Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 12 aprilie 2012

Ied cu cus-cus

Made by Liana



Intotdeauna in preajma Pastelui, soacra mea ne aprovizioneaza cu carne de ied. E mai buna si mai ieftina decat carnea de miel. Si noi chiar preferam carnea de ied in locul carnii de miel, deoarece contine mai putina grasime si colesterol.
In anii trecuti am scris mai multe retete cu carne de ied, tocmai pentru ca este o carne deosebit de frageda, usor de preparat, care nu are nici cel mai mic iz de oaie, respectiv de capra (un motiv fals, pentru cei care nu agreaza carnea de miel sau carnea de ied).
Si cum este singura data in an, de Paste, cand mancam carne de ied, mi-am zis sa incerc o reteta noua.

Sarbatori luminate si binecuvantate va doresc!



Ingrediente:

1kg coaste de ied,
o punga de cus cus,
3 linguri de vin alb,
2 linguri condimente pentru miel,
2 linguri de mustar,
zeama de la o lamaie,
sare,
piper.

Coastele de ied se pun la macerat de seara pana dimineata in baitul format din vin, condimente pentru miel,zeama de lamaie, mustar, sare si piper.

A doua zi se pun in tava si se dau la cuptor pentru o ora la foc moderat.


Cus cusul l-am gatit exact cum scria pe punga.
Intr-un wok incins se pune uleiul-cam 3 linguri, se adauga cus-cusul si se prajeste la foc mic. Cand boabele devin aurii, se stinge cu doua cani de apa si se amesteca ca sa nu se prinda sau lipeasca. Cand s-a umflat, il tragem deoparte.Amestecam cu o furculita ca sa iasa aburul si sa oprim procesul de coacere.

Cand carnea s-a rumenit frumos si s-a desprins de pe os, este gata.

Am mai facut si un sos de ciuperci cu smantana pe care l-am pus peste cus cus.



Pe un platou oval se pune cus cusul, apoi coastele de ied si se presara ceapa verde, taiata rondele.


Se serveste cu salata verde cu otet.


Pofta buna!

4 comentarii :

  1. Moaoleu muica cum arata friptura aia. Salivez toate cele.
    N-am mincat in viata mea ied dar arata mortal. Daca nu te superi eu sar perte cus-cus ca friptura arata prea mult prea bine si mai bine bag vreo trei costite in plus si las mai mult cus-cus la vecin

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte fiana reteta Liana, nu am vazut-o decat acum. Nu i-ai facut publicitate. Chiar am si eu pofta, pe aici nu prea maninca lingavii astia asa ceva.Te pup, Nico

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am avut timp, am ramas in urma cu retetele de Pasti, asa ca le-am dat drumul pe banda rulanta ;-) puup

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.