Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 20 aprilie 2015

Prajitura cu crema de branza, ananas si fructe tropicale








Am particip cu aceasta reteta la Provocarea SunFood, o provocare minunata alaturi de prietene dragi, tot bloggerite. Am facut parte din trei grupuri, deci am preparat trei retete. Prima reteta a fost Supa de naut cu chiftelute, iar a doua Tort cu mac si piersici. Aceasta reteta, Prajitura cu crema de branza...e ce-a de-a treia si ultima reteta de la aceasta provocare. Poza finala am publicat-o ieri pe facebook, azi am avut timp sa scriu si reteta ;-)

Reteta e dintr-o carte de retete Dr. Oetker, Retete de succes, cu multe modificari si adaugiri ;-)


Ingrediente:
Pentru blat:
 4 oua,
200g unt,
200g zahar praf,
1 plic zahar vanilat Dr.Oetker,
200g faina,
1 lingurita rasa praf de copt Dr. Oetker.

Crema de branza:
550g branza proaspata de vaci,
250g mascarpone,
200ml frisca,
1 plic intaritor de frisca Dr. Oetker,
1 plic gelatina Dr.Oetker,
200g zahar.

Stratul de fructe:
1 conserva de ananas SunFood,
1 conserva fructe tropicale SunFood,
10 cirese confiate,
2 plicuri Tort Jelee Dr.Oetker.

Mod de preparare:

Blatul: Intr-un bol, untul se freaca cu zaharul praf si zaharul vanilat(foto1), apoi se adauga cate un ou(foto2) si se mixeaza pana se incorporeaza. Se adauga si celelalte oua, pe rand.
Faina se cerne si se amesteca cu praful de copt(foto 3), apoi se incorporeaza in crema de unt si oua. Se amesteca si se toarna intr-o tava tapetata cu hartie de copt(foto 4).


Se introduce in cuptor preincalzit, la 180 de grade C pentru 20-25 de minute. Faceti testul cu scobitoarea pentru siguranta.
Se scoate pe un gratar, dupa ce indepartati hartia de copt. Rece, se taie in doua pe orizontala, rezultand doua blaturi.

Crema: Am cumparat doua cutii de branza proaspata de vaci(275g o cutie) de la Lidl. Una dintre ele era dietetica, mai buna si nu tot atat de umeda ca cealalta.

Branza proaspata se freaca cu zaharul si zaharul vanilat (foto1, jos). Frisca lichida se mixeaza cu intaritorul de frisca si se adauga treptat mascarponele(foto 2, jos).
Gelatina se pune la hidratat in 100ml apa rece, conform instructiunilor de pe ambalaj. Apoi se pune la bain-marie pana se lichefiaza, fara sa se incalzeasca prea tare sau sa fiarba, si calduta, se toarna in fir subtire in crema de branza(foto 3, jos). Se lasa la frigider pentru o ora.

Ananasul si fructele tropicale din cele doua conserve SunFood se pun intr-o sita si se lasa la scurs. Am improvizat doua proptele din doua linguri de lemn si am pus sita peste ele ca sa se scurga siropul in bol(foto 4, jos).


Siropul din conserva de ananas si siropul din conserva cu fructe tropicale l-am folosit  la Tort Jelee, adaugand 150ml de apa, deoarece a fost doar 350ml de sirop.

Asamblare:
Pe prima foaie de blat se pune toata crema de crema(foto1, jos) si se niveleaza frumos. Se aseaza si ce-a de-a doua foaie de blat, peste crema de branza.
Pe cea de-a doua foaie de blat se pun toate fructele si se aranjeaza frumos, alaturi de ciresele confiate taiate in doua(foto 2, jos).

Cele doua plicuri de Tort jelee se amesteca cu doua linguri de zahar, apoi se combina cu cei 500ml de sirop si apa pe foc, cca un minut, pana da in clocot. Se ia de pe foc si se toarna peste fructe cu o lingura, din mijlocul tavii inspre margini(foto 3, jos).



Se da la frigider pentru 3-4 ore sa se intareasca. Se taie in patrate.








3 comentarii :

  1. Vai, mama mea! :))))))
    Cum am deschis PC-ul, mi-a aparut in fata prajitura asta si dupa ea potopul. :)))
    Salivand la greu am mers sa-mi fac o cafeluta si mi-am luat un covrig.
    Arata tare apetisant! Pup si zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Renunta la dieta,2 chiar 3 portii si pt mine :p

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.