Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 22 august 2011

Tort de cafea cu doua cesti de ciocolata















Am ales aceasta reteta de pe siteul culinar.ro
M-am dus glont la categoria Torturi si mi-am ales urmatorul: Tort de albus cu crema de cafea.
Dar, eu i-am schimbat titlul, mi se pare mai potrivit Tort de cafea cu doua cesti de ciocolata, nu-i asa?

Fara poze, fara prea multe explicatii, mi-a placut ca e in "alb", ca sa-l pot face dupa imaginatia mea :) Am mai adaugat si completat cate ceva la reteta, ca sa fie pe gustul meu.

Deci, la treaba!!

Timp de gătire:120'
Complexitate: Medie
Ingrediente:

Pentru  blat:
7 albusuri,
250g zahar,
o lingura de faina,
150g nuci/migdale.



Crema:
7 galbenusuri,
150g zahar pudra,
7 lingurite esenta de cafea,
100 ml frisca lichida,
100g ciocolata amaruie,
200g unt,
vanilie,
rom,
50g cacao.



Pentru decor:
200g ciocolata amaruie 75%cacao,
100g ciocolata alba,
150g bombonele de ciocolata,
100ml frisca lichida,
1 pliculet nesscaffe,
boabe de cafea.


Mod de preparare:
Albusurile se bat spuma cu zaharul pudra, turnat cate putin, apoi se pun nucile macinate cu faina cernuta si se amesteca usor, de jos in sus.



Se imparte compozitia in 3-4 parti -eu am impartit-o in 3! si se coace fiecare blat pe fundul formei de tort, unsa cu unt si presarata cu faina multa. Eu am preferat sa coc in interior, ca forma mea detasabila e cam periculoasa.


Cuptorul trebuie sa fie slab.

CREMA:
Se fierbe pe bain-marie esenta de cafea-eu nu am avut, asa ca am folosit jumatate de ceasca de cafea espresso- cu cacao



si doua linguri de zahar, pana se ingroasa putin.
Se adauga restul de zahar si galbenusurile pe rand amestecand mereu, frisca lichida si ciocolata amaruie. Se amesteca pana se topeste ciocolata si se ingroasa compozitia. Apoi se da la rece.
Se bate untul spuma, se amesteca cu crema, vanilia si romul.
Am impartit crema in trei parti egale, am asezat aceasta crema intre blaturi



si am invelit tortul.
Se orneaza cu bucatele mici de nuci pralinate- eu am ornat pe margini cu bombonele de ciocolata, iar deasupra, pe tort, cu doua cesti cu farfurioarele aferente si o lingura, toate de de ciocolata ;-)

Pentru decor:
Ciocolata amaruie am topit-o pe bain-marie si am turnat-o in doua cesti mici de sticla invelite in folie de aluminiu, ca sa  le pot extrage mai usor.



Se dau la congelator.
Se topeste si ciocolata alba tot pe bain-marie si am dat inca un strat peste cestile de ciocolata, interior-exterior.
La fel am procedat si cu farfurioarele de cafea, aferente cestilor.

Cand s-au intarit suficient, am facut niste dungi/linii cu ciocolata alba pe exteriorul cestilor si pe interiorul farfurioarelor....dupa imaginatie :P

Apoi am invelit si o lingura in folie de aluminiu, am turnat ciocolata amaruie si am dat-o la congelator sa se intareasca. Pe urma am "pictat-o" cu ciocolata alba... niste flori am vrut :P

 Pentru tortitele cestilor pur si simplu am facut litera C cu ciocolata topita si cand se intareste am mai adaugat inca un strat sau doua, depinde de cat de groasa vreti sa fie tortita. Si o lasati sa se intareasca si sa se usuce.Tot cu ciocolata topita lipiti tortitele de cesti.

Frisca lichida am mixat-o cu un pliculet de nesscafe si am umplut cestile de cafea,cu un sprit, cu mot, apoi am rasnit niste ciocolata din rasnita Kotany. Am pus farfurioarele pe tort, apoi cestile si la final, lingura de ciocolata sprijinita de farfurioara.
Am mai facut pe tort si niste aveline din frisca pe care le-am ornat cu cate o boaba de cafea.

In sfarsit, gataaaa!!! De sus:



O ceasca:



Cestile, in toata splendoarea lor ;-)))



Si o felie cu o jumatate de cana, pe care am taiat-o tocmai pentru a se vedea ca e de ciocolata.






O imagine nemaipomenita, care mi-a facut musafirii sa suspine...au marturisit cu lacrimi in ochi, ca nu au mai vazut asa ceva! Ever!!! O fi de bine?

Cu acest tort, in urma voturilor acumulate, am castigat locul IV pe culinar.ro, un cantar de bucatarie electronic Gorenje.

41 de comentarii :

  1. Liana clar e de bine! nici eu n-am vazut.. dar tare mi-ar place sa vad o cescuta din aia la mine-n farfurie;) pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. ce frumos arata! si cestile sunt superbe! felicitari si succes la concurs!

    RăspundețiȘtergere
  3. vai cat de superb este, imi place tare ideea de cesti din ciocolata. Felicitari

    RăspundețiȘtergere
  4. @Ina- multumesc mult!

    @Antonina-tu vrei o cescuta cu tot cu farfurioara aferenta de ciocolata, nu-i asa? Sau vrei o cafea? Te servesc si cu o felie de tort, ca e bestiala :*

    @Carmen- ei, nu chiar superbe, chiar imperfecte, noroc ca le-am umplut cu frisca ;-)

    Naty- si pe mine m-au dat gata cestile ;-)Merci pt. vot, si eu te votez zilnic! :*

    @Cristina- multumesc frumos! :*

    RăspundețiȘtergere
  5. E O SPENDOARE,trebuie sa vad cum se face ca sa te votez...cata munca dar si satisfactie pe masura!
    FELICITARI!!!
    Pupici si o zi placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. ,,Fataaaaa´´...chiar n-am mai vazut asa ceva. Iar eu care abia bat niste albusuri spuma, adica 100 % n-am reusit niciodata (ca nu am rabdare)...sunt in acest moment de-a dreptul siderata. M-ai facut paf...pif-paf...ce mai...BRAVO

    RăspundețiȘtergere
  7. @Petronela- merci mult de tot! Ca sa ma votezi trebuie sa iti faci cont pe culinar.ro...am pus banner si link care te duce direct pe pagina culinar cu poza mea inscrisa in concurs. Merci pt. sustinere!! :*

    @Vanda-ma bucur sa aud asta...si stiu ca tu esti o persoana umblata! Tu ai rabdare sa pictezi niste detalii de te doare capu', zau, eu doar am trasat niste linii de cioco pe cesti si gata! Ufff, vorba vine gata, ca m-am cam chinuit, ca de obicei...stii tu..ti se pare usor la inceput, dar pana termini, trece ziua :( pupici multi :*

    RăspundețiȘtergere
  8. Oau Liana, mai dat gata cu tortul acesta, arata foarte bine si cred cu tarie ca este un tort delicios aromat cu cafea! Puup! am sa votez!

    RăspundețiȘtergere
  9. Grozav arata tortul,ai muncit ceva pe cescutele alea dar au iesit bine.Am sa te votez zilnic.Multa bafta.Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  10. super imaginatie ai!!!!felicitari!!!!....arata de nota 15......sper din suflet sa castigi!!!!..pupici si succesuri!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Felicitari pentru tortulet! Arata de miNUNE! Mult, mult succes la concurs!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. @Adela- merci mult! ma bazez pe tine, daa? puup

    @Veronica-hm,zici ca au iesit bine? m-am straduit...de fapt, m-am chinuit sa iasa bine.Merci mult pt. sustinere/voturi :*

    @Me and you-ei, nu stiu daca o sa castig ceva, dar succesuri iti doresc si tie :P

    @Miha- you are the best :P

    @Iulia- multumesc, sa fie :*

    RăspundețiȘtergere
  13. Superb tortul !!! Felicitari pentru maiestria cu care ai facut cescutele ! o idee suuuper, arata de nota 20, cred ca sunt un deliciu in combinatie cu tortul !!!

    RăspundețiȘtergere
  14. @Anastacia- merci mult pt.vot, surioara! :*

    @Medi- ma bucur! :*

    @Daniela- merci frumos! Cescutele au fost facute cu sudoarea fruntii, de unde atata maiestrie...daca aveam forme, ieseau perfecte!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Yamy-yamy :> arata minunat!
    Felicitarile mele!

    RăspundețiȘtergere
  16. In sfarsit am ajuns si eu acasa!L-ai facut pentru mine?Ce-mi plac cestile,inspumate!Liana,draga,ai o rabdareeeee si niste maaaaini....felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  17. O adevarata opera de arta!
    Bafta la concurs!
    Pupic :*

    RăspundețiȘtergere
  18. Iti tin pumnii draga mea surioara, meriti un premiu frumos pentru un tort cu o ideie originala, daca nu te superi imi iau lingura aia de cioco si infulec o portie de crema ;)

    RăspundețiȘtergere
  19. @Jessyka- merci frumos!

    @Gaby-sa traiesti, boieroaico! ;-)))

    @Janet-daaa, pt.tine, cu gandul la tine si inspirata de bolurile tale de ciocolata atat de minunate!!Multumesc mult pt.sfaturi si ajutor! pupici multi :*

    @Maya-eiiiii, n-a fost un fiasco, recunosc :P Merci frumos, pupici back :*

    @Anastasia- multumesc mult de tot, surioara, stii ca esti sprijinul si ajutorul meu oricand, de aceea te servesc cu drag mereu. Puup :*

    RăspundețiȘtergere
  20. Liana mon amie, une très belle réalisation. BRAVO!
    Un travail de chef.

    RăspundețiȘtergere
  21. Si tortul si prajitura din albusuri, noua ne plac foarte mult !!
    Iar cestile tale sunt de-a dreptul o...nebunie.
    Bravo tie !!!

    RăspundețiȘtergere
  22. @NADJI- o la la, c'est trop grand pour moi! Tu es tres gentile, merci beaucoup!

    @Sidy-cestile chiar au fost o nebunie, m-au chinuit cam mult, sa stii. Merci pt.aprecieri, pupici

    RăspundețiȘtergere
  23. Un tort exceptional, ingenios, o adevarata incantare pentru papilele gustative, cu siguranta va lua premiul cel mare !
    Felicitari pentru originalitate, executie, prezentare , totul este perfect !Succes in concurs !

    RăspundețiȘtergere
  24. @Violeta-ai vreo pila si io nu stiu?? Sa dea Dumnezeu sa fie! :*

    RăspundețiȘtergere
  25. Tre să ai nervi de beton să faci ceşti, şi farfurii, şi linguri de ciocolată! :D
    Mă descăciulez, da' aşa ceva o să fac doar la pensie :D

    RăspundețiȘtergere
  26. @Arcadia-nu vrei sa stii de cate ori am vrut sa renunt la cestile astea, plus ca lingura mi-o cam mincam nervii...da'nu m-am dat batuta!!! Le-am facut, si refacut, pana au iesit!Daca ma descaciulez si io, mi-e ca ne lovim cap in cap :P pupici ;*

    RăspundețiȘtergere
  27. Offtopic : Leapsa - http://www.claudiu-savu.info/2011/09/stai-ca-trag-carte-scrisa-de-gheorghe.html

    RăspundețiȘtergere
  28. @Naty- multumesc! pacat ca iar a fost pe baza de voturi si au castigat niste porcarii de retete, in timp ce bucatarii din juriu nu au avut niciun cuvant de spus...ba, mai mult, au incurcat :(

    RăspundețiȘtergere
  29. Felicitari Liana! Sa stapinesti cu bucurie cantarul. Nico

    RăspundețiȘtergere
  30. Felicitari.off,numa minunati iti ies.pupici si succes.La multimulti ani,sotului sa fiti sanatosi si numa impliniri.pop

    RăspundețiȘtergere
  31. Uldry Marilena15 mai 2013 la 14:28

    waouuuu....ce idee fainà.....cred cà-l trec pe lista mea de prioritàti....aratà bestial....multumim fatà frumoasà....

    RăspundețiȘtergere
  32. Felicitari pentru ideea cu cestile de cafea!as incerca si eu dar nu prea cred ca imi vor iesi atat de faine,deci torn ciocolata in cesti si las sa se intareasca in congelator...dar nu inteleg cum ai facut tortita la ceasca,asta nu imi este clar,multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Uite, acum vad ca ai dreptate, nu am scris cum am facut tortitele...pur si simplu faci litera C cu ciocolata topita si cand se intareste mai adaugi inca un strat sau doua, depinde de cat de groasa vrei sa fie tortita. Si o lasi sa se intareasca si sa se usuce.Tot cu ciocolata topita lipesti tortita de ceasca. Multumesc pentru atentionare! Si spor iti doresc ;-)

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.