Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 23 iulie 2012

Clatite de cafea cu migdale si ciocolata

Made by Liana




Am pus ochii demult pe aceste clatite de cafea, de cand mi-a imprumutat Veronica Cretu cartea de dulciuri din colectia Adevarul, iar eu...ei, bine da, recunosc, am tras-o la xerox.

Cu noua si proaspata primita tigaie Fissler de la campania Claditiada bloggerilor, despre care am scris aici,  organizata de siteul gatestesanatos.ro

 

 a fost ocazia perfecta pentru a incerca aceasta minunata reteta.

Particip cu aceasta reteta la concursul Kadiei, Galette, crepes, clatite, si mai aveti timp si voi pana pe 18 august. Premiile sunt frumoase si de ajutor in bucatarie, mai ales daca ai copii, deoarece ei se vor bucura cel mai tare ;-)



Pregatitre: 1h
Preparare: 25'
Dificultate: mica
Calorii: 567


Ingrediente:
Pentru clatite:
250 ml lapte,
150g faina alba 000,
30g cafea solubila(ness),
30g zahar,
2 oua,
unt/ulei.

Pentru crema -spuma:
200ml lapte,
130ml smantana dulce/frisca lichida,
60g ciocolata menaj,
 2 galbenusuri,
 30g zahar,
 20g faina alba 000,
1 lingura de lichior Disaronno,
40g alune de padure/migdale prajite..

Pentru sos:
150g ciocolata alba/neagra,
50g alune de padure/migdale prajite,
4 linguri de lapte/frisca lichida.

Mod de preparare:
1. Dizolva cafeaua in laptele caldut. Bate ouale cu zaharul si incorporeaza treptat faina pana cand se formeaza un aluat gros. Dilueaza-l cu lapte, bate cu telul si strecoara compozitia prin sita. Eu am pus toate ingredientele in blender si nu mi-am batut capul cu sita :P



2. Pentru crema- spuma: freaca galbenusrile cu zaharul si faina pana la obtinerea unei creme omogene,


adauga laptele


si pune la fiert, impreuna cu ciocolata rasa, pana cand se ingroasa.


Se va transforma intr-o budinca de ciocolata-ca textura.


Lasa crema sa se raceasca, apoi incorporeaza in ea fulgii de migdalele prajiti si lichiorul Disaronno



-care e optional, dar da un parfum si un gust innebunitor de desavarsit!!!Bate frisca lichida/smantana si incorporeaza-o usor in crema racita.


Pune vasul in frigider.



3. Pentru sos: rupe ciocolata alba bucati -eu am folosit neagra, pentru ca n-am avut alba :P- si topeste-o la foc mic, impreuna cu laptele/frisca lichida, amestecand continuu. Adauga apoi fulgii de migdale prajiti. Eu nu i-am adaugat, am presarat pur si simplu, la final, fulgii peste sos.

4. Incinge tigaia Fissler si unge-o putin cu unt/ulei.


Amesteca in aluatul de clatite si toarna un polonic in tigaie, roteste-o pentru ca fundul sa fie acoperit in intregime si prajeste-o 25 de secunde pe o parte.


Apoi, cu o spatula ridica clatita si intoarce-o pe partea cealalta si prajeste-o inca 10-15 secunde.



Procedeaza la fel pana la terminarea aluatului. Exact sapte clatite mari si late mi-au iesit. Prea putine...a doua zi am facut 20, ca astea doar ne-au deschis apetitul ;-)))

5. Aseaza clatitele pe o farfurie, umple-le cu 1-2 lingurite de spuma,


pliaza-le pe jumatate, apoi inca o data, obtinand triunghiuri. Toarna peste ele sosul de ciocolata alba/neagrasi alune/migdale prajite.

La naiba! Nu am pus nimic pe nicio farfurie. Am luat o clatita, am prins-o de mijloc si adunata ca o batista gata de pus in buzunarul de la piept,  am inghesuit-o in paharul de cafea, peste putina crema si am umplut-o cu crema-spuma, sosul de ciocolata l-am pus de jur-imprejurul marginilor clatitei si am presarat fulgi de migdale din belsug.



Spectacol, ce mai!


Am mancat foarte entuziasti si cu o pofta incredibila, cred ca de vina a fost aranjarea in pahare ;-))

Cat despre tigaia de clatite Fissler pot sa spun ca este de treaba, nimic nu se lipeste, nimic nu se prinde, clatitele se fac usor si se mananca fulger!!!
Multumim frumos gatestesanatos.ro!!!

20 de comentarii :

  1. O clatita va rog frumos ! Fain aranjament !

    RăspundețiȘtergere
  2. Aici erau misteriaosele clatite...cu cafea si crema de ciocolata...super bun cu siguranta. Felicitari pentru tigaie! Nico

    RăspundețiȘtergere
  3. Immmm ce bunaciune si ce pofta mi-e.
    Pupic lui Tudor iar tie o saptamana faina.

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place tare mult modul de prezenare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma straduiesc sa vin de fiecare data cu ceva nou si original, multumesc!

      Ștergere
  5. Arata superb, felicitari! In mod sigur nu mi va iesi asa, dar promit ca am sa incerc... deja mi ploua in gura. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos! Sa ma anunti cand le faci si sa-mi pastrezi o portie, ok?

      Ștergere
  6. Un desert rafinat,cred ca sunt delicioase! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  7. Promiti ca le faci si atunci cand vom reusi sa ne vedem?

    RăspundețiȘtergere
  8. Uite ca-mi trebuie si mie una!Apoi una dupa alta.:))
    Arata atat de bine!!!

    Eu n-am FB,dar clatita tot o vreau.:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Waw ce bune trebuie sa fie !!! Vreau si eu vreo doua bucati, se poate ?
    Te tzuc cu drag !

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce minunatie! Mi-e frica sa le gust, cred ca nu m-as mai opri din mancat :))

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.