nimic din el.Ai un 10 cu felicitari de la mine si inca un 10 cu trei stelute de la Casian.Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  6. faina reteta, trebuie sa fie delicios! Pupicei

    RăspundețiȘtergere
  7. Liana, da! Viata mea e roz. Roz bonbon chiar :P. imi place mult mult tortul, pare asa de racoritor. Trecut pe lista!

    RăspundețiȘtergere
  8. minunat tort,parca e un fluture,primavara!felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sergio- grazia por la tua sincerita! me hizo muy felice.

    Lilly- multumesc! sa stii ca frisca a fost insignifianta, au predominat capsunile, budinca si jeleul...

    Janet- urca-te in tren si vino, ca acusi trec caspunii si pe urma...sau vrei sa-ti fac cu prune? ;-)

    Federica- grazie mille!

    Moni- considera, te rog frumos, ca l-am facut pt. Casian azi de ziua lui, sa creasca mare si frumos, sanatos si destept! Si pe mamica lui cea dulce, o pup!

    Maria- multumesc!

    Yafa- multumesc! a fooost...pup

    Corina- ma bucur tare mult pt. tine! se pare ca esti singura fericita! merci frumos!

    Alison- merci! uite, nici nu m-am gandit la fluturi, ci la o pasare in zbor ;-)

    RăspundețiȘtergere
  10. Mmmmmmmmmmmmmm! Trebuie neaparat sa fac acest tort! Copiii vor fi incantati cu siguranta! Arata extraordinar!

    RăspundețiȘtergere
  11. Che meraviglia questa torta alle grafole e panna!Stavo cercando proprio una ricetta così per la festa della mamma ,domenica prossima.Grazie anche di aver visitati il mio sito e di seguirmi.Un abbraccio e a presto

    RăspundețiȘtergere
  12. ma chère liana
    ton gâteau est magnifique et surement délicieux mes compliments
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  13. DB- merci frumos! daca-l faci, vezi sa nu fie aia mici pe-acasa, ca poate ramai fara capsuni... pup

    Antonella- grazie mille!

    Goldielocks- foarte, foarte multumesc!

    Ma chere Fimere- tes compliments me va bien!

    RăspundețiȘtergere
  14. Très réussi, bravo!!
    La vie en rose est le titre d'une d'une célèbre chanson française.
    A bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  15. Nadji-merci beaucoup! Oui, je sais le chanson La vie en rose d' Edith Piaf-je l'aime beaucoup.
    bonne soiree

    RăspundețiȘtergere
  16. Cu capsuni cum imi place mie ...Lianaaa vreau si eu o feliuta !!!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  17. Lissa- pt. tine, o feliuta cu drag.pup

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.