Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 17 mai 2012

Tort cu spuma de capsune

















Luni, 14 mai a fost ziua sotului meu.
Cu o saptamana inainte am facut un tort pentru o prietena de-a mea careia ii plac mult capsunile. Si cum l-am dat si nu a avut fericirea si norocul sa guste din el, a poftit rau de tot si mi-a cerut, pardon: m-a rugat :P sa-i fac de ziua lui tot un tort cu capsuni. Puteam sa-l refuz??

Pentru blat m-am inspirat din revista Click pentru femei, numai ca era nuca in compozitie, eu am pus migdale si samburi de caisa macinati, iar reteta de spuma de capsune am gasit-o tot in aceeasi revista prezentata de Jakob Hausmann.Nu stiu daca a inventat-o el sau a facut dupa vreo reteta de la cititoare, dar mie mi-a placut foarte mult!!Si sotului meu...mai ales cand i-am spus ca e cu vin rosu...si fara albus!!! Nici blatul nu are praf de copt, nici amidon, nici bicarbonat, nici otet, nimic-nimic! Si spuma de capsune...wauuu, o nebunie!!!


Ingrediente pentru blat:
5 oua,
un praf de sare,
3 lingura faina,
6 linguri de zahar pudra,
 80g migdale,
20g samburi de caise macinati,
1 lingura esenta de migdale.

Ingrediente pentru spuma de capsune:
50 ml vin rosu,
50 ml apa,
1 plic gelatina,
120g zahar,
1 plic de zahar vanilat,
300g capsune,
200ml frisca lichida.

Ingrediente pentru ganache de ciocolata alba:
100ml frisca lichida,
100g ciocolata alba.

Pentru decor:
500g capsune,
1 plic tort gelee rosu.


Mod de preparare:
Blat:Se bat albusurile spuma tare cu zaharul si un praf de sare. Se adauga galbenusurile unul cate unul,




esenta de migdale si migdalele macinate- eu am avut aschii de migdale, doar am trecut cu sucitorul peste ele. Am mai adaugat si doua linguri de samburi de caise macinate pentru o aroma mai puternica. Daca nu aveti, puneti tot migdale sau nuca macinata, cum preferati, dar gustul de nuca e mai pregnant decat cel de migdale.



Se presara faina cernuta si se amesteca usor, de jos in sus. Compozitia nu trebuie sa se lase, mare grija sa aveti.Se toarna compozitia intr-o forma detasabila de tort de 24cm diametrul- unsa si tapetata cu hartie de copt



si se coace in cuptorul preincalzit 30-40 de minute. Se lasa sa se raceasca, A crescut foarte bine si desi l-am lasat in cuptor  sa se raceasca cu usa deschisa dupa ce s-a copt, tot mi s-a lasat putin mijlocul, dar nu a fost o tragedie, pe bune. Chiar e minunat blatul, merita sa-l incercarti. Dupa ce se  raceste se taie de doua ori, rezultand trei blaturi.

Spuma de capsune: Se curata capsunele si se amesteca cu zaharul si zaharul vanilat intr-un castron si se lasa sa stea circa 30 de minute. Se paseaza apoi cu mixerul vertical. Se pun apa rece cu vinul intr-un castron, se adauga gelatina si se lasa 10 minute sa se hidrateze.


Apoi se pune vasul pe bain-marie si se tine pana se lichefiaza. Atentie, nu o lasati sa fiarba! Calduta o turnam in capsunele mixate.


Se bate frisca si se incorporeaza in amestecul de capsune. Se da la rece pana se intareste.
Insiropam blaturile cu suc de capsuni. Peste primul blat punem jumatate din spuma de capsune.


Pentru ganacheul de ciocolata alba:
Topim ciocolata la bain-marie, apoi turnam treptat frisca lichida  pana se incorporeaza toata.Tragem de pe foc. Lasam la racit. Ganacheul se face cu o zi inainte, apoi se  lasa in frigider peste noapte, iar a doua zi mixam pana se face o crema fina si spumoasa.

Peste al doilea blat punem ganacheul de ciocolata alba.


Asezam cel de-al treilea blat si imbracam tortul in jumatatea de spuma de capsune ramasa. Dam la rece sa se intareasca.

Pentru decor: Pentru ca la primul tort facut nu am avut fistic, m-am gandit la varianta cu palarioarele verzi ale capsunilor. Spalam bine capsunele, spalam palarioara verde si le tamponam cu un servetel de hartie.


Taiem fiecare capsuna pe lungime, in felii. Asezam feliile pe tort cu varful spre exterior.


La mijloc punem jumatati de capsuna, iar in centru, o capsuna intreaga.
Preparam tort gelee rosu conform instructiunilor de pe ambalaj. Turnam calduta glazura peste capsune incepand din centru spre margini.


Palarioarele verzi dupa ce le-am spalat si sters de apa, le asezam pe bordura tortului. Preparam tort gelee alb conform instructiunilor de pe ambalaj. Cand e gata, cu o pensula dam cu tort gelee alb toate frunzulitele pentru a nu se usca in frigider si pentru a-si pastra culoarea verde. Acest tort l-am facut pentru prietena mea, Rozalia, de ziua ei, iar ea adora capsunele.




Cine are fistic, poate folosi fistic maruntit pentru a imbraca marginile tortului. Eu nu am avut....atunci :P

Si acest tort pentru sotul meu...cu fistic, ca am gasit crud, in sfarsit, in Auchan ;-)


Si o felie delicioasa din tortul prietenei mele...mi-a pastrat o felie sub semnatura...hi,hi


Si inca o felie delicioasa din tortul preparat pentru sotul meu.







22 de comentarii :

  1. Waaaawww Liana, cat de bine arata.Superb.
    La multi ani fericiti si plini de bucurii sotului tau.
    Pupici lui Tudor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult de tot! M-au cam chinuit feliile alea de capsuni, dar pana la urma au stat cum am vrut eu. te pupam :*

      Ștergere
  2. Si o felie pentru mine si inca o data "la multi ani!"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O felie tie, una lui nora si, inca o data, multumim frumos :*

      Ștergere
  3. Un tort gustos si frumos."La multi ani".
    Si mie imi plac foarte mult capsunile,abia astept sa apara cele de gradina,sunt mai aromate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, asa este, merci, dar astea chiar au fost foarte bune. Multumim pt. urari. puup

      Ștergere
  4. Wow ce bine Arata!Ador capsuni!Ramane pe lista de preferate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daa, multumesc mult! ...sunt doua torturi diferite, facute la interval de o saptamana, dar au fost atat de bune, incat tb sa-l fac si a treia oara in curand ;-)

      Ștergere
  5. La multi ani sotului tau!! Tortul arata perfect si arata tare bine! Sectiunea este mortala pentru mine! :) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc la fel!! Ma bucur tare mult ca-ti place, pupici

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. Eh, m-a cam chinuit prezentarea, dar nimic nu se face fara efort, nu-i asa? ;-)

      Ștergere
  7. LA MULTI ANI sotului tau...desi cu intarziere !
    O minunatie de tort...sunt sigura ca nu a mai ramas nici o firimitura din el....
    Te tzuc Liana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc si eu cu intarziere, ca am fost plecata in Italia si nu am reusit sa raspund. Nu a ramas ca toata lumea a poftit la o felie ;-) te tzuc si eu :*

      Ștergere
  8. La multi ani sotului!! Tortul(torturile) arata extraordinar!
    Spuma de capsuni suna irezistibila..capsune si vin rosu...mmm..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pt. rabdarea de a citi reteta, desi blogspot a schimbat formatul si toate intra una-ntr-alta, se citeste cam greu, ce-i drept.Si sa stii ca spuma de capsuni cu vin chiar e irezistibila, musai sa o incerci ;-)

      Ștergere
  9. la multi ani sotului tau si felicitari pentru tortul minunat! pacat ca nu ne poti transmite si gustul ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani sotului !
    Tortul e minunat, eu ador capsunele asa ca salivez rau de tot!

    RăspundețiȘtergere
  11. Deci e minunat tortul , o sa profit de capsunici pt ca e sezonullor deci la blat trebuie sa il coc cu usa la cuptor deschisa? pot pune nuca sau numai migdale in loc de samburi de caisa? la crema alba e vorba de mouss de ciocolata? Adina ! scuze pt atatea intrebari dar e minunat tortul .

    RăspundețiȘtergere
  12. A uitasem cat a avut forma de tort ?

    RăspundețiȘtergere
  13. Adina iti multumesc si ma bucur ca-ti place aceasta reteta si ca vei prepara acest tort. Mi-am dat seama ca am scris eronat cateva informatii, de aceea am corectat textul. Blatul se coace in cuptor cu usa inchisa, dar se lasa tot in cuptor cu usa deschisa, dupa ce se coace, ca sa nu se lase. E bine sa-l faci cu o seara inainte, ca sa poti sa-l lasi linistita sa se raceasca in cuptor. Apoi, mousseul de ciocolata e de fapt ganache, am corectat si asta. Iar forma de tort are 24cm. Inca o data scuze si te astept cu impresii. Multumesc!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc mult asteptam raspunsul dumneavoastra o sa il prepar cu siguranta! Adina.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.