Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 19 aprilie 2014

Provocare Dr.Oetker: Dulciurile copilariei: Chec de cacao si spuma de capsuni










Dr.Oetker ne-a provocat sa spunem o poveste despre prajiturit, astfel incat am acceptat cu drag sa particip la  Campania Dr. Oetker - "De Paste, bucatarii iscusiti sunt rasplatiti!"
"Daca esti nostalgica atunci cand iti amintesti prima reteta pe care te-a invatat bunica, prima prajitura pregatita sotului sau prima experienta in bucatarie alaturi de ingredientele Dr.Oetker, atunci provocarea noastra este ca si acceptata!".
 
 Am si primit inainte sa stiu de ce, aceste minunate produse Dr.Oetker, pe care le folosesc cu religiozitate:



 Nici bunica si nici mama mea nu m-au invatat nicio reteta, pe motiv ca si ele au invatat singure, deci asa sa invat si eu. Foarte bine!

Asadar, m-am apucat eu, singura-singurica, pe la 17 ani sa fac niste fursecuri si checuri. Dar tin minte ca am facut pentru prima data spuma de capsuni cand aveam 7-8 ani. Am batut niste albusuri cu mixerul, am scapat niste zahar si am aruncat niste capsune in bezea, asta la indicatiile vecinei mele care facuse cu o zi, doua inainte spuma de capsuni si i-am mancat-o pe toata!! :D

Deci, spuma de capsuni ramane prima mea reteta.
A doua reteta este cea a checului de cacao.

Am facut reteta aceasta prima data la 17 ani. Nu prea mi-a iesit. Am facut-o si la 18 ani. Nu prea mi-a iesit. Am incercat-o si la 19 ani si tot nu mi-a iesit. Checul era perfect, dar nu puteam sa-l tai, se naruia pur si simplu, ca un castel de nisip.
Acum am zis ca trebuie musai sa-i dau de capat, si sa vad unde am gresit eu trei ani la randul de nu am reusit sa fac acest chec.

Cartea de unde am incercat reteta, o am si acum, a fost a mamei mele si se numeste Dulciuri de casa, de Natalia Tautu Stanescu, vol.I,Ed.Ceres, Bucuresti, 1985.
Folosita la maxim, lipita, stropita etc.



Ingrediente:
3 oua,
100g faina,
100g cacao Dr.Oetker,
150g unt,
250g zahar,
1 plic zahar vanilat Dr.Oetker,
1 plic de praf de copt Dr.Oetker,
vanilie, 
coaja de lamaie/portocala,
50g stafide.

Mod de preparare:

1.Se freaca untul cu zaharul (am pus doar 150g) si zaharul vanilat,



se adauga galbenusurile 



frecand mai departe pana ce compozitia devine ca o crema, cand se pun aromele si praful de copt dizolvat. 
Aici cred ca am gresit, ca probabil n-am inteles cum trebuie dizolvat. Acum l-am dizolvat in doua linguri de lapte caldut. 



Se adauga cacaua, -am folosit 50g cacao de calitate extra Dr.Oetker si 50g cacao neagra Dr.Oetker-, apoi albusurile batute spuma, concomitent cu faina. 
Aici cred ca iar am gresit si am mixat puternic. Acum nu am facut cum e scris, ci am cernut cacaua, 


 apoi faina, am amestecat si la sfarsit am pus albusurile batute spuma si le-am incorporat usor in compozitie, amestecand de jos in sus. 




Stafidele curatate si spalate se pun in compozitie si se amesteca usor.
Stafidele le-am pus imediat dupa ce-am amestecat faina si cacaua in compozitie, impreuna cu o lingurita de coaja de portocala-eu am un borcan in frigider cu coaja razuita de portocala si zahar.



 Se unge forma de chec, se presara faina si se toarna compozitia. 


Se tine in cuptor 30-35 de minute. 


Nu creste foarte mult. 

Reteta de la Spuma de capsuni o gasiti aici.




Pentru decor:
50g ciocolata alba,
5 capsuni.

Am topit ciocolata alba pe bain marie, apoi am trasat dungi peste suprafata checului. Am scufundat si trei capsuni in ciocolata alba, apoi celelalte doua le-am folosit pentru a decora spuma de capsuni si farfuria.



A iesit atat de negru, incat daca nu foloseam ciocolata alba, nu-l vedeam noaptea in bucatarie :D



Multumesc frumos, Dr.Oetker, pentru toate retetele de pe plicurile cu diverse ingrediente si pentru experientele si experimentele dulci in care am folosit ingredientele dvs.

Sarbatori Pascale fericite, binecuvantate si luminate s-aveti!!!

6 comentarii :

  1. Deci...MINUNAT SI DELICIOS!!! <3
    Neaparat am sa il fac si eu :D
    sarumana pt reteta :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bun! Sarbatori fericite si linistite!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am cartea . Arata si mai rau decat a ta, foile s-au desprins toate. De fapt am volumul I si II.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt un mare fan al checurilor, iar al tau arata cam bine :). Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
  5. Paste fericit! Numai bine si bucurii iti doresc.
    Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  6. Paste Fericit si Sarbatori luminate si linistite iti doresc!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.