Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 22 noiembrie 2012

Smorgastartor-cheesecake cu somon


















Cea de-a patra tema in cadrul concursului inspiration Food Marathon, organizat de Electrolux, este Delicii suedeze.
No, asta-i buna! Hait, am incurcat-o, mi-am zis, fiindca nu stiu nimic despre bunatatile suedeze.

Si atunci m-am pus pe cautat...adevarul e ca ce am gasit, m-a uimit. Nu toate mi-au placut. As fi vrut sa fac caramele, ca-s moarta dupa ele, dar mi se parea putin. Pana cand am dat de tortul asta cu somon si mi s-a pus pata. In Smorgastartor predomina salata verde si castravetii verzi, pe langa somon, si sunt exact preferatele mele. Gata, zic, p-asta il fac! 
Si l-am facut ;-)

Nu uitati, va rog mult de tot, ca votarea prin like si coment, continua, atat pe facebook, cat si aici, pe blog.

Celelalte trei  retete ale mele din concurs sunt:  Tortul de trandafiri albi si Ravioli cu masline, prosciutto si trufe si Brioche Bouclettes, unde inca ma puteti sustine cu likeuri si  comentarii, aici pe blog, cat si pe facebook,  atat la tort,  la paste, cat si la briosa. Va multumesc din suflet! :*

V-am spus ca likeurile si comentariile conteaza 50% in acest concurs, ceilalti  50% apartinand juriului? Deci, am nevoie de sustinerea voastra. O saptamana a trecut, o alta a inceput, a mai ramas una. Doar e maraton, nu-i asa? Unul pe gustul meu si sper ca si pe-al vostru ;-)

A mai ramas o saptamana si inca doua retete de facut. Inca nu stiu care vor fi temele, dar sper ca la fel de grele ca acestea :P

Sursa: aici

Ingrediente:

2 paini negre(600g),
150g unt,
250g branza Philadelphia cu verdeturi,
275g branza dietetica,
200g telemea de vaca,
50g smantana, 
un sfert de ceapa,
150g ceafa de porc afumata,
100g pastrama de porc,
100g file de somon afumat,
100g salam asortat(cu cascaval, cu boia, cu piper)
10 masline negre,
1 castravete verde Fabio,
1 ardei gras rosu,
1 salata  Lollo Biondo /Rosso.

Mod de preparare:

 Curatam feliile de paine de coaja si 300g de miez de paine amstecam 



cu 75 g unt pana cand se inmoaie si formam astfel primul blat. La fel am procedat si cu blatul doi, 



in schimb, la blatul trei mi-au ramas doar cojile si le-am folosit pe cele de la o singura paine. Le-am inmuiat cu putin lapte caldut prima data, vreo 100ml, apoi cu putin unt, 50g si am format blatul trei.

Nu o sa va vina sa credeti dar am cumparat pentru prima data branza Philadelphia. 


Mi se parea enorm de scumpa si consideram ca nu merita atatia bani pentru 125g. Ei, acum am gasit-o la jumatate de pret si am luat doua cutii! Unde mai pui ca era si cu verdeata, numai buna pentru aperitivul meu ;-)
Am golit cele doua cutii de branza fina cu verdeata impreuna cu  branza dietetica si telemeaua 




pe care am pus-o treptat in compozitie, pentru ca era foarte sarata si n-am vrut sa iasa o saramura gandindu-ma la somonul afumat pe care urma sa-l pun.
Nu am adaugat decat putina smantana, 



ca sa fie o idee mai pufoasa, nu mai mult sa nu curga compozitia, pentru ca  nu aveam de gand sa o stric punand gelatina.
A iesit o crema de branza aromata, cremoasa, nici prea moale, nici prea tare, ci potrivita.
Am mai razuit un sfert de ceapa pe razatoarea mica sa fie gustul mai intens. 
Astfel crema de branza terminata, am impartit-o in doua si intr-una am adaugat 100g de somon afumat si in cealalta 100g pastrama de porc.



Crema de branza cu somon am intins-o peste primul blat, am asezat al doilea blat




-pe care l-am intins in prealabil pe un tocator rotund pana la forma tavii, apoi l-am asezat cu grija peste crema de somon. Peste al doilea blat am intins crema cu pastrama, a urmat al treilea blat si gata. L-am lasat la frigider peste noapte.

Am acoperit tortul de jur imprejur cu un strat subtire de smantana si am trecut la decor.
Am spalat bine castravetele si l-am taiat cu tot cu coaja in felii subtiri, pe care le-am pus suprapuse pe marginea tortului.



Am spalat bine frunzele de salata, le-am sters de doua ori si le-am asezat pe blat, cate o foaie rosso, urmata de o foaie biondo. :P



Am taiat ardeiul rosu felii de-a latul, l-am curat de seminte si am asezat rondelele peste foile de salata.

Am rulat ceafa de porc si feliile de salam si le-am asezat cum am putut si cum am stiut. Am mai pus cateva masline, in mijloc un trnadafir de somon afumat-ca am pus o bucatica deoparte si am uitat sa va zic-mea culpa- si cu asta basta tortul suedez cu somon.



Hai ca mi s-a umplut gura de saliva de puteam umple o galeata pana tot am rulat feliile alea de salam care se desfaceau instant si m-au tot chinuit intruna.

Prima felie am devorat-o, ca eram rupta de foame.



 A doua felie am savurat-o. 



Doamneee, ce gusturi, ce minune...ce salam bun, ce faina-i crema de branza...mai este castravete? Cu felii de castraveti extra am mancat a doua felie si sotul meu a vrut la fel. Inca daca nu as putea cumva, m-a intrebat suav, sa bag in tort cateva felii de castravete tocate marunt. Cum sa nu pot?? In urmatorul! :P 

Skol! 
In suedeza, inseamna noroc ;-)


 

32 de comentarii :

  1. Wow,Liana,tortul asta e si gustos,dupa ce ca l-ai facut sa arate asa de bine,ai pus numai bunatati in el!Fain de tot!Succes pe mai departe!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am pus deja ochii pe el,il incerc de sarbatori!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata minunat de bine, iar ingredientele sint pe gustul meu... Daca as sta mai aproape, te-ai trezi cu mine la usa... Felicitari si bafta la concurs !

    RăspundețiȘtergere
  4. gata....stiu ce voi face pentru masa de revelion......multumim pentru retetà....si i-ti facem un pupic tare tare dulce .baftà....aratà tràsnet reteta asta.....

    RăspundețiȘtergere
  5. Din partea mea esti castigatoare!
    Arata minunat si acest tort!
    Unde sa pun like-ul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult de tot, Angi draga, esti o draguta!
      Likeul se da pe facebook, ai cont?

      Ștergere
  6. Skol ....si din partea mea. M-ai omorat! Nu numai ca arata frumos, dar parca simt bogatia gusturilor. Felicitarile mele.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ca sa vezi telepatie, si eu tot pe somon am fost astazi... toata ziua! Dar minunatia pe care o ai tu aici e un adevarat rasfat! :D

    RăspundețiȘtergere
  8. foarte aratos, as gusta si eu este adevarat, dar pana atunci iti doresc bafta

    RăspundețiȘtergere
  9. Draga mea Liana, sunt absolut sigura ca Dumnezeu te-a trimis pe Pamant cu misiunea de a arata acestei minuni cat mai multor oameni. N-ai vrea tu sa scoti o carte cu toate creatiile tale? Ma gandesc ca Sanda Marin ar trebui sa aiba, peste ani, o urmasa...Liana Toma!

    RăspundețiȘtergere
  10. SKOL !!!
    Arata superb, am facut si eu ceva asemanator dar al tau e superb si apetisant !
    LIKE !

    RăspundețiȘtergere
  11. Wooow, super prezentarea. Delicioasă şi combinaţia de ingrediente. Baftă!

    RăspundețiȘtergere
  12. Arată grozav!!! Mi-ai făcut o poftă fantastică. :) Succes!

    RăspundețiȘtergere
  13. Foarte apetisant, nici nu se putea altfel... esti extraordinara... ai muncit ceva pe el... Bafta

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce frumos te-ai straduit sa aranjezi totul pana la cel mai mic detaliu. Delicios

    RăspundețiȘtergere
  15. De efect aperitivul asta,super! O combinatie minunata...imi place tot ce ai pus.
    Skol!

    RăspundețiȘtergere
  16. Ma intrebam unde e somonul, dar m-am lamurit ;) Mult succes, Liana!

    RăspundețiȘtergere
  17. minunat , o sa incerc si eu de Craciun !

    RăspundețiȘtergere
  18. Am citit tot, pas cu pas, si am o pofta acum:)Astept sa ma inviti odata cand mai faci!!

    RăspundețiȘtergere
  19. oaaaaaaaaa,cum arata nu gluma.sa va fie de bine bunbun.succes pup

    RăspundețiȘtergere
  20. E super fain (daca ma intrebai pe mine , iti mai dadeam idei :) )

    RăspundețiȘtergere
  21. Arata fabulos, asa tort sa tot am pe masa!! Pup

    RăspundețiȘtergere
  22. Absolut super decicios! Prezentare de nota 10!
    Success!

    RăspundețiȘtergere
  23. Ce delicatesa! Ce bine arata! Arta, nu gluma!

    RăspundețiȘtergere
  24. Foarte elegant, potrivit pt o masa de sarbatoare!

    RăspundețiȘtergere
  25. elegant,gustos,deosebit...are toate ingredinetele.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.