Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

miercuri, 8 ianuarie 2014

Cel mai bun tort de sarbatori!!!













Nu m-am gandit inainte de a face blatul de vanilie, ca va iesi acest tort. Doar cand am facut crema de brandy si cafea, mi-am dat seama ca ar merge si un blat de cacao. Da'de ce sa nu fac si un blat de nuci? Si la cata ciocolata am, sa nu fac eu si-un ganache de ciocolata amaruie, plus una alba?? Haida, de! Si uite asa, s-a nascut acest tort extraordinar cu trei blaturi si trei creme diferite, aromat si parfumat!! Si foarte gustos, desigur ;-)

Acest tort s-a nascut datorita lui Dr. Oetker! Mereu atent si grijuliu, ca un doctor, ce mai! Dr. Oetker m-a provocat sa fac acest tort grozav, trimitandu-mi un pachet mare cu ingrediente nou aparute pe piata si altele necesare pentru a fauri Cel mai bun tort de sarbatori!!



Am acceptat provocarea, desigur si iata reteta:

Ingrediente:
Pentru blatul de vanilie:
4 oua,
3 linguri de apa fierbinte,
150g zahar pudra,
1 plic zahar vanilat Dr. Oetker,
150g faina,
50g Gustin(amidon de porumb)Dr. Oetker,
2 lingurite praf de copt Dr.Oetker.


Pentru blatul de cacao:
100ml lapte,
100g unt,
160g zahar,
3 linguri de cacao neagra Dr. Oetker,
100g faina,
1 lingurita praf de copt Dr. Oetker,
2 oua.

Pentru blatul de nuca:
100ml lapte,
100g unt,
160g zahar,
50g faina,
50g nuca macinata,
1 lingurita praf de copt Dr. Oetker,
2 oua.

 Mod de prepare:

Preincalziti cuptorul.

Blat de vanilie: Se mixeaza  ouale cu apa fierbinte la viteza maxima un minut. Adauga zaharul praf si zaharul vanilat,


 amesteca un minut la viteza mica si apoi aproximativ doua minute la viteza maxima. Apoi, amesteca faina cu praful de copt si amidonul


si incorporeaza in compozitia obtinuta anterior, amestecand continuu. Toarna aluatul intr-o forma cu diametrul de 24cm, unsa si tapetata cu hartie de copt, si apoi baga-l la cuptor.



Cuptor electric: cca 180 grade C, cuptor cu aer fierbinte: cca 160 grade C, cuptor pe gaz, treapta 2-3.
Timp de coacere: 25-30 de minute-verificati cu o scobitoare pe la 20 de minute daca e copt.
Blatul copt se lasa la racit si  se taie o data, rezultand doua blaturi. Se poate taia si in doua, rezultand trei blaturi, daca vreti.

Blatul de cacao: Se pune la fiert laptele, cu zaharul si untul. Se adauga cacao, se amesteca bine, sa nu se faca cocoloase si se lasa sa fiarba pana se topeste zaharul. Se lasa la racit. Compozitia se amesteca cu galbenusurile si cu faina cernuta cu praful de copt . Albusurile se bat spuma cu un praf de sare si se amesteca de jos in sus in compozitia cu cacao. Se toarna intr-o forma rotunda de tort, cu acelasi diametru de 24cm, ca sa fie toate blaturile la fel.

Blatul de nuca: se procedeaza la fel ca la blatul de cacao, adaugandu-se nuca macinata o data cu faina si praful de copt.

Crema de cafea/brandy:
2 plicuri Crema prajituri cu gust de cafea/brandy Dr. Oetker,
450ml lapte rece,
4 linguri zahar pudra.

Ganache de ciocolata alba:
350g ciocolata alba.
150ml frisca lichida Megle,
50g alune de padure.

Ganache de ciocolata neagra:
250g ciocolata neagra,
250ml frisca lichida Megle,
o portocala.

Pentru sirop:
o cafea espresso cu lapte si zahar(250ml) pt. blatul de cacao,
sucul de la 2 portocale+100ml apa+100g zahar pt. blatul de vanilie si nuca.

Crema pentru prajituri cu gust de cafea/brandy se prepara conform instructiunilor de pe ambalaj folosind 450ml lapte rece si 4 linguri de zahar pudra. Am impartit-o in trei.



Ganacheul de ciocolata alba: se topeste ciocolata pe bain-marie si cand e lichida se toarna treptat frisca lichida, amestecand continuu, pana cand ciocolata absoarbe tot laptele. Se lasa la racit peste noapte. A doua zi se mixeaza pana devine spumos.

Ganacheul de ciocolata alba l-am impartit in doua: o jumatate am pus peste blatul de vanilie din mijlocul tortului, cealalta jumatate am pus-o deasupra, peste ultimul blat, dupa ce am pus doi stropi de colorant albastru lichid in ea. Am vrut sa fie un fel de zapada cu tenta albastruie ;-)

Ganacheul de ciocolata neagra: se prepara la fel ca si ganacheul de ciocolata alba, de mai sus.

Pentru decor: 
felii de portocala uscata,
bomboane de ciocolata in forma de boabe de cafea,
nuca de cocos Dr. Oetker,
stelute din ciocolata alba,
colorant gel albastru.

Feliile de portocala-am folosit o portocala de marime medie- le-am pus la cuptor intr-o tava cu hartie de copt si le-am lasat aproape sase ore la 60 de grade. Se pot lasa sa se usuce si pe calorifer, in doua-trei zile, intorcandu-le constant, de pe o parte pe cealalta.

Am topit 50g de ciocolata alba si am facut stelute cu o scobitoare pe o hartie de copt, apoi am dat la congelator pentru cateva minute. Am intarit steluta cu inca un rand de ciocolata alba, apoi iar am dat la congelator.

Asamblare: 

Toate cele trei blaturi se taie o singura data pe orizontala, rezultand doua blaturi din fiecare.

Primul blat, de baza, va fi cel de cacao. Se insiropeaza cu cafea si se pune o parte din crema de cafea/brandy pe care eu am impartit-o in trei.

Apoi se aseaza blatul de nuca pe care l-am insiropat cu suc de portocale. Am decojit o portocala si feliile ei, iar jumatate le-am asezat in bucati mici peste blat. 



Ganacheul de ciocolata neagra l-am impartit in doua, iar o parte am pus-o peste portocale.

Peste ganache am asezat al treilea blat, cel de vanilie. A fost cel mai mare, se putea taia in doua...l-am insiropat cu suc de portocale si am pus alunele de padure maruntite. 



Ganacheul de ciocolata alba l-am impartit in doua, iar o jumatate am pus-o peste alune.

Peste ganacheul de ciocolata alba, am pus ultimul blat de cacao pe care l-am insiropat cu cafea. Am pus a doua parte din crema de cafea si brandy. 

Peste crema de cafea am asezat ultimul blat de nuca pe care l-am insiropat cu suc de portocale. Am imprastiat in bucati mici cealalta jumatate de portocala, tot fara pielite. Apoi am pus ultima parte din ganacheul de ciocolata neagra. 

Ultimul blat de vanilie vine deasupra, insiropat cu suc de portocale. Se toarna ganacheul de ciocolata alba cu colorantul albastru. Am mai avut un pic de ciocolata alba, de la stelute si am trasat o dara peste marginea albastra. Un fel de zapada inghetata mi-am inchipuit eu, nu stiu cat de bine am reusit.

Decorul: Am presarat nuca de cocos peste ciocolata albastruie. Am decorat cu bomboanele de ciocolata sub forma boabelor de cafea, cu felii de portocala uscata si cu stelutele de ciocolata alba.



Si o felie pentru voi:


Ah, am facut si un fulg de nea de ciocolata alba :P





15 comentarii :

  1. Ce tort minunat ai facut!!! Imi place!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mama ce tort fabulos! imi si imaginez cat de bun poate fi, combinatia asta nu are cum sa nu fie delicioasa :-).
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Un tort minunat si nemaipomenit de bun,cafeaua si ciocolata o nebunie, o sa il fac de ziua mea,dar eu nu vad al 3 blat de cacao , poate ma ajutati.superb!!! Maria!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca-ti place si ca-l vei prepara, Maria. Sunt doua blaturi de cacao, doua de vanilie si doua de nuca.

      Ștergere
  4. Cat de grozav poate fi, ce combinatie de gusturi...Mmmm ce as servi o feliuta..Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Un tort grozav, iar combinatia de arome este nemaipomenita. Ce as sevi o feliuta! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. m-ai ametit cate blaturi, cate creme!!!
    arata senzational feliuta aia si nu avea cum sa nu fie foarte bun tortul la ce combinatii ai facut!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc mult pt raspuns! Maria!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred c-ai muncit o zi intreaga la el. Arata exceptional si imi inchipui ca gustul e incredibil de complex ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Arata grozav, o nebunie de gusturi si texturi! Mi-ar fi placut sa testez si eu o felie, dar pentru ca nu se poate o savurez din priviri doar :)

    RăspundețiȘtergere
  10. cu asta m`ati dat gata domnita :)
    cata munca si rabdare <3
    arata senzational iar gustul cred ca este ..... <3

    RăspundețiȘtergere
  11. ce tortulet vesel! imi place mult cum arata ! iar la gust , cred ca e nemaipomenit !

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.