Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

miercuri, 9 aprilie 2014

Muschi de porc umplut cu sparanghel, morcov si ardei gras rosu si cornete de cartofi








Ce noroc pe mine sa gasesc sparanghel verde. Si ieftin! E drept, ca era putin trecut, dar na, daca era mai ieftin, am zis sa-l iau.
Adevarul e ca de cand am vazut aceasta reteta, pe care am modificat-o, ce-i drept, ca era numai cu sparanghel, in cartea Preparate cu carne din Colectia Delicii in bucatarie, Ed. Adevarul, 2011, mi-am dorit sa o prepar, dar nu speram ca atat de repede ;-)

Pregatire: 20',
Preparare:50',
Dificultate: medie.

Ingrediente:
600g muschi de porc,
3 linguri de ulei de masline extravirgin,
3-5 buc. sparanghel,
1 morcov,
1/2 ardei gras rosu,
sare si piper din rasnitele Kotanyi.

Pentru cornetele de cartofi:
150g cartofi albi,
60g faina alba 000,
2 albusuri,
rosii uscate,
50g unt,
sare.

Mod de preparare:

Am gasit, in sfarsit, in Auchan, sparanghel cu 22 lei. A fost 35lei toata iarna. Asa ca mi-am calcat pe inima si am cumparat o legatura.


 



 1. Curata sparanghelul si opareste-l in apa clocotita cu un praf de sare.


Scoate-l in apa cu gheata pentru a opri fierberea. Cand este rece, scoate-l pe prosoape de hartie absorbanta.

2. Fasoneaza muschiul


si taie-l in doua bucati.

Cu un cutit foarte bine ascutit sau cu un masat fa o incizie in mijlocul muschiuletului pentru a obtine un buzunar pe lungime.
Eu am folosit doar masatul si am gaurit muschiuletul o data, am bagat un sparanghel, am mai gaurit o data, am bagat un betisor de morcov, apoi inca o gaura pentru betisor de ardei gras rosu. Deci, l-am gaurit pe rand si am indesat metodic legumele :P



Am taiat capetele legumelor si am prins carnea in scobitori.
Rasneste sare si piper, dupa gust,  din rasnitele Kotanyi, si prajeste carnea pe ambele parti, intr-o tigaie cu ulei incins.





Da-l la cuptor pentru circa 7 minute. Eu cred ca l-am tinut 10 :P



Prepararea Cornetelor de cartofi:

Curata cartofii de coaja, fierbe-i si paseaza-i bine. Pregateste un aluat din cartofii pasati, faina, albusuri, unt si putina sare. Intinde cu furculita o foaie din aluatul obtinut si de marimea unor discuri cu diametrul de circa 10 cm



 si coace-le, in cuptorul preincalzit la 190 de grade C, pana se fac aurii.


Scoate-le din cuptor si, cat sunt calde, formeaza cornetele pe dispozitive speciale.

Eu nu am avut dispozitive speciale, adica niste conuri de aluminiu, ci am improvizat niste cornete din carton subtire pe care le-am acoperit cu folie alimentara. Si peste aceste asa zise conuri am infasurat discurile din cartofi si le-am lasat asa la racit.



Umple-le cu rosii uscate. Eu am cumparat un borcan cu rosii uscate din Auchan la 7ron, parca.

Asaza preparatul pe farfurii, punand intr-o margine cate un cornet de cartofi si, in centru, muschiul umplut, taiat oblic in doua.


Din cele doua bucati de muschiulet, eu am facut sase felii.

Topeste putin unt in zeama ramasa de la friptura, toarna-l peste aranjamentul din farfurie si decoreaza  cu muguri de sparanghel.

Aici am intors putin farfuria:


A fost o bu-na-ta-te!! Ne-am rasfatat, ce mai! Si atat sotul meu, cat si fiul meu, au mancat pentru prima data sparanghel verde ;-)






 



5 comentarii :

  1. Vai, cat de bine arata! imi ploua in gura :)

    RăspundețiȘtergere
  2. O mancare pentru mese festive cu siguranta, cu ingrediente grozave si tare frumos aranjata in farfurie! Pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu asa bunatate la purtator,nu mai primesc musafiri ! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Am observat ca nu te aveam in lista mea de urmariti generali.:)
    Acum te adaug.
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.