Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 29 decembrie 2014

Fursecuri fragede







In fiecare anotimp, Dr. Oetker ne provoaca cu retete dulci. Si de fiecare data e generos si ne trimite daruri multe. Nu numai pentru mine, ci si pentru voi. Daca vreti sa preparati aceasta reteta, va rog sa-mi scrieti pe facebook, ca sa va pot face o invitatie in aplicatie. Acolo va trebui sa urcati o poza cu bilele cu rom preparate de voi. Iar Dr.Oetker  ne va premia pe amandoua, daca ii va placea ce-am facut ;-)
  Mai puteti castiga si alte premii de la Dr. Oetker daca veti participa la concursul sezonului Iarna asta, dorintele tale se implinesc!
Tot ce trebuie sa faceti e sa cumparati esentele, ornamentele, plicurile cu pudinca, creme, glazura s.a. cu stikerele promotionale si sa trimiti prin sms sau online codul de pe pachet. Simplu, nu?
 
Din aplicatia Retete Dr. Oetker de pe facebook,  am ales sa prepar aceste Fursecuri fragede care sunt tare bune cu o ceasca de ceai sau lapte ;-)
 
Ingrediente pentru aluat:
 250g unt/margarină,
125g zahăr,
2 plicuri zahăr vanilat Dr. Oetker,
1 ou,
3 gălbenuşuri,
250g făină,
150g Gustin Dr. Oetker (amidon din
porumb).




Pentru sirop:
150g ciocolată de menaj/amăruie,
2 linguriţe ulei.
Temperatura de coacere:
Cuptor electric: cca. 200°C (preîncălzit)
Cuptor cu aer fierbinte: cca. 180°C
(preîncălzit)
Cuptor cu gaz: treapta 3–4 (preîncălzit)
Timp de coacere:
cca. 10 minute pentru fiecare tavă.
Se obţin aproximativ 60 bucăţi.

Pasul 1 Pentru aluat se amestecă untul sau margarina cu mixerul la viteză maximă. Se adaugă treptat zahărul, zahărul vanilat şi se amestecă, până când se formează o masă compactă. Se adaugă treptat oul


şi gălbenuşurile, fiecare gălbenuş la aproximativ ½ minut.
Pasul 2 Se amestecă făina cu amidonul şi se încorporează în aluat. Aluatul se pune într-un şpriţ, cu ajutorul căruia se dau forme de coroniţe cu diametrul de aproximativ 4 cm, pe tava unsă şi tapetată cu hârtie pentru copt şi se introduce în cuptor.

Am incercat si cu punga cu dui de inox-s-a crapat punga! Am pus aluatul in sprit de plastic cu dui de plastic si a trebuit sa imping cu atata putere, incat m-au durut mainile si pieptul, ca impingeam cu pieptul, tare m-am chinuit...
La penultima tava mi s-a rupt si spritul de plastic, din pacate...aluatul nu e moale deloc, e cam dur.


 Mi-au iesit si mari si mici si strambe si labartate, dar si perfecte, intocmai ca cele de la Lidl, dupa care moor! :P


Pasul 3 Fursecurile se scot din tavă şi se lasă la răcit.


Mi-au iesit aproximativ 60, nu 80 cum scrie in reteta.

Pasul 4 Pentru glazură se taie ciocolata în bucăţi mici, se amestecă cu ulei şi se fierbe pe baie de aburi la temperatură mică, până devine o masă compactă. Fursecurile se scufundă pe jumătate în ciocolată şi se aşează pe hârtie pentru copt.
Se presara peste ciocolata zahar colorat sau bilute colorate sau ce aveti/vreti voi.


După preferinţă se pudrează cu zahăr sau se stropesc cu sirop de lămâie.
Eu am avut zahar roz tot de la Dr. Oetker, dar de la prietena mea din Portugalia ;-) <3

Pasul 5 Coroniţele se pot lega cu fundiţă. Se pot folosi drept cadouri sau ornamente în bradul de Crăciun. Fursecurile pot fi de asemenea stropite cu ciocolată topită (75 g ciocolată). Se pot păstra 2–3 săptămâni.

Lui Tudor i-au placut foarte mult, mereu venea si fura vreo 2-3 bucati, dar eu simt amidonul, mi se pare prea mult, dar probabil din cauza lui nu se lasa si ies bine.

4 comentarii :

  1. Mulțumesc pentru rețetă. O să încerc să folosesc forma de biscuiți de la mașina de tocat. Îți spun dacă reușesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu (dupa ce m-am chinuit cu poche-ul), am pus compozitia in seringa, groasa, si am reusit.... Dar au fost bune :) Si mi-au iesit vreo 80 de bucati.

    Un An Nou fericit, cu sanatate, bucurii si impliniri!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.