Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 15 iunie 2013

Salata calda de somon si cartofi





 Aceasta reteta de salata este din  seria Delicii in bucatarie, volumul 11, Preparate cu legume, Ed.Adevarul, 2011.
Am facut-o luna trecuta  si de trei zile incoace am cautat-o incontinuu in volumul cu carne, cu peste, cu salate, prin toate revistele si alte carti.
Azi mi-am propus sa o gasesc cu orice pret, astfel incat am cautat-o si in cartea cu retete pentru copii si in cea cu legume. Era in legume, dap! :P
Si ca sa economisesc timp am folosit in loc de somon proaspat,  somon  marinat, de la Ocean Fish si fasole verde din conserva, deci in loc de 45 de minute, a fost gata in 25!!!
Mi-a luat mult  :P sa curat cartofii si sa astept sa se fiarba, atat!

Portii: 4
Pregatire: 25'
Preparare: 20'
Calorii: 415
Vin:Pinot Gris.

Ingrediente:

200g somon marinat Ocean Fish,
6 cartofi albi,
150g fasole verde,
4 linguri ulei de masline extravirgin,
1 lamaie(zeama),
ierburi aromatice mixte(hasmatuchi, cimbru, rozmarin),
10 boabe de piper rosu,
10 boabe de piper alb,
sare.

Mod de preparare:

1. Pune cartofii intregi, cu coaja, intr-o oala cu apa rece si cu 1 lingurita de sare si fierbe-i.

2.Curata somonul de oase si taie-l felii subtiri, pe oblic, obtinand bucati destul de late.
Am folosit somon  marinat de la Ocean Fish.



3.Prepara o vinegreta din zeama de lamaie, un praf de sare, uleiul de masline si ierburi aromatice tocate, dupa gust. Toarna jumatate din aceasta emulsie pe funful unei tavi acoperite cu folie alimentara si asaza bucatile de somon. Toarna restul de emulsie si presara boabele de piper, Acopera totul cu folie alimetara si pune pestee in frigider, lasandu-l la marinat cel putin 30 de minute.
Eu am sarit peste etapa aceasta ;-)

4. Rupe capetele pastailor de fasole. Pune-le intr-o oala cu apa clocotita cu sare si fierbe-le al dente (aproximativ 6 minute), apoi scurge-le.
Am folosit fasole verde din conserva, gata fiarta, deci am sarit si peste etapa aceasta.

Curata cartofii cat sunt calzi si taie-i rondele groase.


5.Asaza rondelele de cartofi pe un platou, pune deasupra feliile de somon scurse de marinata si aranjeaza fasolea in jurul lor. Caldura degajata de cartofi va finaliza prepararea somonului deja marinat in vinegreta cu zeama de lamaie.


3 comentarii :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.