Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 5 ianuarie 2013

Prajitura cu crema de mandarine si portocale
















O prajitura aromata si fructata pe care am preparat-o de Craciun.
Un blat de vanilie cu ciocolata si crema de mandarine si portocale, putina frisca si glazura de portocale.

Ingrediente pentru blat:

4 oua,
200g zahar pudra,
2 plicuri de zahar vanilat,
100ml ulei,
100ml lapte,
400g faina,
1 plic praf de copt,
100g ciocolata amaruie, 
sucul de la 3-4 portocale mici.

Ingrediente pentru crema:

 300g portocale/mandarine(2 conserve de 150g),
30g amidon,
80g zahar pudra,
1 lingura esenta de portocala,
2 oua,
200ml frisca lichida,
1 plic intaritor de frisca.

Glazura:
200g zahar pudra,
3-4 linguri de suc de portocale proaspat stors,
o lingura coaja de portocala.

Mod de preparare:

Blatul: 
Se freaca ouale cu zaharul, se adauga uleiul, apoi laptele si la final faina cernuta cu praful de copt.
Se rade ciocolata si se adauga in aluat




 amestecand usor, de jos in sus. Se toarna totul intr-o tava unsa si tapetata si se da la cuptor pentru 50 de minute.

Crema:

Am avut doua compoturi mici de portocale cu mandarine, cumparate de la Kaufland, gata curatate si fara pielite. Daca folositi portocale, trebuie sa le curatati de pielita.
Cu mixerul vertical am zdrobit portocalele si mandarinele,



 dupa ce le-am scurs din sirop, am adaugat ouale, apoi amidonul si zaharul pudra si am omogenizat.
Amestecul obtinut se tine pe foc amestecand continuu, 




pana se ingroasa. Se lasa la racit. Se adauga esenta de portocala si se amesteca bine. 



Se acopera cu folie alimentara ca sa nu prinda crusta.
Am mai folosit aceasta crema la Tortul choux-a-la -creme cu crema de portocale si cafea.

Glazura:

Zaharul pudra se amesteca usor cu sucul de portocala proaspat stors pana se incorporeaza tot si capata o consistenta destul de fluida. Se adauga si coaja rasa de portocala in compozitie.

Asamblare:

Blatul racit il taiem in doua. Incalzim usor sucul de portocale proaspat stors si insiropam primul blat.
Apoi, peste el,  turnam crema de mandarine si portocale, nivelam si acoperim cu al doilea blat, pe care il insiropam.
Frisca o mixam pana se intareste, adaugam si intaritorul de frisca si acoperim cel de-al doilea blat, peste care turnam glazura de portocale.
Dam la rece si servim peste trei ore. 






9 comentarii :

  1. O trec pe lista ca prea are tot ce-mi place mie.
    Va pup cu drag si va doresc weekend fain.

    RăspundețiȘtergere
  2. Un deliciu de prajitura..Iau o bucatica pentru ca imi place mult.Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu siguranta e delicioasa! Iau o bucatica si te astept pe blogul meu cu un premiu. Pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmmm,ce deliciu ai facut draga Liana!!voi lua si eu reteta daca nu te superi,ca prea frumos arata!!
    LA MULTI ANI si sa ne incanti cu cat mai multe bunatati!!

    RăspundețiȘtergere
  5. cred si eu ca a fost delicioasa, la cat de bine arata si la ce ai pus tu acolo!!! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. wow,bunbun.in sf.asteptatu e mail.pus la pastrat.multumesc popici.la multi ani.sanatate si impliniri

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte racoroasa prajitura ta! O sa o incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce bunatate de prajitura avem aici!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.