Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 7 noiembrie 2013

Red Velvet Cake-Tort catifeaua rosie













Tortul de ziua mea!
Multe zile am tot cautat, m-am tot intrebat ce tort sa-mi fac de ziua mea...Daca acum doi ani am ales un Tort cu trandafiri de ciocolata, anul trecut iar un Tort de ciocolata cu trandafri albi, anul asta am vrut sa fie rosu!

Rosu aprins, rosu sangeriu, rosu purpuriu si uite asa am ajuns Catifeaua rosie, adica la Red Velvet!

Prima data l-am vazut la Teo, apoi la Edith, dar mi-a placut si cel al Mihaelei.
Multumesc frumos pentru sfaturi, fetelor! :* :* :*

Am luat cate ceva de la toate trei, dar rezultatul final e in stilul meu ;-)

Ingrediente:

Pentru blat:

250g faina,
1 lingurita de sare,
400g zahar praf,
230g unt,
2 oua,
2 lingurite cacao,
240ml lapte batut/kefir,
1 plic zahar vanilat bourbon Dr.Oetker,
1/2 lingurita bicarbonat de sodiu,
2 lingurite colorant praf rosu,
1 lingura otet alb.

Pentru crema:
200g mascarpone,
250g branza dulce,
220g unt,
100g ciocolata alba,
100ml frisca lichida,
50g nuca de cocos,
150g zahar praf.


Pentru decor:
plastelina de ciocolata alba,
plastelina de ciocolata neagra,
praf de zane rosu,
bomboane de zahar(buze rosii) ;-)

Mod de preparare:

Respectati cu strictete ingredientele. Nu puneti mai putin zahar, deoarece se va simti gustul colorantului. Folositi doar kefir sau lapte batut, nu smantana, nu iaurt. Nu uitati de sare, ea va stinge gustul otetului. Cacaua are rolul ei in acest blat rosu, va accentua culoarea. Se pare ca nu numai colorantul alimentar este cel care da culoarea prajiturii, ci aceasta culoare a aparut ca si o reactie chimica intre cacaua foarte putin rafinata,  laptele acru si otet. Nu folositi praf de copt, in locul bicarbonatului-asa cum am vrut si eu sa fac, noroc ca ne-a zis Edith sa nu facem asta, deoarece nu va creste blatul. Folositi extract de vanilie, ne sfatuieste si Teo, dar eu nu am gasit si-atunci am pus un plic intreg de zahar bourbon, care in mod obisnuit se foloseste la 500g faina. E bine daca aveti colorant gel, asa cum a folosit si Mihaela, eu am avut lichid-si a iesit roz, si in ultima instanta am pus si colorant praf rosu si a iesit in sfarsit, rosu!

 Blatul: Preincalzim cuptorul la 180 de grade.
Mixam untul cu zaharul praf. Untul trebuie sa fie moale, la temperatura camerei, nu topit. Adaugam  pe rand ouale si mixam pana la incorporare. Cernem faina si cacaua, turnam jumatate din laptele batut, iar in cealalta jumatate turnam colorantul si amestecam sa vedem culoarea, nuanta ei . La prima vedere, mi s-a parut ok.



Apoi, dupa ce-am adaugat-o in compozitie, s-a facut roz, asadar am fost nevoita sa pun si o lingurita de colorant alimentar praf rosu...bine ca aveam :P



Urasc bicarbonatul.....nu-l suport, mi-e rau de la el, de aceea eu nu prepar nimic, dar absolut nimic cu bicarbonat...dar, citind retetele fetelor, mi-am zis, asta e, o sa-mi fie rau de la propriul tortul, si am pus o lingurita pe care-am stins-o cu otet alb-de mere am folosit. Trebuie sa va spun ca nu am simtit deloc, dar absolut deloc gustul bicarbonatului!!! Cacaua, laptele batut, vanilia-si-au facut datoria!



Apoi am impartit compozitia in doua castroane egale, un castron l-am turnat in tava rotunda de copt,


 cu diametrul de 20cm, (cea mai mica), pregatita deja, unsa si tapetata cu hartie de copt. Cand a fost copt primul blat, am retapetat cu hartie de copt forma si am pus compozitia pentru al doilea blat, pentru ca nu am doua tavi identice ca sa le fi copt deodata. Dar, nu-i nimic, daca le coaceti pe rand, ca mine, numai ca se pierde mai mult timp, evident. :P
Se lasa blatul la racit. Pentru ca e foarte sfaramicios, eu l-am lasat pe balcon, sa se raceasca brusc, era noapte si era frig. Edith l-a pus in congelator inainte de a-l taia, eu l-am taiat a doua zi.

Crema: Daca la blat nu trebuie sa schimbati nimic si sa respectati cu strictete ingredientele, la crema mai puteti jongla un pic. Puteti folosi doar crema de branza Philadelphia, cu unt si ciocolata, ca si Mihaela, sau crema de branza cu mascarpone si frisca, ca Edith,sau doar crema de branza Phi. si frisca, ca Teo.

Am spumat untul cu zaharul pudra, am adaugat un pachet de branza dietetica de vaca Lacteea, foaaaarte fina si ieftina, am amestecat,



 am adaugat si mascarponele


si la final, ciocolata alba topita


Am amestecat si a lasat-o peste noapte la frigider sa se intareasca. Sa nu cumva sa folositi gelatina! Nu e nevoie, ca nu degeaba are unt! Crema va intra in blat si-l va insiropa, ca nu degeaba se numeste catifeaua rosie!!

A doua zi am taiat blaturile in doua si-au rezultat patru, am impartit si crema in patru boluri identice si am purces la asamblat. Primul blat, primul bol cu crema si tot asa pana la final


Ultimul strat trebuie sa fie de crema.


Blaturile sunt foarte sfaramicioase si nu am putut sa acopar marginile tortului cu crema, deoarece se umplea de firimituri, asadar am fost nevoita sa bat 100 ml de frisca lichida si sa acopar exteriorul tortului. Deasupra nu a fost nevoie, am presarat nuca de cocos.
Iar peste frisca am presarat bomboanele de zahar sub forma unor guri rosii.

Decorul: Plastilina de ciocolata alba am facut-o seara, din 120g ciocolata alba si 50g miere artificiala(cu glucoza). Se prepara intocmai ca si plastilina de ciocolata neagra,  intocmai ca aici. Praful de zane rosu  la fel ca aici.

Nu stiam ce model sa fac sau ce floare sa fac...ma gandeam la inimioare...asadar am intins plastelina alba si am decupat inimioare mari si mici


pe care le-am suprapus si le-am vopsit cu putin colorant alimentar rosu amestecat cu un strop de apa


Apoi am facut bulbul acela din plastelina de ciocolata neagra, am pus o scobitoare si am tras varful inimioarelor prin ea, ramanand ca niste petale la exterior.
Floarea gata realizata, am asezat-o pe tort, cu petalele depasind marginea lui si am presarat praful de zane rosu.



Poza de mai jos e facuta dupa ce am scos lumanarile, e complet ciuruit pe partea stanga :P




Si o felie:



E atat de moale, si de pufos, si crema  atat de fina ca ti se topeste in gura! Sotul meu a zis ca e prea dulce si i-am dat dreptate. Dar e foarte catifelat si nu a rezistat in fata lui, doar e dinamovist ;-)


11 comentarii :

  1. Arata super Delicios!!! No,pentru o portie parca as lua avionul pana la TM :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte bine si sigur este si foarte bun!

    RăspundețiȘtergere
  3. superb ti-a iesit!
    inteleg ca a fost ziua ta, asadar urari de bine, sanatate si putere si multi ani inainte cu bucurii si impliniri! noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumos e!!! La multi ani dragã Liana :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Waw cat e de fain !!! Exact pe gustul meu doar e ....ROSU !!!
    Prima data am crezut ca l-ai ornat cu ...boabe de rodie, dar citind reteta an vazut ...."buzele"tale ! Unde le-ai gasit oare ca tare-mi plac....
    Tot il am si eu de mult in plan sa-l fac dar....inca e in asteptare.....
    La multi ani , inca o data si sa fii iubita si respectata de toti cei dragi tie !
    Weekend senin si linistit sa ai!
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu cred ca mi ar iesi nici intr o mie de ani dar odata am sa ma chinui :d e superb as manca o feliuta la orice ora:D

    RăspundețiȘtergere
  7. Un tort tare delicat si elegant, la multi ani, Liana!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Va multumesc mult de tot pentru urari si pentru aprecieri! Sa fiti sanatoase! :* <3

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.