Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

duminică, 14 iulie 2013

Pui basquaise







Vive la France!!!
Azi, 14 iulie, de Ziua Nationala a Frantei, m-am gandit sa postez o reteta frantuzeasca.
Am o surioara in Elvetia care mi-a recomandat aceasta reteta, ba chiar mi-a trimis-o pe email cu ceva timp in urma. Aveam de gand sa o prepar, ca mi-a spus Marilena ca e tulburator de buna si gustoasa.
Este o reteta specifica  sud-vestului Frantei, din Tara Bascilor.
Alexandru, zice ca de obicei,  se potriveste carnea de pui preparata "a la Basqauaise", dar puteti incerca acest sos si cu miel, vitel, porc si chiar drept  garnitura la o omleta sau langa niste de carnati fripti. Iar puiul se serveste cu orez, tot de obicei, dar puteti sa folositi si cartofi natur.
Eu i-am urmat reteta in pasi si ii multumesc frumos, la fel si surioarei mele care mi-a facut cunostinta cu aceasta minunatie!

Ingrediente :
1 pui de +/- 1- 1,2kg,
150g de jambon uscat,
 2 ardei grasi rosii,
 2 ardei grasi galbeni,
3 cepe,
3-4 catei de usturoi,
250ml  vin alb sec,
1kg rosii sau doua cutii de rosii în bulion,
1 foaie de dafin,
sare si piper din rasnitele Kotanyi,
cimbru maruntit Kotanyi,
 boia,
ulei de masline.

Mod de preparare:

De obicei, ardeii, pentru aceasta reteta, nu se coc. Daaaar....daca-i veti coace, vor avea un gust nemaipomenit si o aroma deosebita, ca de altfel tot preparatul.

 M-am bazat pe Alexandru, asa ca i-am copt si eu.

Ardeiul meu rosu era cat doi, asa ca am infipt doua bete de frigarui in el si l-am tinut la flacara aragazului....la fel am procedat si cu ardeii galbeni-cel din stanga era curatat deja.



Se taie puiul in opt bucati (ca sa taiati pieptul mai usor in patru, nu uitati sa scoateti iadesul).

Eu nu am avut un pui intreg, ci pulpe de pui dezosate si cantareau sub 1kg, 700-800g cred.

Intr-un wok cu trei- patru linguri de ulei de masline încins, se pun bucatile de pui, se asezoneaza (sare, piper, cimbru maruntit Kotanyi, boia) si se rumenesc pe toate partile la foc iute.



Se taie ceapa pestisori si usturoiul felii.

Se scot bucatile de pui din cratita si se pune ceapa, în acelasi ulei, la foc mic, cu un praf de sare, pina devine translucida si fondanta.

Se adauga usturoiul si jambonul taiat fasii


se asezoneaza dupa cinci minute se toarna vinul alb sec deasupra, apoi se lasa sa fiarba la foc mic, amestecand des.

Dupa zece minute se adauga fasiile de ardei copt si se continua fierberea la foc mic pana aproape se evapora tot lichidul.



Se adauga rosii curatate de piele si taiate bucati, sau cele doua cutii de rosii în bulion-am folosit ultima varianta- se amesteca si se mai da un clocot.





Se adauga bucatile de pui la sos, se acopera wokul si se lasa sa fiarba 30-40 minute, amestecand din cand in cand.




Daca sosul scade prea tare, se adauga doua, trei linguri de apa-nu a fost cazul.
Se mai verifica de sare si piper, se mai  asezoneaza daca e necesar si se serveste fierbinte. De obicei cu orez fiert natur si exact asa am facut si eu.



 Reincalzit, a doua zi, e si mai bun, sunt intutotul de acord cu Alexandru ;-) Sosul e demential!!!



Vive la France!!!
Voi ati preparat vreo reteta franceza azi? ;-)

9 comentarii :

  1. Cu siguranta a fost foarte bun.O sa incerc si eu reteta ta! Hugs

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine suna reteta aste. Este un preparat foarte gustos asa cred!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata foarte bine...trebuie sa-mi fac timp pentru ea acum:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Faoerte fain arata , trebuie neaparat facut , sigur e demential.

    RăspundețiȘtergere
  5. Waw....ce reteta minunataaaaaa !
    Cu siguranta ca trebuie sa o incerc si eu....multumesc de idee si reteta !
    Te tzuc draga Liana !

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar mi-a atras atentia , ca arata super .O sa fac si eu ,cu siguranta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata intrun mare fel , ca de obicei si nici nu-i greu de facut.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.