Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 27 mai 2013

Pizza calzone cu miez de lapte







Calzone, calzone, pizza calzone. O singura data in viata mea am mancat...si parca i-am dus dorul.
Asa ca m-am mobilizat si am zis ca de data asta trebuie sa fac si eu calzone. Si am facut!
Reteta aluatului de pizza e din cartea Delicii in bucatarie, Pizza si focaccia, Ed.Adevarul, 2011.

Ingrediente pentru aluat:

400g faina alba 000,
200ml apa calda,
1/2 cub de drojdie de bere sau 1 plic drojdie uscata,
3 linguri ulei de masline extravirgin,
1 lingurita de zahar,
sare.

Pentru umplutura:

o cutie de Miez de lapte Delaco,
400g bacon,
400ml kechup,
condimente pentru pizza Kotanyi.

Mod de preparare:

Dizolva drojdia sfaramata in apa calduta. Adauga un praf de sare, zaharul si uleiul de masline; amesteca energic cu o lingura si toarna peste faina asezata in forma de fantana.
Framanta bine aluatul, strange-l in forma de bila, presara-l cu faian si pune-l intr-un castron tapetat cu faina. Lasa-l circa 2 ore sa creasca, apoi imparte-l in numarul de portii dorite-eu am facut 4. Modeleaza-le si pe acestea in forma de bila, acopera-le cu un servet si lasa-le sa mai creasca o ora.

Baconul se taie fasii si se trage usor la tigaie.


O bucata de Miez de lapte se taie felii-o cutie are trei cutiute, deci am folosit o cutiuta pentru o pizza.
Kechup facut in casa de soacra-mea :P

Am uns o tava de pizza cu ulei de masline, am intins cu degetele o bucata de aluat, am uns cu ketchup jumatate de foaie,




am pus feliile de miez de lapte,



apoi am presarat aprox. 100g de bacon si condimente pentru pizza de la Kotanyi



Am tras foaia de aluat peste jumatatea umpluta si am strans bine marginile.



Ungeti cu ulei de masline daca mai e necesar, dar tava mea era unsa deja, deci nu am mai uns.
Am lasat calzone in tava de pizza rotunda si am dat la cuptor pentru 10 minute la 220de grade.



 Si e atat de frig afara, incat am dat drumul si la centrala...si atat de frumos mirosea pizza, incat ne-am trezit si cu un pahar de vin rosu in mana...ne-am incins, nu gluma :P




3 comentarii :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.