Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 29 martie 2012

Terina "gourmande"

Made by Liana






Pentru a preveni sau a scapa de o anemie feripriva, este indicat sa mananci alimente bogate in fier. E bine sa ne concentram pe verdeturi (cu cat sunt mai inchise la culoare, cu atat mai bogate in fier vor fi), stridii, fructe uscate, ficat de vita, peste, carne slaba, carne de pasare, cereale, paine neagra, galbenus de ou.
Azi ne concentram pe ficatei de pui, deoarece si eu si Tudor avem un ten frumos, dar alb. Si ca sa ne vina sangele in obrajori, am preparat aceasta reteta cu speranta ca o sa-i placa si lui Tudor, care fortat manca ficat o data pe saptamana. Ei bine, cu aceasta terina fabuloasa, din revista Click pentru femei,am reusit sa-l fac sa manance singur, tot din farfurie!Aleluia!!!

Ah, cu aceasta nemaipomenita terina particip la concursul organizat de Laura Laurentiu si Shop.bilancia.roKitchenAid de Martisor”, ea face parte din meniul alb-rosu pe care l-am pregatit pentru a celebra Luna Femeilor.



0



Pregatire: 40'
Coacere: 1h
Fierbere: 50'
Dificultate: medie

Ingrediente:

1kg de ficat de pui,
2 cepe,
1 piept de pui,
300g bacon feliat,
3 oua,
1 lingura ulei de masline,
cimbru,
sare,
piper.

Pentru garnitura:

250g orez,
1 ceapa,
1/2 ardei gras,
1 morocv,
20g unt,
100g ciuperci,
patrunjel,
2 linguri ulei,
cimbru,
busuioc,
sare,
piper.

Mod de preparare:

Se opareste ficatul:


apoi se taie in bucati potrivite si se scoate toate matzele din el.

Se taie ceapa marunt, se caleste in uleiul bine incins, pana devine sticloasa. Se adauga pieptul de pui- eu am pus o pulpa de pui dezosata-



taiat cubulete si ficatul taiat bucati


am mai adaugat si o mana de ciuperci si am pastrat cateva feliute pentru decor.




Se condimenteaza, dupa gust, cu sare, piper si cimbru si se lasa pana cand ficatul isi schimba culoarea. Se ia de pe foc, se lasa sa se raceasca si se amesteca cu ouale.



Data viitoare o sa pun doar unul, au fost prea multe trei...

Se tapeteaza o forma de chec cu feliile de bacon, asezate transversal, astfel incat sa acopere fundul si peretii laterali ai vasului, jumatate de felie inauntru,




jumatate afara, astfel incat acea jumatate de afara sa acopere compozitia. Peste feliile de bacon din interior se toarna compozitia cu ficat, se niveleaza frumos si se acopera cu jumatatile de felii de bacon,



apoi se aseaza vasul la bain-marie, in cuptor, pentru circa o ora.




Pentru garnitura
Se curata ceapa, morcovul si ardeiul, se taie bucati mari si se fierb in apa cu putina sare, la foc mic, sub capac.

Cand sunt fierte, se strecoara legumele si se pastreaza zeama. Orezul - am folosit doua pungute de orez prefiert de 125g fiecare, le-am lasat 8 minute la fiert si gata orezul! Cine foloseste orez clasic, atunci in 2-3 cani de supa sa puna orezul la fiert, amestecand din cand in cand. La final, se adauga untul, patrunjelul si se condimenteaza cu sare, piper, busuioc




si cimbru, dupa gust.Se opreste focul, se acopera cu capac si se lasa 10 minute.

Se serveste terina de ficat taiata felii groase, garnisite cu orez presat in forme rotunde...eu am folosit clasicul pahar de sticla uns cu ulei :(
Orezul este la randul lui garnisit cu ciuperci prajite si patrunjel verde tocat.


Si ca sa fie "tacamul" complet, am servit, noi, adultii, si un pahar de vin rosu de Corcova, ca ajuta si el in anemie ;-)




O bunatate!!! Daca Tudor a mancat si i-a placut si nici n-a crahnit, atunci va asigur ca o sa va placa cu siguranta!

16 comentarii :

  1. Delicioasa trebuie sa fie.Pupici multi lui Tudor, iar tie bafta la concurs.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar nu m-am asteptat sa manance tot, cimbrul i-a dat un gust special si nemaipomenit. Merci mult, pupici si de la noi :* :*

      Ștergere
  2. Am sa incerc si eu ca suna bine. Poate aspectul sofisticat ii va convinge pe mofturosi, ca altfel n-ar manca ficat nici picati cu ceara....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Sofisticata, mah"! ...ca sa citez un autor rap in viata...hi,hi...pe bune trebuie sa o incerci, o sa faci minuni cu ea! puup

      Ștergere
  3. Ce bunaciune ai facut, imi place tare mult ! Bafta maxima iti doresc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A avut un gust grozav, zau, ne-a placut foarte-foarte mult! Merci :*

      Ștergere
  4. cati ani are Tudor? ca sa stiu cat mai am si eu de asteptat pana cand copilul meu va manca ficatel!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lui Tudor ii dau ficatei de pui de pe la un an...nici nu mai stiu...acum are 3 ani si 8 luni ;-)Al tau cati ani are?

      Ștergere
  5. Venim si noi la o portie!:)
    Deja simt bunatatea cum mi se topeste in gura!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Haideti, da' trebuie sa aduceti ceva de-ale gurii, ca noi nu mai avem...:P...hi,hi....cat crezi ca a rezistat bunatatea asta la noi??

      Ștergere
  6. Buna ziua, sunteti interesati de un schimb de link-uri?
    Dvs. imi adaugati link inspre http://www.kono.ro/jocuri-de-gatit/ cu titlul jocuri de gatit, iar eu va voi adauga link pe http://cattasblog.blogspot.com .

    Astept un raspuns din partea dvs,
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  7. Alta bunatate?Se vede ca tot mai rar ajung pe "acasa".....or veni si vremuri mai bune!Sper din suflet sa ai bafta,la concurs!

    RăspundețiȘtergere
  8. arata foarte promitaror aceasta terina si chiar cred ca-i foarte buna, imi place foarte mult ca are o fasa afumata :D !

    RăspundețiȘtergere
  9. Geanina Stanescu4 martie 2015 la 20:06

    Sunt convinsa ca a fost foarte gustos si-n afara de asta arata asa intr-un fel...nobil.E o idee buna pentru a gati ficatul, care e mai pretentios de felul lui :)))

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.