Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

duminică, 25 ianuarie 2015

Supa crema de linte rosie cu infuzie de menta









Prima data am mancat supa crema de linte in Timisoara la un restaurant turcesc, Anatolia. Bucatarul era turc. M-am dus cu o prietena si mi-a recomandat sa incerc neaparat supa crema de linte. I-am zis ca n-am mancat niciodata. Asta se intampla anul trecut, 2014, prin ianuarie februarie. Uite ce repede a trecut anul!! Uff! Asadar, revenind, am comandat amandoua supa crema de linte rosie. Prima lingura din aceasta supa, servita cu un ardei iute murat si o felie de lamaie, mi-a lasat un puternic gust de menta senzational, deci n-am stricat nici ardeiul iute si nici lamaia :P Mi-a placut la nebunie si am zis ca musai o sa o fac si eu ca tare mult mi-a placut. Ei bine, dupa un an, in sfarsit, am reusit sa o prepar si m-am apropiat putin de gustul acelei supe turcesti, asta dupa ce l-am intrebat pe bucatar cum a preparat-o. Mi-a zis ca simplu. Si cu sumac( un condiment arab, folosit cu generozitate si de turci) pe care eu nu l-am avut, de aceea gustul nu e 100% acelasi.

Aceasta supa am gatit-o dupa ce am preparat de trei ori Mancare de linte cu carne de porc.

Ingrediente:
o cana de linte rosie(200g),
1 ceapa,
un cartof,
un morcov,
1 ardei gras verde/rosu,
2 linguri pasta de tomate,
2 rosii decojite,
1/2 lingurita chimen Kotanyi,
1/2 lingurita Chili Pul Biber Kotanyi,
1 plic menta verde Kotanyi,
sare si piper din rasnitele Kotanyi.

Mod de preparare:

Lintea rosie se lasa seara intr-o oala cu apa rece. A doua zi se arunca apa, se pune apa rece si se da la fiert. Cand boabele se desfac, inseamna ca sunt fierte si se arunca apa, iar lintea se lasa la scurs.

Legumele se toaca marunt, in afara de cartof, -eu le dau la robot - si intr-o oala de 3 litri se pun trei linguri de ulei de floarea soarelui si cand acesta e cald, se adauga legumele tocate. Se lasa sa se distuie.


 Se adauga chimenul


apoi chili pul biber, adica  ardei iuti uscati si maruntiti




Se adauga lintea scursa si cartoful taiat cuburi si se completeaza cu apa calda.




Rosia decojita si pasta de rosii se pun dupa ce supa da un clocot.
Asa arata lintea fiarta. Nu mai e atat de portocalie.


Asezonati cu sare si piper, apoi luati-o de pe foc.
Introduceti blenderul de mana in supa si  tocati cartofii si lintea


Trebuie sa arate cam asa la final


E la fel ca fasolea si are gust de fasole, dar nu atat de pronuntat.


Infuzia de menta
 Un plic cu menta verde de la Kotanyi are 9 g. Asadar, rasturnati tot plicul in 9 ml de apa rece


 si puneti-o la fiert. Dupa primul clocot, stingeti focul si acoperiti. Strecurati infuzia, puneti-o intr-un bol impreuna cu o lingura de ulei de masline. Amestecati.

Din cateva felii de paine faceti crutoane. Taiati-le cuburi si trageti-le intr-o tigaie cu putin ulei de masline.

Serviti supa fierbinte in boluri in care ati picurat o lingura din infuzia de menta cu ulei de masline. Presarati putina menta, cateva seminte de chimen, putin chili si serviti cu crutoane.



 E minunata si are un gust special pe care va recomand cu drag sa-l incercati ;-)

Eu nu m-am mai saturat de ea, zau! :P







3 comentarii :

  1. Trebuie sa fie delicioasa .Ne place lintea si ma bate gandul sa o fac si eu zilele astea.
    pa...o saptamana buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pe frigul asta chiar pică bine o supa satioasa :*

    RăspundețiȘtergere
  3. cat de bine arata si ce pofta imi e :)
    fericire in casa dumneavoastra cu asha bucatareasa :D
    va pup

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.