Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

miercuri, 9 octombrie 2013

Tarta de lamaie Simeon II








 Aveam  doua cutii cu lapte condensat in camara. Acum nu mi-a mai ramas decat una ;-)
Curios e faptul ca  orice cutie de lapte condensat are exact 397ml. M-a mirat si pe mine gramajul, cand am vazut pentru prima data o cutie si ma mira faptul ca se rotunjeste  la 400ml in numeroase retete, chiar si in cea de fata. Dar, sa trecem peste asta.
Eu sunt fan portocala, nu lamaie, dar am zis sa fac aceasta tarta de lamaie ca la carte. Mai exact, din Cartea Regala de Bucata, de Principesa Margareta a Romaniei.

Ingrediente:
Blatul: 250g biscuiti digestivi sau Petit Beure,
125g unt.

Crema:
4 galbenusuri,
397ml lapte condensat,
150ml zeama de lamaie.

Bezeaua:
4 albusuri,
1 plic zahar vanilat,
200g zahar praf.

Mod de preparare:

Blatul: Sfaramati biscuitii si amestecati-i cu untul moale, lasat la temperatura camerei, pana veti obtine o compozitie omogena. Pe fundul unei tavi demontabile-eu am folosit tava pentru tarta, dar mai bine o foloseam pe cea de tort demontabila :P- intindeti blatul, apoi presati-l pentru a-l face compact.
Cred ca pachetul de biscuiti digestivi era de 225g, asadar am adaugat inca 25g de biscuiti Petit Beure.



Optional, il puteti coace timp de 5 minute sau 10 minute in cuptor la 180 de grade.
Eu nu am facut asta, nu mi s-a parut deloc necesar, mai ales ca o data umpluta cu crema, tarta se baga la cuptor.

Crema: Mixati galbenusurile cu zaharul vanilat,




adaugati laptele condensat si zeama de lamaie.



 Eu am folosit zeama de la trei lamai si au rezultat aproape 150ml ...mie mi s-au parut suficienti, data viitoare am sa adaugat doar 100ml, zau! Apropo, in carte zice 200ml zeama de lamaie, deci daca va place acrisoara, de fapt acrisoara bine, faceti cum vreti.

Amestecati pana la obtinerea unei creme omogene. Turnati crema deasupra blatului de biscuiti.



Bezeaua: Bateti albusurile spuma tare si adaugati treptat zaharul praf. Puneti bezeaua intr-un pos cu margine zimtata,  in forma de stea, spre exemplu, si acoperiti crema.



Introduceti tarta in cuptor si coaceti la 180 de grade C, timp de 35 de minute, pana cand bezeaua prinde o crusta aurie.

Eu am lasat-o la 100 de grade, mai mult de 35 de minute, deoarece nu-mi place bezeaua arsa. Si a mea chiar a iesit aurie, dar crocanta,de-abia am taiat-o. Poate ca data viitoare o voi lasa la 160 de C, vreo 10-15 minute, ca sa ramana bezeaua moale si spumoasa si sa fie totusi aurie.

Servire: Tarta se serveste la temperatura camerei. Se serveste de pe un platou, musafirii avand ocazia sa admire desertul si sa-si puna singuri in farfurie atat cat isi doresc.


 Si, ultima felie:



7 comentarii :

  1. Mie imi place mult tarta ta, am fãcut ceva asemãnãtor acasã si am dus-o la o petrecere, a avut mare succes :) apropo de lapte condensat, e ispitã purã cand deschid trebuie sa mananc din el :))))

    RăspundețiȘtergere
  2. maaamaaa, cum arata ariciul acestaaa! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Faina de tot reteta.Am s-o incerc cu siguranta.Pupici lui Tudor.

    RăspundețiȘtergere
  4. wooow ce bine arata, trebuie musai incercata ms ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. M-a doare inima de pofta. de la deliciosenia asta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata foarte bine si imi doresc sa o incerc si eu. Insa cuptorul meu cred ca arde cam tare. La alte retete cu bezea, lasam prajitura o perioada la copt si spre sfarsit adaugam bezeaua. Oare as putea proceda si aici la fel? Sa las crema 20 de minute si apoi sa pun bezeaua 10-15 min? Eu am cuptor clasic, pe gaz. Unde e indicat sa pun tava: cat mai sus posibil, sau mai jos?.....gatesc rar, deci sunt incepatoare, mereu :)). Multumesc. Anca

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.