Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

duminică, 4 august 2013

Tort Mimoza cu surprize







 Tort de vara, pana'n seara! ;-)

Din cartea Dulciuri, colectia Delicii in bucatarie, Ed. Adevarul, 2011, am ales acest tort minunat de vara, un desert rece cu fructe si piscoturi, chiar daca in carte se prepara cu pandispan. Si fara dulceata de zmeura, dar mie imi place ca tortul sa fie in mai multe straturi ;-)

 Acest tort rece, cu mult ananas, l-am preparat special pentru concursul "Gatesc sanatos cu Sun Food".

Apreciez conservele lor deoarece ingredientele sunt 100% naturale, fara conservanti, gust, culoare, aroma etc. Le-am folosit inca de cand au aparut pe piata si continui sa le folosesc. Daca sunteti bloggeri culinari si vreti sa participati si voi la concurs, participati pana in 31 iulie, inclusiv, dar mai bine cititi regulamentul intai.

Produsele Sun Food se gasesc atat in reteaua de magazine Cora, Auchan, Selgros, Metro cat si pe www.sunfood.ro sectiunea shop online!


Pregatire:15'
Preparare:10'
Dificultate: mica.


Ingrediente:

Pentru blat:

3 pungi de piscoturi,
2buc. nectarine,
1buc. banana,
1 compot de ananas bucati SunFood,
1 pahar lichior de migdale.


Pentru crema:
200g dulceata de zmeura,
3 galbenusuri,
1 pastaie de vanilie,
coaja de lamaie/portocala,
500ml lapte,
2 linguri de faina 000,
1 lingura amidon,
1 pastaie de vanilie, 1 bucata coaja de lamaie,
200ml frisca lichida
10g zahar pudra.

Pentru decor:
50g fulgi de migdale,
frunze de menta,
zmeura,
felii de nectarina,
bucati de ananas.

Mod de preparare:

1.Crema: Fierbe doua minute laptele cu coaja de lamaie si cu pastaia de vanilie, taiata in doua, apoi lasa-l sa se racoreasca.

2. Intr-un castron, bate cu telul galbenusurile cu zaharul si adauga faina cernuta si amidonul, mixand continuu ca sa nu se formeze cocoloase.


Dilueaza compozitie cu lapte rece, aproximativ 200ml din cei 500, iar restul de 300ml pune-i pe foc. Cand incepe sa fiarba laptele, da focul mic si toarna compozitia de oua, amestecand continuu,


pana cand obtii o crema groasa. E o  minunata si parfumata budinca de casa, daca vreti ;-)

3. Bate frisca lichida cu mixerul si adauga zaharul pudra. Incorporeaza crema in frisca  obtinuta, amestecand usor.



Pune crema la rece.

4. Migdalele le tragem intr-o tigaie fara grasime pana cand se rumenesc usor, apoi le lasam la racit.

5. Intr-o forma de tort de 22 cm cu pereti detasabili, asezati intr-un prim strat piscoturile.




6. Trageti de cheita si deschideti conserva de ananas bucati de la SunFood si stropiti piscoturile cu suc de ananas,


 si lichiorul de migdale, daca vreti, eu am zis pas la lichior de data aceasta- astfel incat sa va mai ramana suc in conserva pe jumatate.

7. Incalziti dulceata de zmeura. Daca aveti cumparata, e mai bine, nu mai pierdeti timpul. Eu nu am avut, dar am preparat-o imediat, intocmai ca la Panna Cotta cu crema de ananas si sirop de zmeura.

Din 200g zmeura, 100ml apa, 100g zahar, zeama de la o jumatate de lamaie. Am pus apa pe foc cu zaharul si cand zaharul s-a topit, am adaugat zmeura zdrobita si am lasat pe foc pana cand a scazut apa si s-a ingrosat siropul. Am turnat si sucul de lamaie, am amestecat si am lasat la racit.

8.Deci, peste primul strat de piscoturi insiropate, se toarna dulceata de zmeura. Sau puteti folosi orice dulceata doriti sau chiar puteti sari peste aceasta etapa, ca nici in carte nu era, dar mie-mi plac torturile cu mai mule straturi, arome, culori etc.



9.Peste dulceata de zmeura, se pune un al doilea strat de piscoturi.

 10. Le insiropam si pe acestea cu sucul de ananas ramas, dupa care rasturnam conserva cu ananas bucati SunFood peste piscoturi,


taiem in bucati mici  nectarina, taiem felii banana



si turnam crema peste fructe.Feliile de banana ca sa nu se oxideze, le trecem prin suc de lamaie.

11. Peste crema, faramitam 3-4 piscoturi si presaram fulgii de migdale prajiti.



12. Decoreaza cu felii de nectarina, bucati de ananas, zmeura si frunze de menta.






E proaspat, tocmai l-am terminat, i-am facut pozele si l-am bagat inapoi in frigider, deoarece crema nu a avut timpul necesar sa se raceasca, era foarte spumoasa, dar promit ca maine revin si cu o felie ;-)


Si am revenit cu felia promisa:


Le multumesc mult de tot Laurei Adamache si lui Edith Francu, precum si reprezentantului SunFood  care au notat reteta mea , clasificand-o pe locul 5 din 20! Va multumesc frumos!!


9 comentarii :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.