Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 19 iunie 2014

Ciuperci umplute cu salata de fasole uscata









Ne aflam in postul Sf. Petru si Pavel, cunoscut in popor sub denumirea de Postul Sampetrului. Este randuit de Biserica in cinstea celor doi apostoli si in amintirea obiceiului lor de a posti inainte de a intreprinde acte mai importante (Fapte 13,2 si 14,23). Postul Sfintilor Apostoli Petru si Pavel era numit in vechime Postul Cincizecimii, datorita darurilor Sfantului Duh, care s-au pogorat peste Sfintii Apostoli.ca atare gatim si mancam de post.Postul Sfintilor Apostoli Petru si Pavel nu are o durata fixa, deoarece inceputul lui este in functie de data variabila a Sfintelor Pasti.
Anul acesta postul a inceput luni, 16 iunie si se  incheie  in ziua de 29 iunie, a.c.

Reteta e din colectia Delicii in bucatarie, Preparate din legume, Ed.Adevarul, 2011.


Ingrediente:
Pentru fasolea in stil calabrez:
4 ciuperci mari,
150g fasole pestrita boabe,
1 ardei gras rosu,
1 ardei gras,
1 ceapa rosie,
2 cartofi mari,
2 catei de usturoi,
2 foi de dafin,
4 linguri ulei de masline extravirgin.

Pentru dressing:
1 legatura de patrunjel,
1/4 lingurita oregano uscat,
boia si ardei iute,
sare si piper.

Mod de preparare:

Reteta nu era cu ciuperci, dar eu am avut o cutie mare de ciuperci, astfel incat le-am folosit ;-)
Le-am spalat, curatat, le-am scos piciorusele, le-am sarat si le-am pus pe gratar:


si pe-o parte si pe cealalta :D



Pune fasolea la inmuiat in apa rece si las-o sa stea o noapte. Scurge-o, pune-o intr-o oala cu apa rece, adauga foile de dafin si fierbe-o circa 40 de minute, schimband apa de doua ori in timpul fierberii.

Eu am avut fasole pestrita  prefiarta la conserva, deci am castigat timp ;-) Daca veti folosi si voi fasole prefiarta, scurgeti-o de lichidul din conserva, clatiti-o cu apa rece si adauga-o la celelalte legume, fara sa o mai fierbi.

Taie ceapa rondele subtiri-eu am tocat-o marunt :P- si caleste-o, impreuna cu usturoiul, intr-un wok cu uleiul incins. Am taiat bastonase si piciorusele ciupercilor si le-am adaugat in wok.



Spala, curata si taie ardeii cubulete, curata si taie cartofii cuburi si adauga legumele in cratita cu ceapa calita si ciupercile.



Scurge fasolea bine si transfer-o in cratita cu legume.



Sareaza si pipereaza, dupa gust, toarna putin din apa in care a fiert si fierbe totul circa 30 de minute, adaugand lichid daca este nevoie.

Presara patrunjel tocat, oregano si boia iute, dupa gust.



Lasa cateva minute sa se intrepatrunda aromele si serveste preparatul cald, cu ardei iute si cu paine taraneasca prajita.




Puteti sa renuntati la ciuperci, desigur, si sa serviti salata doar cu paine prajita ;-)




4 comentarii :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.