Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 31 martie 2012

Mousse de somon cu icre

Made by Liana







M-am tot gandit la un aperitiv festiv...imi venea mereu in minte somonul afumat, astfel incat m-am pus pe cautat o reteta dificila, complicata si extravaganta. In cautarile mele insa, am ajuns pe siteul Good Food U.K. la sugestia prietenului meu, Dragos V.N., caruia ii multumesc mult de tot si am dat peste o reteta simpla, dar cu o prezentare extraordinara. Mi-am zis ca asta e si am pus-o in practica.
Desigur, reteta e schimbata si in plus, am ascultat sfatul unei culinarese de pe un site ce-l frecventam in trecut, cum ca mousseul de somon e delicios cu nuca prajita. Si l-am pus in practica. Iti multumesc, Pupi, chiar e fantastic cu nuca, n-as fi crezut sa aiba o asemenea aroma.
Acesta este aperitivul cu care particip la concursul organizat de Laura Laurentiu si Shop.bilancia.roKitchenAid de Martisor”, el face parte din meniul alb-rosu pe care l-am pregatit pentru a celebra Luna Femeilor.

0

Ingrediente:

150g somon afumat,
100g unt 65% grasime,
1 lingura zeama de lamaie,
50g samburi de nuca decojita,
o lingurita de smantana,
6 felii de paine,
icre germane roz,
sare,
piper alb.




Mod de preparare:

Samburii de nuca se pun intr-o tigaie fara grasime si se tin pe foc mic pana se desprinde coaja de pe ei.



E important ca toti samburii sa fie albi,decojiti ca sa nu compromita culoarea roz a mousseului.

Somonul se taie fasii si se pune in blender impreuna cu samburii de nuca, untul, zeama de lamaie.


Va iesi o crema spumoasa si gustoasa si cu un parfum aparte datorita samburilor de nuca.
Se asezoneaza cu sare, daca mai e necesar, si cu piper, dupa gust.

Se decojesc feliile de paine si se decupeaza cercuri de forma interiorului canii.



In cana, la baza, se pune mousse de somon, apoi o feliuta de paine, mousse,




paine, mousse, paine si la final mousse. Cu ajutorul posului, facem un mot frumos peste care presaram icre germane roz.




Servim cu o jumatate de felie de lamaie.




Am mai facut o tartina in forma de inima, am uns-o cu unt si am presarat icre.


A fost delicios!!!

13 comentarii :

  1. Pur si simplu ador somonul afumat,imi place prezentarea,numai ca este la "cana",nu la "pahar",cum ai promis!Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pahar, cana nu mai conteaza cred ca e delicios!

    RăspundețiȘtergere
  3. "La cana" nu suna bine, "la ceasca" nici atat, deci ramane fara pahar. Merci mult pt. observatie :*

    RăspundețiȘtergere
  4. bv,felicitarii,ma bucur ca am putut sa te ajut,arata extraordinar,cu respect DRAGOS V. NUTA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci din suflet, ma simt onorata sa te am prieten, Dragos!

      Ștergere
  5. Vai, imi ploua in gura. Ia sa dau eu print.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hi,hi...aproape ca am vrut sa renunt la poze, asa o pofta aveam si eu, dar am reusit cu greu sa mi-o infranz ca sa va arat produsul final ;-)Sa ma anunti cand il faci, ok? puup

      Ștergere
  6. Combinatia ci nuca n-am mai auzit-o. Superb!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pupi e o romanca ce traieste in SUA de peste 20 de ani si se pricepe f. bine la bucatarie, deci i-am urmat sfatul si bine am facut! Are un gust senzational mousseul cu nuca si o aroma aparte. Incearca, nu o sa-ti para rau, zau ;-)

      Ștergere
  7. Un delicios pe bune, toate ingredientele care-mi plac mie, m-ai inebunit, eu ador somonul si icrele !!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Asta mi-a placut si mie mult de tot, e mortal, pe bune, trebuie sa-l incerci si tu cu nuca ;-) puup :* <3

    RăspundețiȘtergere
  9. si noua ne place mousseul de somon, dar n-am incercat pana acum cu nuca. Imi place cum suna, pare sa se potriveasca. Data viitoare incerc si eu :*

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.