Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 25 mai 2013

Prajitura Tosca










Am pus ochii demult pe aceasta prajitura.

Si exact de Sfantul Constantin si Elena m-am hotarat sa o prepar, deoarece mi-am zis sa-i fac o surpriza dulce dirigintei mele din scoala generala, Elena, pe care o iubesc mult.

Am cautat mai multe retete, m-am documentat, am cercetat si cred ca am ales cea mai buna varianta, si-anume reteta Bucatareselor Vesele, a lui Lory, in speta. Recunosc ca am schimbat putin cantitatile, dar asta nu a modificat decat aproape imperceptibil prajitura.
Si particip cu aceasta reteta la concursul lor, Retetele noastre, in varianta voastra.

Desi multe fete din blogosfera au numit-o simplu: prajitura cu mac si crema de vanilie, altele au numit-o in functie de biscuitii alesi, Picnic, dar majoritatea o cunosc drept prajitura Tosca.

Numele prajiturii Tosca m-a fascinat si m-a atras intocmai ca numele prajiturilor Petre Roman, Greta Garbo sau Pavlova. Numele unor personalitati marcante din istoria filmului, dansului sau a clasei politice definesc un desert. De ce nu si a muzicii de opera?
Au fost cofetari fascinati de aceste personalitati, ca atare au inventat un desert si i-a dat numele idolului lor.

Tosca e o opera dramatica, in trei acte, de Giacomo Puccini, in care personajele mor. Iubitul personajului principal femin este ucis, iar Tosca se sinucide.
In scena finala a operei, in rolul Floriei Tosca, o puteti vedea pe Angela Gheorghiu, aici.

Prajitura Tosca e atat de buna, incat chiar te face sa te "sinucizi"dupa ea....


Ingrediente:

 Pentru Blat:
8 albusuri,
100g mac,
50g nuca de cocos, 
160g zahar praf,
4 linguri de faina,
1 lingurita rasa praf de copt.

 Pentru Crema:
8 galbenusuri,
160g zahar praf,
700ml lapte,
100g amidon,
225g unt,
un baton vanilie /esenta vanilie.


Pentru Decor:
25 biscuiti-Petit Beurre,
o ceasca de cafea espresso indulcita,
200g ciocolata,
100 ml frisca lichida,
50g unt. 


Mod de preparare:
Separam albusurile de galbenusuri.

Albusurile le batem spuma cu zaharul praf, pana se intaresc.
Adaugam peste bezea semintele de mac-eu le-am macinat- , nuca de cocos




 si amestecam usor, de jos in sus, dupa care adaugam faina cernuta impreuna cu praful de copt.
Turnam compozitia de blat intr-o tava (20/35 cm cu aproximatie), tapetata cu hartie de copt -eu am Delimano, deci nu e necesar,



si dam la cuptorul preincalzit pentru circa 25 de minute la foc potrivit.  Pe cel electric la 180 grade.


In timpul acesta pregatim crema.

Galbenusurile  se amesteca bine cu zaharul praf si se mixeaza pana cand compozitia devine o crema. 

Din cei 700 ml lapte, folosim 200ml de lapte rece pe care-l punem intr-o cana impreuna cu amidonul-treptat, cate o lingurita- si se amesteca continuu pana se incorporeaza tot amidonul in laptele rece.

Restul de lapte se pune la fiert, intr-un vas cu peretii grosi sau intr-un vas Delimano, impreuna cu semintele din batonul de vanilie dar si cu batonul in sine.

Cand laptele da in fiert, inlaturam batonul si turnam laptele cu amidonul, amestecand continuu. Cand se ingroasa si devine ca o budinca, incorporam galbenusurile batute cu zaharul si amestecam bine de tot.




Se lasa budinca la racit si  se acopera cu o folie alimentara ca sa nu prinda pojghita. 
Untul se mixeaza pana devine spumos si se adauga treptat cate o lingura de budinca racita si se asmesteca.



Peste blatul copt si racit intindem crema, iar deasupra ei un rand de biscuiti 



pe care ii stropim cu cafeaua gata preparata. Dupa ce cafeaua a patruns in biscuiti, dam la rece. 

Am topit la bain-marie ciocolata, apoi cand aceasta era fluida am adaugat untul si am amestecat, apoi frisca lichida, din nou am amestecat pana cand s-a incorporat.  

Cand devine fluida(fara a da in fiert) o turnati peste prajitura.

Cu ajutorul unei pieptene de bucatarie am trasat dungi peste ciocolata.



Cu pozele a fost mai greu...aveam niste trandafiri de gradina, romanesti, de-ai nostri, atat de frumosi si parfumati, ca nu m-am indurat sa-i las in vaza. I-am folosit drept decor.







8 comentarii :

  1. Interesanta reteta, iar prajitura arata f bine!!... Trebuie sa o incerc si eu!
    Bafta

    RăspundețiȘtergere
  2. De mult o am si eu in plan pentru ca stiu ca este delicioasa . Bafta la concurs!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine ti-a iesit, e perfecta!! ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Am gustat si eu prajiturica asta,stiu ca este foarte buna!:)
    Interesanta asocierea cu Tosca lui Puccini,felicitari,minunat!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt sigura ca este foarte buna la gust.Dar si modul de prezentare este....fara cuvinte.Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu ce se poate inlocui macul ptr k nu am gasit nicaieri aici in Italia

    RăspundețiȘtergere
  7. Rogi pe cineva din Romania sa-ti trimita sau nu pui deloc, din pacate.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.