Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 30 noiembrie 2013

Medalioane de somon cu cartofi duchesse





Am primit medalioane proaspete de somon de la Ocean Fish!!! Am fost tare fericita!
Somonul este cel mai apreciat peste oceanic, supranumit si regele pestilor, el este cea mai buna sursa de Omega 3 asigurand o consistenta sursa de proteine indiferent de modul de preparare.

Am cautat rapid o reteta ca sa le prepar, deoarece nu am cumparat/preparat niciodata medalioane de somon si am gasit-o in cartea Delicii in bucatarie, Preparate din peste, Ed. Adevarul, 2011.
Extraodinar de bune au fost!! Multumesc mult de tot, Ocean Fish!!!


Azi e si Dezlegare la peste, cred ca un medalion de somon nu refuza nimeni, nu-i asa? ;-)


Preparare: 25'
Pregatire: 25'
Dificultate: mica
Vin: Muscat Otonel demisec.

Ingrediente:
4 medalioane de somon proaspat Ocean Fish,
1 ceapa mica,
4 linguri de smantana dulce,
15g unt,
1 lingura brandy,
3 linguri ulei de masline extravirgin,
15g piper roz boabe,
50g faina alba 000,
sare.

Pentru cartofii duchesse:
300g cartofi( 3-4 cartofi medii),
2 oua,
5 linguri de parmezan ras,
1 lingura seminte de susan,
1 lingura seminte de mac,
2 linguri ulei de masline extravirgin,
sare si piper alb.

Mod de preparare:

Cartofii duchesse: spala cartofii cu coaja si fierbe-i cu un praf de sare.  Curata-i de coaja si paseaza-i. Adauga ouale,


 parmezanul ras si potriveste gustul de sare si piper alb.


  Amesteca pana cand obtii o compozitie omogena.

Toarna compozitia intr-un pos si pune cu el, pe o tava acoperita cu hartie de copt, maim ulte gramajoare. Am folosit duiul stea. 



Coace-le 20 de minute in cuptorul incalzit la 190 de grade C.
La mijlocul perioadei de copt, unge cu ulei  gramajoarele de cartofi si presara-le cu seminte de susan si mac,






apoi pune-le inapoi in cuptor.


Somonul: Toaca marunt ceapa si soteaz-o intr-o tigaie cu untul topit amestecat cu 2 linguri de ulei de masline. Tavaleste prin faina medalionele de somon


si prajeste-le in tigaia cu ceapa.


Adauga piperul roz si sare, dupa gust. Toarna o lingura de brandy-eu n-am avut, dar am pus whisky-si lasa-l pe foc pana cand se evapora. Scoate medalioanele pe prosoape absorbante.


 Incorporeaza smantana si deglaseaza sosul. Eu l-am mixat putin cu blanderul vertical, desigur intr-un alt vas :P
Serveste cu garnitura de cartofi si cu sosul de smantana.

In loc de somon, puteti folosi si medalioane de pastrav, asa cum era in reteta originala ;-)




La multi ani celor care poarte prenumele de Andrei/ Andreea!!

5 comentarii :

  1. Vad ca gatesti des somon, deci banuiesc ca-ti place mult! Si mieeee! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place cum ai pregatit somonul,mai pune o farfurie :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte bune medalioanele! Si cartofii merita incercati! Buna idee!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.