Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

miercuri, 12 iunie 2013

Tarta cu cartofi noi






 Cartofi noi...de-abia ii astept! Imi plac tare mult! Sunt atat de fragezi si dulci, mmm!
Imi plac si tartele foarte mult, iar cand am gasit aceasta reteta de Tarta cu cartofi noi,  in revista Click Pofta Buna nr.5/2012, mi-am zis ca-i musai sa o fac. Am zis si anul trecut ca o fac, da' n-am ajuns...

Dificultate: mediu
Pregatire/ Preparare:2h
Portii: 8


Ingrediente:

200g unt,
400g faina,
1 praf de sare,
1 ceapa,
2 ardei grasi,
150g broccoli/mazare,
11 cartofi mici noi,
1 morcov,
300ml lapte,
2 galbenusuri,
200g cascaval,
2 linguri ulei,
1 lingura condimente pt. legume Nouvelle Cuisine Kotanyi,
1 lingura condimente pt. cartofi din rasnita Kotanyi,
1 ou pentru uns.

Preparare:

1. Cerni faina intr-un castron si opresti cca 100g. Adaugi 100g unt topit, un praf de sare, 2-3 linguri de apa rece si framanti un aluat potrivit de tare. Il lasi la rece cel putin 30 de minute. Intinzi 2/3 din aluat intr-o foaie si imbraci o forma de tarta unsa si tapetata cu pereti cu tot.

Pui hartie de copt peste aluat si boabe de fasole uscata-ei, eu nu am avut fasole boabe, asa ca am spart pusculita lui Tudor si am pus monede! Am vazut eu pe undeva, dar nu mai stiu pe unde si am tinut minte ;-)




 si coci timp de 20 de minute la 180 de grade. Scoti hartia cu fasole si-l lasi sa se raceasca.

2. Aluatul ramas il intinzi in foaie si-l tai fasii.
Cartofii ii pui la fiert in apa cu sare.
Calesti in ulei incins ardeii grasi, morcovul si ceapa taiate marunt pana se inmoaie putin, dupa care lasi sa se raceasca.

Adaugi cartofii curatati si dai intr-un clocot, peste legumele prajite si amesteci.



La sfarsit adaugi si broccoli-pe care l-ai desfacut in bucati si l-ai fiert 5 minute in apa cu sare-dar eu nu am avut si am folosit mazare gata fiarta, din conserva, pe care am strecurat-o si am pus-o la sfarsit, sa nu se zdrobeasca.



 4. Faina oprita o calesti in restul de unt, adaugi laptele, amestecand continuu, si fierbi, la foc mic, pana se ingroasa.


 Lasi sa se raceasca, apoi adaugi galbenusurile si cascavalul ras.


Amesteci bine si adaugi o lingura de condimente pentru legume din gama Nouvelle Cuisine de la Kotanyi.



5. Umpli tarta cu amestecul de legume, cartofii noi taiati pe jumatate,cu taietura in jos, si asezonezi cu condimente pentru cartofi din rasnita Kotanyi.



Apoi asezi fasiile de aluat in forma de grilaj,-daca-ti mai ramane aluat, poti sa faci niste forme-eu am facut niste frunze si le-am asezat intr-o margine


  ungi cu ou batut si coci tarta pentru alte 20 de minute.



Si proaspat scoasa din cuptor




o bunatate!!



Si o felie pentru voi! :*


Mai vreti una?


5 comentarii :

  1. Și eu sunt fan cartofi noi, dar la tartă cu cartofi nu m-am gândit până acum. O idee bună!

    RăspundețiȘtergere
  2. Dar i-ai dat baiatului banii inapoi cu dobanda, da?
    F frumoasa si apetisanta tarta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesanta tarta , nu m-as fi gandit la o tarta cu cartofi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu siguranta foarte buna aceasta tarta!!Arata grozav!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.