Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

miercuri, 23 octombrie 2013

Rulada de pui cu varza rosie si sos de chimen








 In revista Retete/Bucataria de azi am gasit reteta Piept de pui umplut cu varza rosie. Mi-a placut mult umplutura, coloritul verzei rosii transformata in mov si cum tocmai pusesem niste salata de varza rosie la borcan, si mi-a mai ramas, am zis musai sa o incerc. In reteta, pieptul de pui se cresteaza, se face un buzunar, care se umple cu varza, se tavaleste prin faina, apoi se prajeste in ulei. Eu am zis ca mai bine fac o rulada de pui la cuptor. Si se recomanda cartofii fierti, dar am preferat sa fac rondele de cartofi, pentru ca deja vizualizazem reteta in cap si mi-am zis ca astfel o sa dea cel mai bine. Si ma tot gandeam ce sos sa fac.Un sos alb...dar cu ce?
Ce-ar merge cu varza, oare? Stiu! Chimen! Un sos de chimen sa fie atunci. De fapt, un sos alb in care am adaugat chimen macinat.
Daca a fost bun?
A fost sen-za-ti-o-nal!!!



Ingrediente:

500g piept de pui,
1/4 varza rosie,
sare,
piper.

Garnitura:
rondele de cartofi/cartofi fierti.

Pentru sosul de chimen:
50g unt,
3 linguri de faina,
3 linguri de smantana,
o cana de lapte cald,
2 linguri de chimen macinat  Kotanyi,
sare si piper.

Mod de preparare:

Pieptul de pui taiat fasii-eu il cumpar de la Deliciosul de Vaslui- se spala, se sterge cu prosoape absorbante, se acopera cu folie alimentara si se bate usor cu un ciocan de snitele. Nu e necesar pe ambele parti, ca nu vrem sa se gaureasca.
Asezonam cu sare si piper pe fiecare parte si-l dam la frigider.

Toaca varza marunt, pune sare si amesteca. Potriveste gustul cu piper, daca vrei. Dupa o ora, scurge varza bine de tot.

Intinde pe o folie de aluminiu fileurile de pui suprapuse si pune umplutura de varza.



 Ruleaza strans cu folia alimentara si da la cuptor intr-o tava cu putina apa pentru 20 de minute.


Rondele de cartofi:
Cartofii se spala, se curata si se taie rondele, nu foarte subtiri, potrivite. Se lasa la scurs de apa in exces intr-un prosop. Se prajesc in ulei, apoi se scot pe prosoape absorbante. De asemenea, se pot prepara cartofi fierti drept garnitura, pentru cine nu-i suporta pe cei prajiti.


Sosul de chimen
Eu nu am avut chimen macinat, dar cu ajutorul masinii de macinat cafea, m-am descurcat.
 Initial, am macinat doar o lingura de chimen, dar gustul a fost slab si pentru ca l-am vrut intens, am mai adaugat o lingura.


Intr-o oala pentru sos-eu am Delimano- se pune untul la topit, apoi se adauga faina, se amesteca rapid si se toarna laptele cald, amestecand continuu, pana cand se ingroasa. Se adauga chimenul macinat,






sarea si piperul, dupa gust, si se amesteca. Intocmai ca la sosul de marar, doar ca in loc de marar, am pus chimen.


Asamblare:
Initial am tavalit rulada de carne prin sos ca ma gandeam sa o tai felii. Pe urma mi-am zis ca mai bine o tai in bucati oblice ;-)

Pe o farfurie intinsa asezam in cerc rondelele de cartof, peste ele asezam o bucata din pieptul de pui taiata oblic cu varful in sus si  punem o lingurita de sos de chimen pe care o prelungim cu coada lingurii. Presaram cateva seminte de chimen prin farfurie si aranjam o frunzulita de patrunjel printre feliile de cartofi.

Servim cu multa pofta, alaturi de un pahar de vin alb ;-)




6 comentarii :

  1. super, am sa-l bag in "lucru" urgent. Pentru un gust intens al chimenului eu l-as incinge putin intr-o tigaie, asa pe uscat si dupa aceea l-as macina...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu stii ca ai dreptate, Viorele? Multumesc mult pentru sugestie, asa voi proceda data viitoare ;-)

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.