Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 23 august 2012

Sorbet de caise in piersici prajite

Made by Liana









Se implinesc 100 de ani de la nasterea celebrei Juliei Child, si am vrut sa prepar si eu o reteta de-a ei.
Prima data m-a inspirat Ana,care nu a gasit compot de caise ca si mine, ci de piersici ;-) Nu-i bai, ideea de baza s-a pastrat, iar numele Juliei Child a fost aparat ;-)

Si, cum stiti ca mie imi place sa ma complic, am vrut sa fac ceva diferit, astfel ca in loc de cupe de inghetate obisnuite, de sticla,mi-am zis ca tare bine ar merge sorbetul acesta cu...piersici...ha,ha,ha :D
Diferenta dintre sorbet si inghetata e urmatoarea: sorbetul se face din piure de fructe cu apa sau sirop, iar inghetata se face cu lapte, oua, smantana, mascarpone s.a., in general cu grasimi. Si nu-ti trebuie obligatoriu masina de inghetata, ca sa-ti iasa reteta, ci pur si simplu, poti sa o faci si fara, numai ca trebuie sa invarti din cand in cand in ea ca sa dispara acele de gheata. Sau poti sa nu invarti deloc si sa uiti de ea pur si simplu in congelator pana se face beton, oricum se va  topi in gura. ;-))))


 Sorbet de caise a la Julia Child

Ingrediente:
600g caise din compot(470g),
o cana de sirop,
o jumatate cana zahar,
1 lingura zeama de lamaie/lichior de migdale Disaronno,
o lingura esenta de alune/samburi de caisa macinati,
2 albusuri.







Se scurg caisele din compot, (-am avut un compot mare de 870ml, dar doar 470g au fost caise)se pastreaza siropul si se paseaza caisele.


 Apoi se adauga siropul, zaharul(am pus doar jumatate din cantitatea data, deoarece siropul de caise a fost foarte dulce) , samburii de caisa macinati si lichiorul de migdale- nu am avut lamaie si nici esenta de alune :( Dar samburii de caisa sunt atat de aromati, incat nici nu era nevoie de esenta...iar alcoolul i-a dublat aroma ;-)


Am batut spuma tare albusurile, le-am adaugat in compozitie,


 am amestecat bine si am turnat-o intr-o cutie...tot de inghetata.



 Dupa cele 30 de minute la frigider, am bagat cutia in congelator si am amestecat de doua ori la interval de o ora pentru a sparge acele de gheata. De dimineata am pasat din nou cu furculita intreaga compozitie si am lasat-o pana cand iar a inghetat bine.


Pentru piersicile prajite m-am inspirat de la Yvonne, Micul, careia ii multumesc :* <3
4 piersici,
30g unt,
30g zahar brun,
10 ml apa.
Intr-o tigaie se pune untul, cand s-a topit se adauga zaharul, apoi piersicile taiate in doua, curatate de coaja si samburi, se trag in tigaie pana cand se caramelizeaza zaharul.



 Se scot din tigaie, apoi se adauga apa si se lasa pana cand se transforma in caramel.
Dupa ce s-au racit piersicile se umplu jumatatile cu sorbetul de caise,



se toarna sirop caramel si eu am rasnit niste zahar brun cu scortisoara pe deasupra. Darele rosii s-au scurs din piersica, n-am avut ce face...




sau o varianta mai comerciala :P





si varianta fara piersica:



Din pacate, la Timisoara au fost peste 37 de grade si desi am incercat in trei momente diferite ale zilei sa fac niste poze mai reusite preparatului, nu am reusit ca s-a topit si scurs sorbetul de la primul blitz...:( cred ca a fost prea cremos ;-)

19 comentarii :

  1. Daca vorbim de caise,nu poate fi decat ceva bun de tot.

    RăspundețiȘtergere
  2. Really nice!
    O gramada de respect pentru Julia. Ea este motivul pentru care ma lupt cu consecventa cu aragazul si cuptorul si nu ma dau batut cand imi ies tot cu consecventa pe dos... Cu un pic de imaginatie, pot sa zic ca ea este motivul pentru care las comentariul asta.. cat si toate celelalte comentarii pe la alte bloguri de domeniu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa-nteleg ca daca nu era la baza reteta Juliei, nu-mi lasai comentariu? :P

      Ștergere
    2. Nu la asta m-am referit :). Ea este motivul pentru care eu gatesc. De la asta am sarit la a avea un blog in domeniu. Asa am ajuns sa dau peste alte bloguri de domeniu (inclusiv asta al tau).. Asa .....

      Ștergere
  3. Toate variantele sunt super, si imi place tare mult idea de piersici prajite :D

    RăspundețiȘtergere
  4. tocmai am mancat compotul de caise, ca n-am stiut de reteta asta minunata! dar inca un motiv de mers la cumparaturi....

    RăspundețiȘtergere
  5. savurez si eu..p-aci :)...daca a ramas ceva !

    RăspundețiȘtergere
  6. Ohooooo....foarte interesant si apetisant... Multmesc! Notat si cand am vreme , de facut... :)

    RăspundețiȘtergere
  7. O portie si pentru cuscra ta , te rog :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cuscra draga, doar lichior de migdale Disaronno mai am...merge un paharel cu gheata? :* <3

      Ștergere
  8. Wow ce bunatate! Sa ai o duminica faina!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce minunatie! Pacat ca ti-a dat de furca vremea asta ingrozitoare. E foarte frustrant cand nu esti multumita de poze dupa atata munca. Te pup!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.