Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

duminică, 30 septembrie 2012

"Salam" glazurat din cozonac

Made by Liana















Din colectia  Delicii in bucatarie, Deserturi cu ciocolata, Biblioteca Adevarul, Ed.Adevarul Holding, 2011 am ales sa prepar aceasta delicioasa si simpla reteta, plus ca nu puneam cuptorul la treaba. De fapt, nu transpiram iar ca un cal pe o caldura de 60 de grade!! Cred ca vara asta a fost mai fierbinte ca in Iad si caldura sufocanta de-acum va face din luna octombrie, iunie. In fine...
E o prajitura rece deci, cu ciocolata, la care am adaugat eu lapte condensat si fructe uscate, ciocolata neagra si fulgi de migdale plus altele, in reteta nu erau, si se cereau 500g de cozonac, dar eu am folosit aproape 400g. 
Adevarul e ca m-am gandit la aceasta reteta doar dupa ce-am vazut si cumparat din Auchan o punga de 200g, cu 5 bucati de cozonac, sub forma de chifle, cu doar 1.99 lei. Asa ca am luat doua pungi ;-) Apoi am consultat cartea mea trasa la xerox si acest "salam" a fost prima mea alegere, desi sunt vreo 5 retete cu cozonac. Pe una dintre ele urmeaza sa o prepar maine, pentru ca sunt prea bune, zau.
Ah, si mai trebuie sa spun ca prima poza de sus am postat-o pe facebook si le-am dat prietenilor mei tema de gandire cu privire la continut, adica "ghici, ciuperca, ce-i?". 
Dupa lungi dezbateri si cu ajutor, o prietena de-a mea, bucatareasa, a ghicit ca acest "salam" e facut din cozonac. Si vroia sa se dea batuta, dar n-am lasat-o ;-) Te pup, Gilda :*

Sper ca acest "salam" de cozonac sa aiba acelasi succes ca si "Salamul" de biscuiti alb ;-)


Ingrediente:
350g-400g cozonac(panettone),
200g ciocolata alba,
100ml lapte condensat,
150ml frisca lichida,
100g fructe uscate(caise, banane, cirese),
50g ciocolata neagra,
50g migdale,
1 lingura esenta de portocale Dr.Oetker,
1 lingura coaja de portocala.

Pentru glazura:
 50g unt,
3 linguri cacao,
3 linguri lapte,
1 lingura ulei,
100g zahar,
4 patratele de ciocolata neagra..

Mod de preparare:

1.Rupe cozonacul bucati, pune-l intr-un castron,




toarna peste el laptele condensat si frisca batuta



 si lasa-l sa se imbibe.

Adaugati esenta de portocala si coaja de portocal(nici astea nu erau in reteta, dar vroiam sa aibe gust si aroma prajitura mea ;-)





Adaugati fulgii de migdale, fructele uscate si ciocolata neagra  taiate in bucati mici,



Topeste ciocolata alba la bain-marie, pune-o peste cozonacul inmuiat



  si amesteca.

 Imbraca o forma de cozonac cu folie alimentara si toarna compozitia.Apasa ca sa nu ramana goluri de aer,



apoi acopera si inchide bine cu folia alimentara ce depasesete marginile. Pune forma in frigider sa se odihneasca 15 minute. Eu am terminat seara, asa ca am lasat-o peste noapte.

Pentru glazura. Pune intr-un ibric, la foc mic, cacaua, zaharul, untul, laptele si uleiul pana cand se topeste zaharul. Eu am mai adaugat si patru patratele de ciocolata neagra ca sa fie mai consistenta.

Toarna glazura calda peste "salamul" scos din forma si folie.
Presara pe toata suprafata seminte de pin prajite sau pune din loc in loc cirese confiate, asa cum am facut eu ;-)



6.Serveste "salamul" taiat felii









si decorat cu frisca...scrie in carte. Noi am renuntat la frisca :P

Minunat a fost, sincer va spun, plus ca ne-am batut pentru ciresele de pe tort :D hi,hi :D
 Trebuie sa-l incercati, apoi cand serviti pe cineva cu o felie, puneti-l sa ghiceasca  din ce e facut.
Pun pariu ca nu o sa ghiceasca, chiar daca o sa termine de mancat felia ;-)))
Doar o sa spuna ca e foarte buuuun!!!!

28 de comentarii :

  1. Arata super de tot ! Nu as fi ghicit ce este niciodata :))) Eram sigur ca este din nuca si miere... dar nu m-am riscat sa zic nimic :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Ei, lasa, nu te necaji, ca nu au ghicit gospodine talentate, daramite tu :P Da'te risti sa-l faci? ;-)

      Ștergere
  2. Merhabalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok nefis ve iştah kabartan bir görüntüsü var.

    Saygılar..

    RăspundețiȘtergere
  3. Te cred ca este foarte bun...arata atat de apetisant !!!
    Vin cu un pahar de lapte cald, pot sa ma servesc cu o feliuta ???
    Unde ai gasit ciresele confiate ???
    Te tzuc cu drag si duminica linistita !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos! Vino cu paharul cu laptic, se potriveste perfect, cum nu? Ciresele confiate le-am gasit mai demult in Selgros...Te tzuc!

      Ștergere
  4. Felia aceea lipsea dimineata de langa cafeaua mea !

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte bine arata!Trebuie incercata reteta ca prea e tentanta!

    RăspundețiȘtergere
  6. delicioasa idee, arata atat de bine ca l-as putea manca pe tot ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, la noi au fost discutii de genul: "Tu ai mancat trei felii deodata, io numa' doua :P: ...hi,hi...:D

      Ștergere
  7. Pentru mine a mai ramas? :) Imi place ideea si este fara foc si rapid! Pupicei! O saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da' cum sa nu, draga mea, pt. tine am pus o felie deoparte ;-) Este un pic de foc ca tb sa topesti ciocolata, iar mai apoi sa faci glazura, dar important e ca pe caldurile ravasitoare din vara asta, aceasta prajitura fara coacere, e ideala!!!

      Ștergere
  8. Exceptional! Asta este un desert pe sufletul meu...Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos!Ce ma bucur ca te-am nimerit, desi ma asteptam, doar suntem scorpioance, ce naiba ;P ;-))

      Ștergere
  9. Arata minunat, nu pot decat sa te felicit. O saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti prea draguta, draga Lenuta, ca de obicei! Iti multumesc frumos! :*

      Ștergere
  10. Brava , absolut delicios sunt sigura

    RăspundețiȘtergere
  11. Răspunsuri
    1. Eh, m-am straduit sa arate super, ca de obicei ;-) Multumesc!

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.