Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 5 ianuarie 2012

Baton de ciocolata de casa alb-negru

Made by Liana






La multi ani si un An Nou fericit, cu multa sanatate, noroc si binecuvantare va doresc!
A trecut timpul atat de repede, plus vacanta de Craciun si Revelion incat nu am pregatit nimic pentru acasa. Dar inainte de Craciun am preparat acest baton de ciocolata dupa reteta dirigintei mele din scoala generala.

Batonul de ciocolata e de fapt, ciocolata de casa, dar probabil ca la noi denumirea a dat-o forma :D

Tot de la diriginta mea am si reteta de Martipan si m-am hotarat sa o fac si pe aceasta, deoarece mereu mancam cate un baton cu 3 lei pe vremea lui Ceausescu, in drumul de la scoala spre casa sau in pauza mare, cand trageam o fuga pana la cofetaria din cartier.

Si lui Tudor nu va mai spun cat de mult ii place batonul si cat de innebunit a fost cand a auzit ca am facut baton ca-mi cerea din minut in minut ;-))) ...iar dupa ce s-a terminat m-a innebunit cu :"mama, du-te la bucatarie si fa baton!" :-)))) ...deci iar trebuie sa-l fac.
Dar pana atunci, hai sa va dezvalui minunata reteta a iubitei mele diriginta pe care o ador!


Ingrediente:

1 kg de zahar,
500g lapte praf,
14 linguri de apa,
35g cacao neagra,
1 pachet de unt(200g),
1 pahar de nuci prajite,
o mana de stafide aurii,
esenta de rom,
esenta de migdale.

Mod de preparare:

Se fierbe apa cu zaharul(eu am pus 800g) si cu untul pana se topeste zaharul.
Se toarna amestecand zdravan laptele praf. Al meu nu a fost foarte bun, am primit o punga de la o vecina si am frecat de mi-au iesit basici in degete, deoarece au ramas foarte multe bobite.



Dar, cu chiu cu vai, le-am spart pe toate, le-am zdrobit cu lingura si am avut o compozitie foarte fina ;-)

Se imparte in doua.
In prima jumatate am pus cacao si o lingura de esenta de rom.
In cealalta jumatate am pus stafidele si esenta de migdale.



Amestecati bine...cu mana merge mai repede si mai bine ;-)




Nucile se prajesc usor intr-o tigaie fara grasime.Se lasa la racit.




Stafidele se lasa peste noapte in rom sau la hidratat in apa. Cum eu nu le-am lasat in rom, le-am pus in apa calda ca sa fie gata mai repede ;P

Intr-o tava se pune celofan, apoi nucile prajite




peste care se toarna compozitia cu cacao,




apoi peste cea cu cacao, se toarna compozitia alba cu stafide.




Vorba vine se toarna...compozitia e ca o plastilina, astfel incat am intins-o cu facaletul dupa forma tavii dreptunghiulare si am pus-o frumos in tava.

Am lasat peste noapte in frigider si a doua zi a fost...beton!!!!!!

Se taie sub forma de batoane




sau ca sa fie si mai interesant,mai ales ca le-am facut inainte de Craciun, am decupat cu forme de aluminiu: ingeras, inima, stea s.a.



Eu de fapt, am facut un tort, doua prajituri reci si doua feluri de fursecuri pentru un prieten de-al meu care si-a sarbatorit ziua de nastere exact de Craciun.
Aici va pun o poza cu platourile cu prajituri: Rulada de biscuiti cu cocos si baton de ciocolata si fursecuri vanilate cu nuca si Fursecuri cu mac.



Tortul urmeaza ;-)

21 de comentarii :

  1. Ce aroma de copilarie!
    Si mie imi e dor de tonetele care vindeau asa ceva! Si mai erau niste batoane cu fistic delicioase...

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-aduc aminte de gatitul de la miezul noptii!!!!! Talentata si harnicuta mai esti tu, mie daca mi-e somn sau nu am chef sa fac nu-mi iese nimic :(((

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi ploua in gura! A trecut ceva timp de cand n-am mai facut! Te pup si la multi ani !

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani cu sanatate, alaturi de cei dragi!
    Ai idee daca imi iese la fel de buna ca a ta daca in loc de zahar pun indulcitor praf? Nu mai folosesc zahar de cativa ani... dar tare mi-as dorFei cioco de casa,iar a ta arata de milionae!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna , foarte buna! La multi ani! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani si un an bun! Si plin de bunatati! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. @Fancy Cake-pe alea de fistic le gaseam doar la mare sau in Bucuresti, pe la Timisoara niciodata :(

    @Kadia-daaa...ce sa fac, tb sa imbin utilul cu placutul! Daca am zis ca fac, m-am tinut de promisiune, indiferent daca lucram 12h sau 4h, tot le-am facut moarta-coapta! puuup <3

    @Antonina- hi,hi...exact asa mi-a mai zis un prieten ;-) La multi ani si un An Nou fericit cu multe realizari iti doresc, draga Anto :*

    @Adela- multumesc! La multi ani si un An Nou fericit iti doresc! puup

    @Ana- La multi ani si tie! N-am idee, ca n-am incercat, dar zic sa faci si sa ne spui ce gust are, ok? pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce buna este...are si nuca ! Amintiri din copilarie ..ciocolata facuta in casa!
    weekend placut...te pup !

    RăspundețiȘtergere
  9. Incerc de un milion de ani sa fac ciocolata de casa, dar niciodata nu imi iese consistenta potrivita.Mereu iese moale, nu stiu de ce.
    M-ai cucerit cu reteta asta, arata atat de bine ! Am hotarat sa o incerc, sper sa reusesc nici laptele meu praf nu e de calitate , sper sa nu fac basici :))))))

    RăspundețiȘtergere
  10. sunt dragalase rau formele alea micute.eu am facut ciocolata alba si "bronzata" separat.urmeaza sa incerc si varianta combinata.pup

    RăspundețiȘtergere
  11. ce bine arata...dar , ma abtin...( adica incerc ) :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Cat de bine arataaaaaaaaaaaaaaaa.....!
    Vreau si eu sa gust...mai ai ???
    Te tzuc cu mult drag !

    RăspundețiȘtergere
  13. La multi si un an nou fericit si plin de noroc.
    Iar de ciocolata de casa nu-mi mai adu aminte ca e unul din dulciurile de la care nu ma pot nicicum abtine.
    Pupici multi Blondului zambaret.

    RăspundețiȘtergere
  14. Daca-i vorba de ciocolata atunci iata-ma,am aparut.Te pup si "La multi ani"!

    RăspundețiȘtergere
  15. La multi ani sanatosi si fericiti!

    RăspundețiȘtergere
  16. @Nicoleta-cu nuca e mai buna, desi pe vremea lui ceasca era pur si simplu fara nimic.Ma bucur ca ti-am provocat amintiri ;-)puup

    @Caietul de retete-hi,hi...cunosc o gramada de lume care mananca ciocolata de casa cu lingurita...hi,hi...mie mi-a iesit de fiecare data beton!Bag mana in foc pt. ea, deci nu-ti ramane decat sa o prepari. pupici multi :*

    @Sarah-am facut si eu doar ciocolata cu cacao, dar acum am incercat pt. prima data varianta alb-negru si a iesit nemaipomenit de buna.puup

    @Coco-asa am zis si eu ca ma abtin, dar nu mi-a iesit, zau! :P

    @Sidy-nu mai am, dar azi fac o tava, te-astept ;-)te tzuc si eu :*

    @Micul-hi,hi..daca nu te poti abtine, io zic sa te pui sa-l faci! Blondul zambaret mi-a ordonat azi sa-i fac baton si io, ce sa fac?...ma supun! ;-)))Te pupam cu drag :* :*

    @Dia-La multi ani! Ma bucur ca ai aparut, te servesc cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
  17. Liana draga daca te uitai mai jos pe reteta gaseai de unde am cumparat laptele condensat...
    Uite aici:
    http://www.delatte.ro/lapte_condensat/?page_id=16

    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  18. @Sidy-chiar am parcurs de 2x reteta, m-am gandit ca poate zici pe undeva...daca ai scris-o la sfarsit, clar n-am vazut-o de ochi :P Merci fain, te tzcu si io ;*

    RăspundețiȘtergere
  19. imi place mult ciocolata, iar a ta arata foarte bine1

    RăspundețiȘtergere
  20. Ce frumos le-ai asezat in ultima poza.
    Cioco facuta in casa e f. buna.Si mai ales cand e si in forme dragute.

    RăspundețiȘtergere
  21. la cum arata as manca fara sa tin cont de calorii!!:P
    te asteapta un premiu la mine pe blog!!:P

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.