Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 24 aprilie 2014

Cozonac de Paste cu Nutella









Hristos a Inviat!!

Sper ca ati avut sarbatori fericite si binecuvantate si ca sunteti bine, sanatosi.
Eu am cozonacit mult si bine ;-) Patru cozonaci, doi cu mac, doi cu nuca si unul cu Nutella. Doi i-am facut pentru o prietena de-a mea, trei pentru noi :P
Acesta cu Nutella il aveam demult pe lista si uite ca, in sfarsit, am reusit sa-l prepar acum. 
Reteta aluatului acestui cozonac este aceeasi ca la Cozonac cu nuca si mere.


Ingrediente:
Pentru aluat:


 600g faina,
1 cub de drojdie,
100g zahar,
4 oua,
100ml lapte,
150g unt,
1 esenta de vanilie,
coaja rasa de la o lamaie/portocala,
1 praf de sare.

Pentru umplutura:

200g Nutella.

Pentru decor:

1 ou pentru uns,
 fulgi/bucatele de migdale,
1 lingura zahar brun.

Mod de preparare:


1. Freci drojdia cu o lingura de zahar, adaugi laptele caldut si doua linguri de faina si faci o maia pe care o lasi sa creasca 15-20 de minute.
Amesteci cu restul ingredientelor si framanti timp de 20-30 de minute, pana cand pocnesc bulele de aer din aluat. Trebuie sa obtii un aluat elastic, pe care-l lasi la loc cald, sa dospeasca, circa o ora.
Dupa ce a crescut, l-am framantat si l-am cantarit.




Pe o planseta, imparti aluatul in trei bile de coca egale-eu le-am cantarit.



Intinzi fiecare bila de aluat in foaie, pui deasupra Nutella, cate 4-5 linguri pline



 si rulezi. Procedezi la fel si cu celelalte doua bile de aluat si vei obtine trei rulouri pe care le impletesti.




Ungi o forma de guguluf cu unt, o infainezi si asezi ruloul impletit.
Ungi cu ou batut, presari bucatelele de migdale, zaharul brun




si o lasati la crescut inca 20-30 de minute.





Introduci forma in cuptorul bine incins pentru 35-45 de minute.

Il mai lasati in forma 10 minute, apoi il scoateti sa se raceasca.

In mijlocul cozonacului puneti oua fierte vopsite si astfel il veti prezenta pe masa de sarbatoare.






O felie delicioasa cu o cana de lapte


Si pufoasa ;-)


Cu Nutella!!! Mmmmm!!



Am mai facut si doi cozonaci, unul cu mac, migdale si amaretti si unul cu nuca, mar si scortisoara.



S-au papat toti, pana la ultima firimitura!!

3 comentarii :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.