Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

marți, 27 mai 2014

Somon salbatic pe pat de telina cu sos cremos de lamaie







Somonul este superior oricarei alte surse de Omega 3 si Omega 6, ceea ce il face un aliment care ar trebui introdus in alimentatia obisnuita a oricarei familii. Acizii grasi Omega 3 si Omega 6 ce se gasesc in carnea de somon au o seama de calitati. Studiile arata insa ca somonul salbatic este, in general, mai sarac in acizi grasi Omega 3 decat somonul pescuit din fermele piscicole.
Rondele de somon salbatic  Ocean Fish se gasesc gata congelate in toate hypermarketurile si sunt mult mai deschise la culoare, decat somonul norvegian sau scotian.

 Reteta este, cu aproximatie,  din revista Secretele bucatariei nr. 5/2014.

Ingrediente:
4 rondele de somon salbatic Ocean Fish,
1/2 ardei rosu,
1/2 ardei galben,
1/2 ardei verde,
1/2 morcov,
4 linguri suc de lamaie,
200g telina,
solnita piper cu lamaie Kotanyi,
2 linguri otet,
1 lingura zahar,
1 lingura ulei,
2 linguri unt,
50ml supa de legume,
100ml supa de peste,
1 lg condimente pt. peste Nouvelle Cuisine, Kotanyi,
50ml smantana dulce,
hasmatuchi/marar.

Mod de preparare:

1. Se curata ardeii grasi, se taie sferturi si apoi se decupeaza cu o forma mica(3cm lungime) inimioare pentru decor. Eu le-am taiat direct cu cutitul ;-) Si ardei galben nu am avut, am folosit morcov.

 2. Se decojeste telina si se rade; se opareste in apa clocotita cu otet si zahar cca 2-3 minute.


Se trece prin jet de apa rece si se lasa sa se scurga.

3. Se sterge pestele, se sareaza si se pipereaza. Rondelele de somon salbatic au fost congelate, asadar le-am scos seara din congelator, le-am pus in frigider, iar dimineata le-am lasat o ora pe masa din bucatarie. Le-am curatat de solzi, le-am spalat si le-am sters cu servetele absorbante de hartie.



Se stropeste pestele cu doua linguri suc de lamaie, se rasneste piper cu lamaie si se lasa sa se patrunda 10 minute.



Se incinge uleiul intr-o tigaie si se adauga 1 lingura de unt; apoi se prajeste pestele 3 minute pe fiecare parte.



4. In a doua tigaie se topeste 1 lingura de unt si se incalzeste telina cu supa de legume; se pipereaza.

5. Se scoate pestele din tigaie si se stinge sosul cu 2 linguri suc de lamaie, supa de peste(eu am folosit apa si o lingura de condimente pentru peste)

  si smantana dulce. Eu am folosit smantana cu 12% grasime.


Se fierbe pana scade, se sareaza si se pipereaza.

 Se bate cu mixerul.



Telina se amesteca cu jumatate din sos, se pune intr-o forma de inox-eu am ales inimioara-si se aseaza pe o farfurie.


6. Se asaza somonul pe patul de telina si se toarna deasupra sosul. Se decoreaza cu inimioare de ardei gras si eventual cu frunzulite de hasmatuchi. Io n-am avut :P Am presarat marar uscat.



Am schimbat iar si cu farfurie neagra, exact ca la Somon cu sparanghel alb si sos spumos cu lamaie si am incercat mai multe variante.

Pe pat de telina.


Si jos de pe patul de telina :P


A fost bun oricum!! Prea bun!! ;-)

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.