Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

marți, 7 iulie 2015

Tort Garfield






 Soarele meu, Tudor, a implinit 7 ani pe 27 iunie. 
A vrut neaparat sa-i fac un tort cu Garfield, pentru ca a devenit fan datorita benzilor animate si a revistelor cu pisica lenesa si grasa portocalie, mare gurmanda si fidela delicioasei lasagna si pizza lui Vito :-)
Am avut si model, un Garfield cu limba scoasa din revista Garfield, numarul din iunie.
Tortul  e cu doua creme de fructe, nu pentru ca i-ar place lui Tudor, ci doar pentru ca astfel mai mananca si el fructe ;-)
Si a trecut aproape doua saptamani de la prima lui super petrecere, de la un loc de joaca dintr-un complex comercial din Timisoara, cu Spiderman pe post de animator si cu 7 (sapte) fete drept invitate.  A fost Albu ca Zapada si cele 7 piticute, vorba unei prietene :-) 
Si n-am apucat sa-l postez decat azi. Nu mai zic ca am retete si de-acum trei ani nepostate...:P

Ingrediente:
 Pentru blatul cu cacao:
6 oua,
180g zahar pudra,
150g faina,
50g cacao neagra Dr.Oetker,
50g ciocolata neagra.

Pentru blatul vanilat:
6 oua,
180g zahar pudra,
200g faina,
50g ciocolata neagra.

Pentru crema de cirese:
300g cirese,
2 oua,
80g zahar,
30g amidon,
100g unt.

Pentru crema de ananas:
o conserva de ananas SunFood,
2 oua,
30g amidon,
80g zahar,
100g unt.

Pentru ganache:
300g ciocolata alba,
200ml frisca lichida.

Pentru insiropat:
suc de ananas.

Pentru decor:
2 pachete de martipan Dr.Oetker (300g),
fondant alb si negru,
colorant rosu si galben de la Dr.Oetker,
Jeleu negru Haribo.

Cum se prepara:


Blatul e identic cu cel de la Tortul Cown, aveti acolo poze in pasi.

Tin sa precizez ca imi plac enorm blaturile fara praf de copt, fara bicarbonat, fara otet, fara amidon. Un blat simplu cu doar 4 ingrediente, daca nu puneam ciocolata erau doar trei, dar a iesit minunat. Deci, sa revin: pentru blatul vanilat: se mixeaza galbenusurile cu jumatate din zahar, iar albusurile se bat spuma tare cu zaharul ramas si se amesteca cu galbenusurile.
Se adauga faina cernuta, ciocolata rasa si se amesteca usor, de jos in sus. Se toarna aluatul intr-o forma de tort unsa si tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptorul preincalzit la 160 de grade timp de 45 de minute. Se lasa sa se raceasca in forma, dupa care se scoate si se taie in trei parti.

La fel se procedeaza si cu blatul cu cacao, amestecati faina cu cacao si cerneti-o treptat peste compozitia de galbenusuri si albusuri.

Am taiat fiecare blat o singura data pe orizontala, astfel rezultand patru blaturi: doua galbene si doua negre :-)

Crema de cirese:
Se spala ciresele, se scot samburii si se lasa la scurs. Se paseaza cu blenderul vertical,se adauga cele doua oua,amidonul cu zaharulsi se mixeaza pana cand se omogenizeaza compozitia.
Se pune pe foc si se amesteca continuu. Se va transforma curand in budinca si atunci e momentul sa o trageti de pe foc. Se lasa la racit si se acopera cu folie alimentara ca sa nu prinda crusta. Eu am lasat cremele peste noapte la frigider. A doua zi am spumat untul si l-am pus treptat in crema de cirese. Aveti poze in pasi aici.

Crema de ananas:
Cu blenderul vertical mixam ananasul, -cantariti 300g-adaugam ouale, zaharul si amidonul, intocmai ca la crema de cirese.
Aveti poze in pasi aici. 

Pe primul blat negru, insiropat cu suc caldut de ananas din conserva, am pus jumatate din ganacheul de ciocolata alba, apoi un blat vanilat, crema de cirese, iar peste crema al doilea blat vanilat, insiropat si acesta cu suc caldut de ananas, iar peste acesta am intins crema de ananas, iar peste aceasta al doilea blat negru. Am acoperit tortul cu cealalta jumatate din ganache-ul de ciocolata alba.

Martipanul l-am amestecat cu colorantul galben si rosu, pentru ca n-am avut portocaliu, l-am amestecat bine de tot si chiar mi-a iesit portocaliu :-) L-am intins intre doua folii alimentare, apoi l-am asezat peste tort.


Urechile din martipan cu jeleu negru de la Haribo pe margini, ochii din fondant alb, inconjurati tot cu jeleu negru, nasucul din martipan.


 Apoi le-am asezat frumos peste martipanul portocaliu si astfel a aparut Garfield :-)
Cu limba scoasa-realizata din fondant alb cu colorant rosu :-)
Mustatile au fost tot din martipan portocaliu cu mai mult colorant galben, ca n-am mai avut fondant alb :P
Cele trei liniute negre din loc in loc sunt din jeleu negru Haribo si fondant negru, la fel ca pupilele si punctele de pe mustati!! :P


Ganache: Ciocolata alba am topit-o pe bain-marie, am adaugat frisca lichida si am amestecat continuu pana cand s-a incorporat. Am lasat-o sa se raceasca la temperatura camerei, apoi am acoperit bolul cu folie alimentara si l-am dat la frigider peste noapte. A doua zi am spumat-o cu mixerul si am pus jumatate peste primul blat negru.

Pe marginile tortului am pus flakes/fulgi din ciocolata neagra. Am cumparat cutia de la Lidl, si desi este valabila pana in februarie 2016!!!, deci pana anul viitor, fulgii de ciocolata amaruie erau albiciosi sau cețosi-cum spun eu. N-am avut alt pachet, nici timp sa ma duc sa cumpar altul, asadar le-am folosit.


Si o ultima felie de tort salvata de la petrecerea cu sapte fete:



3 comentarii :

  1. Ce comic e Garfield! Foarte fain tortul, Liana! La mulți ani, Tudor!
    P.S. Am făcut și eu un tort cu Garfield anul trecut pt. Elia, dar n-am apucat să-l postez. Mi-am adus aminte văzându-l pe al tău.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim frumos, Gabriela, esti o scumpa! :*
      Aoleu, n-ai reusit sa postezi tortul copilului? Am si eu retete de peste trei ani, dar tortul primeaza :-)

      Ștergere
  2. Arta, ingeniozitate si munca ,frate. De cate ori ma uit prin platourile tale...realizez ca asa ceva e peste puterile mele :)))

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.