Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

duminică, 17 noiembrie 2013

Placinta masala de pui








Imi plac mancarurile indiene. Condimentate, cu mii de arome, iti umplu bucataria de miresme orientale. M-am gandit sa prepar aceasta Placinta masala de pui, la recomandarea revistei  GoodFood din luna noiembrie. La o prima citire a retetei, m-am intrebat daca am toate condimentele cerute.

Coriandru nu am gasit cu niciun chip, nici verde, nici uscat, turmeric la fel, dar aveam o cutie de garam masala primita de la prietena mea Ramona, din Portugalia. Iar garam masala contine si coriandru si turmeric, deci eu zic ca le-am inlocuit cu succes ;-)

Preparare: 1h 50'
Dificultate: usor
Portii: 6

Ingrediente:
2 linguri de ulei,
500-600g piept de pui,
2 cepe tocate,
1 bucata ghimbir cat un deget/1 lingura mare de ghimbir macinat Kotanyi,
3 catei de usturoi,
2 linguri pudra de curry Kotanyi,
2 linguri de garam-masala,
2 lingurite coriandru macinat,
2 lingurite chimion macinat Kotanyi,
2 lingurite seminte de mustar,
2 lingurite de otet de vin alb sau rosu,
2 lingurite de zahar alb/brun,
2 conserve de rosii cuburi SunFood(400ml),
200ml lapte de cocos,
1 ardei gras rosu,
1 ardei gras verde,
sare,
piper,
1/2 legatura coriandru(frunzele).

Pentru topping:
1,5kg cartofi albi,
1 lingura sare,
200ml lapte de cocos,
1 lingurita de turmenic,
zeama de la 1/2 lamaie,
1/2 legatura de ceapa verde,
1/2 legatura coriandru (tulpinile),
1 lingurita de seminte de ceapa/negrilica sau in.

Mod de preparare:

Mi-am pregatit, in mare,  ingredientele:


Lipsesc otetul de vin rosu, zaharul, sarea...cartofii erau pe foc deja.


1.Incinge doua lingurite de ulei intr-un wok. Rumeneste rapid bucatile de piept de pui pe ambele parti,



apoi scoate-le si pune-le deoparte.
Da focul mai mic si adauga restul de ulei, ceapa tocata marunt,  usturoiul zdrobit, ghimbirul ras sau praf-eu am avut ultima varianta- curry si garam masala. Caleste-le usor, pana se inmoaie.



Adauga  celelalte condimente: chimionul, semintele de mustar -nu am avut coriandru, pentru ca nu am gasit-dar garam masala contine coriandru, de aceea l-am folosit ;-)

2. Adauga rosiile cuburi, ambele cutii,



laptele de cocos, otetul-de vin rosu, am folosit eu-zaharul,



 Adu mancarea la punctul de fierbere si las-o sa fiarba 10 minute.

Toaca  bucati mari ardeii, curatati de seminte



 si grosier pieptul de pui si adauga-l in vas,





 Fierbe totul inca 20 de minute, pana cand pieptul de pui se patrunde bine, iar sosul mai scade.
 Da mancarea la o parte de pe foc, adauga frunzele de coriandru-eu nu am avut- si asezoneaza dupa gust-vreo doua linguri de sare am pus :P

Toppingul:

1. Pune cartofii curatati de coaja si taiati cuburi intr-o oala mare cu apa, sareaza-i, adu-i la punctul de fierbere si lasa-i 10-15 minute sa clocoteasca.



Verifica daca sunt fierti, apoi scurge-i bine si mai lasa-i cateva minute deoparte, ca sa se racoreasca putin.

2. Adauga laptele de cocos


si turmenicul-eu nu am avut, am folosit din nou o lingura de garam masala, care contine si turmeric. Asezoneaza-i cu zeama de la o lamaie-eu am pus doar de la o jumatate de lamaie, nu-mi place prea acru-incorporeaza ceapa verde



 si tulpinile de coriandru-eu nu am avut.

3. Transfera masala de pui intr-un vas de ceramica sau yena pentru cuptor. Asaza deasupra piureul de cartofi,



apoi presara semintele de ceapa. Eu nu am avut, am pus de in, dar  la final, dupa ce s-a copt.
Am crezut ca o sa-mi incapa intr-un singur vas, dar m-am inselat...am folosit doua, unul mare si altul mic ;-)

4. Incinge cuptorul la 200 de grade C si coace placinta timp de 25-30 de minute, pana cand piureul prinde o frumoasa culoare aurie si devine crocant.

Serveste-o, daca preferi, gasesti sau prepari chiar tu, cu paine  specific indiana, naan.

Nu am reusit sa fac paine naan, dar am trecut-o pe lista ;-)

Puiul cu sos a fost prea mult , piureul prea putin...noroc ca am pus o tava sub vasul de ceramica, altfel aveam de lucru si azi :P



Vasul mare si vasul mic


Apoi, am rasturnat vasul cel mic pe o farfurie si din nou pe o alta farfurie, ca sa fie cu piureul in sus ;-)



 Am presarat ceapa verde taiata rondele si seminte de in.

Foarte condimentata, foarte aromata, foarte gustoasa ;-)

5 comentarii :

  1. Cu atatea ingrediente minunate, nu avea cum sa nu iasa o mancare buna de tot , de duminica !
    Cred ca ti-ai rasfatat intreaga familie...felicitari !
    Te imbratisez si te tzuc cu drag !

    RăspundețiȘtergere
  2. Aroma a ajuns pânã la mine! aratã minunat, Garam Masala e baza bucãtãriei indiene si contine tot ce ai nevoie; mã bucur mult cã o folosesti cu drag, te tzuc:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Liana, am sosit dupa miros! Ai facut o nebunie, imi place muult!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.