Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

marți, 30 aprilie 2013

Cozonac rustic cu pere, aromat cu scortisoara



























Cel mai bun cozonac pe care l-am facut vreodata!!
Cand am gasit reteta in cartea Delicii in bucatarie, Dulciuri, Ed. Adevarul, 2011 mi-am zis ca va fi prima mea optiune, ca-l voi face pe loc. Aveam tot ce-mi trebuia in afara de pere. M-am dus si am cumparat 2 pere, nu cred ca am dat mai mult de 3lei pe ele. 
Cineva a zis ca acest cozonac e foarte scump, deoarece perele sunt enorm de scumpe....daa, le-am platit greutatea in aur, ce sa zic...nu mai bine te informezi, te mai duci pe la piata, pe la un supermarket si compari preturile...e sub 10 lei kg, in jur de 7-8 lei kg. In fine, sa trecem peste asta.
Tehnica de lucru e mai complicata, trebuie sa fiti foarte atente si sa respectati intocmai reteta si etapele pregatirii. 
Oricum, am fost convinsa ca va iesi ceva bun, plus ca perele cu scortisoara sunt preferatele mele si stiam ca vor da un gust deosebit cozonacului.
Daca va hotarati sa-l pregatiti pentru masa de Paste, va doresc spor, rabdare, bafta si va tin pumnii!!

Sarbatori Pascale luminate si imbelsugate va doresc!

Ingrediente: 


500g faina alba 000, 
5 oua, 
1/2 cub drojdie de bere sau 1 plic drojdie uscata,
270g zahar pudra, 
100ml apa, 
2 linguri scortisoara bio,pulbere,Kotanyi,
150g unt, 
2 pere mai tari.

Pentru uns: 
1 ou. 

Pentru decor:

2 batoane de scortisoara Kotanyi.

Mod de preparare: 

1. Pune 250g faina pe planseta, toarna peste ea drojdia dizolvata in putina apa calduta,




 amesteca bine si lasa compozitia sa se odihneasca 20 de minute.



 2. Bate usor ouale cu zaharul pudra intr-un castron(nu trebuie sa-si mareasca volumul)....faza nasoala e ca am uitat sa pun zaharul, asa ca la sfarsit l-am insiropat pur si simplu, cu cantitatea de zahar ramasa, atent cantarita, dar uitata pe dulap :P si cam o cana de apa calduta...



3. Pune pe planseta sau intr-un vas cele 250g de faina ramase in forma de fantana si asaza in centru aluatul dospit dupa ce l-ai framantat putin inainte.

4. Pune apoi compozitia de oua si untul topit la bain-marie, lingura cu lingura, pan se absoarbe tot in compozitie. Trebuie  framantat cu mana aluatul si pusa urmatoarea lingura de unt, doar cand cea anterioara a fost absorbita de aluat....dureaza ceva...



5. Continua sa framanti cu palmele, adauga scortisoara pulbere si lucreaza aluatul in continuare pana cand devine elastic. 



6.Incalzeste cuptorul la 200de grade. Unge cu unt si tapeteaza cu faina o forma rotunda cu pereti detasabili cu diametrul de cca 22cm si asaza in ea aluatul obtinut. 



7. Lasa-l sa creasca intr-un loc cald 15 minute. 



8. Intre timp, taie perele cuburi. 

9. Cand aluatul a crescut, acopera-l cu bucatele de pere -mie mi s-a parut sufiecient  o singura para, deci a doua am folosit-o ca decor ;-)



si unge-i suprafata cu ou batut. 


10. Pune cozonacul in cuptor si coace-l cca 40 de minute la 180grade. 
Eu dupa 30 de minute l-am verificat cu un betisor de frigaruie si mi s-a lasat putin la mijloc. Deci, cred ca ar fi bine sa-l verificati exact dupa 40 de minute, nu inainte, ca sa nu se lase.

Aici e proaspat scos din cuptor!!!



Si in toata splendoarea, deja insiropat...


si taiat cand inca mai era cald, recunosc, dar cine se poate abtine cand scortisoara te-nvaluie si nu mai raspunzi de tine, huh?





Ce sa va mai zic? Ce e gata demult cozonacul acesta pufos si aromat? :P
Am sarit peste cina, doar ca sa mai mancam fiecare inca o felie din pufosul si parfumatul asta!

Daca vreti sa-l preparati, nu uitati sa puneti zaharul in compozitie, dar va garantez ca si insiropat, cum l-am facut eu, e minunat si gustos.

Spor la treaba si Sarbatori Fericite va doresc din inima!!!

7 comentarii :

  1. Foarte tare ideea de cozonac cu pere! Cred ca-i nemaipomenit de gustos!

    RăspundețiȘtergere
  2. O nebunie delicioasa si aromata! Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  3. Wooow, cat de bine arata, iar aroma perelor cred ca este o nebunie! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Tareeee bine arata!!!yamii!!mi-ai facut o pofta!!!pupp!

    RăspundețiȘtergere
  5. Superb. A ieșit minunat!

    Sărbători Fericite!

    RăspundețiȘtergere
  6. Aha, te-ai cozonacit... Vin si eu imediat la o feliuta, ca vad ca n-ai avut rabdare si l-ai taiat cind era caldut, caldut... Pupici !

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.