Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

vineri, 10 mai 2013

Tarta de dovlecei din Hania, Grecia







Mi-e un dor de mare de ma doare...acum trei ani am fost in Creta si ma uit zilnic, repet: zilnic!!! la pozele din Creta...nu mai pot!! O sa ma imbolnavesc curand de atata dor...Pana atunci, prepar retete care-mi sting dorul...
Aceasta reteta de Tarta de dovlecei din Hania, Grecia am gasit-o in cartea Delicii in bucatarie, Retete traditonale din bucatariile Europei, Ed.Adevarul, 2011.
Tare aromata de la menta si gustoasa de la dovlecei...s-a mancat rapid ;-)


Pregatire: 20'
Preparare: 30'
Dificultate: mica
Vin: Merlot


Ingrediente:

Pentru aluat:

500g faina alba 000,
3 linguri ulei de masline extravirgin,
150ml apa,
1 lingurita sare,
1 lga coaja de lamaie Kotanyi.

Pentru umplutura:

500g dovlecei,
400g cartofi,
400g ricotta,
50g menta verde uscata Kotanyi,
6 linguri ulei de masline extravirgin,
seminte de susan.
sare si piper din rasnitele Kotanyi.

Mod de preparare:

Cerne faina si adauga uleiul, apoi, treptat, apa-la temperatura camerei.


 Adauga coaja de lamaie maruntita de la Kotanyi






Amesteca bine si imparte aluatul in doua.


Unge cu ulei o tava de tarta si pune in ea o foaie de aluat.



Inteap-o cu furculita. Da-o la cuptor 10 minute.

Spala dovleceii, curata-i si taie-i rondele subtiri; curata cartofii si taie-i felii foarte subtiri. Aranjeaza peste foaia de aluat din tava, in ordine, un strat de felii de cartofi presarati cu sare si piper din rasnitele Kotanyi, dupa gust,





 unul de ricotta-eu am folosit crema de branza cu smantana- si menta verde uscata de la Kotanyi,



 unul de dovlecei sarati si piperati si tot asa pana cand am terminat toi cartofii si dovlecii...tare multe straturi or fost! :P




Si, la sfarsit, inca un strat de ricotta si menta.

Acopera umplutura cu a doua foaie de aluat, -mi-au mai ramas niste bucatele de aluat din care am facut niste frunze, pe care le-am taiat in jumatate si am ornat tarta-


 unge-o cu ulei de masline extravirgin din belsug si presara seminte de susan pe toata suprafata.




Coace tarta circa 30 de minute in cuptorul incalzit la 180 de grade, scoate-o din cuptor




si tai-o bucati cu un cutit.



A disparut rapid ;-)




2 comentarii :

  1. La asa bunatate nici n-avea cum sa mai ramana ceva.

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunat arata tarta asta !
    Si ? Te-ai hotarat ? La vara mergi in Creta ???
    Te tzuc fata draga si sa ai un weekend linistit !

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.