Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 27 iunie 2011

Tort Soare

Made by Liana












Azi, 27 iunie, soarele meu, Tudor, a implinit 3 ani!
Ce tort puteam sa-i fac, daca nu unul asa cum il alint?

Ingrediente pentru blat:

4 oua,
o cana faina,
o cana zahar,
1 plic praf de copt,
50 ml ulei,
50 ml apa,
esenta de vanilie.

Ingrediente pentru crema:

400 ml frisca lichida,
250 ml iaurt de fructe,
250g branza de vaci dietetica,
150g zahar,
100-200g capsuni,
100-200g mandarine,
2 plicuri gelatina,
200 ml suc de mandarine.

Ingrediente pentru decor;

200ml frisca lichida,
colorant galben,rosu, verde,
pasta de lapte praf.


Eu am facut doua blaturi, deci am dublat cantitatile.
Aici aveti reteta Blatului de tort.
Dupa ce s-au racit, le-am taiat pe ambele in doua pe orizontala.




Crema e aceeasi ca la Prajitura Tutti frutti, numai ca nu am mai impartit-o in trei, ci in doua si am pus in prima jumatate capsuni, iar in a doua mandarine.



Gelatina am dizolvat-o in 200 ml suc de mandarine si am turnat-o in fir subtire in crema. Pe urma am pus cremele la frigider pana s-au intarit. Am incercat sa impart cremele in doua sa pun o jumatate pe un blat si cealalta jumatate deasupra. Nu prea mi-a iesit, mai mult trei sferturi si un sfert.
Ah, si trebuie sa-mi fac mea culpa incontinuu: blatul cu capsuni am uitat sa-l insiropez, in timp ce pe cel cu crema de mandarine l-am insiropat cu suc de mandarine si a fost delicios.

Pe cel cu mandarine l-am taiat de 4 ori, rezultand 8 triunghiuri-le-am taiat capetele rotunjite-






si le-am atasat de blatul cu capsuni, rezultand 8 "raze".

Initial am vrut sa fac decorul din pasta de lapte praf, sa imbrac tortul in ea.
Am avut o punga de 500g de la o vecina, ce l-a primit drept ajutor de la U.E. Nu mi-a iesit nicicum...din pacate...l-am facut si refacut de 2 ori...degeaba...s-a intarit foarte mult si chiar daca a doua oara mi-a iesit mai elastic, am facut greseala sa pun bucati intarite din primul, cu gandul ca se mai inmoaie si o sa am pasta mai multa. De unde!-se rupea imediat.Si era tot cu bucatele din prima pasta. Am adaugat si ulei si miere...nimic! M-am dat batuta!

In consecinta am apelat la frisca si am pus colorant galben, de-am decorat tortul.



Din pasta de lapte praf mi-au iesit doi ochisori si o gura. Iar imi fac mea culpa- o fi de vina soacra, care a fost la noi tot weekendul??????????- nu mi-a iesit albastru pentru ochi, oricand am combinat eu culorile...ufff! Doar un verde mai spalacit care mi s-a dus prin toti porii ochilor.
Cat despre gura...iar am gresit! In loc sa fac o paranteza, o linie deschisa si usor curbata, semnificand un zambet larg si deschis, nu stiu ce-a fost in capul meu de-am facut o gura feminina, rosie ca focul cu buze pline si carnoase...ufff!

Adevarul e ca am lucrat noaptea la tortul asta, cand deja eram rupta de obosita dupa o zi plina...imaginati-va ca la 11 seara coceam al doilea blat si am pus crema de-abia pe la 2.30 dimineata...sambata. Dar nici de joi nu puteam sa-l fac.

In fine, eu il consider un esec, imi pare tare rau ca desi m-am gandit aprins cum sa-l fac si mi-am facut planuri si-mi ziceam ca va fi stralucitor...n-a iesit. Si imi pare tare rau ca exact la tortul soarelui meu am dat gres....:((((((((((






Soarele meu a fost surprins si ca orice copil, nu a fost preocupat de faptul ca nu i-a iesit mamei pasta de lapte praf, a mancat bucuros o raza cu mandarine ;-)






Buuun-buuun!



La multi ani, soarele meu!

23 de comentarii :

  1. La multi ani prichindelului !
    Arata super tortul astept reteta :P !
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani cu sanatate multa!Sa fiti si voi sanatosi sa-l puteti creste!
    Liana,asa o sa-ti dai seama cum trec anii peste tine....cu fiecare an ce-l adauga Tudor!
    Sa fiti sanatosi,iubiti si fericiti!

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani Tudor! Sa fi sanatos si sa cresti mare, sa ai parte numai de ce este frumos in viata asta! Liana este un ,,soare,, dragalas si frumos ce va lumineaza vietile iar de tort, zic, ca este pe masura lui Tudor , foarte radiant... Va pup si va doresc o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa-ti traiasca racusorul,sa fie sanatos,voios si voi pe langa el la fel!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Mimi-merci! pricihindelu' e "babat"..hi,hi!

    @Janet-multumim frumos!Daaa...dar unii mi-au zis ca am intinerit de cand il am pe Tudor :P Te pupam cu drag :* :*

    @Adela-multumim mult pt.urari si complimente! pupici

    @Pansy-multumesc frumos, si tie la fel Tudoru' ;-)

    RăspundețiȘtergere
  6. LA MULTI ANI!inca odata lui TUDOR.Il mai pup o data.Tortul a fost delicios,l-am impartit cu Tyna.

    RăspundețiȘtergere
  7. Eiiii,ce bine am nimerit!!!!
    La multi ani!!!!!printisorului cu raze,sa fie sanatos,sa va bucurati in pace,liniste si sanatate de el.
    Tortul arata bine,iar de-astea cu esec vor mai fi,ca altfel nu stii ca bucataresti.
    Va pup si va doresc petrecere frumoasa!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. LA MULTI ANI TUDOR !

    Prin ochii tăi albaştri,
    Băiatul meu cel drag,
    Văd frumuseţea vieţii,
    Văd soarele în prag.

    Eşti floarea vieţii mele,
    Eşti fructul cel dorit,
    Băiatul meu cel drag,
    Trei ani ai mai împlinit

    Liana sa-ti traiasca feciorasul,sa creasca mare,destept si dragastos.

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani lui Tudor!
    Tortul ti-a iesit chiar foarte, foarte bine! Mie una imi place!

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani soarelui tau, sa creasca mare si voinic si sa te bucuri de el. Cat despre tort, o idee geniala si a iesit foarte frumos. Pupici sarbatoritului si tie.

    RăspundețiȘtergere
  11. La multi ani cu sanatate multa!Si cu voi alaturi!

    RăspundețiȘtergere
  12. @Veronica-si noi te pupam inca o data, ai fost tare draguta si generoasa cu noi, ca de fiecare data! Tudor a fost fericit, numai ca nu stiu cum se face cand de-abia ajungem la tine, tb sa plecam...ufff!Te pupam mult de tot! :* :*

    @Mirelaaaaaa-unde-ai disparut?? Te-astept cu drag la o felie generoasa, ca a fost mare soarele. Cat despre esecuri, e bine sa invatam din toate ca sa nu le mai repetam. E prima data cand nu-mi iese pasta, ca doar am mai facut de cateva ori!Multumim mult, te pupam :* :*

    @Daniela- zi io care ziceam ca-s tare-n poezii! Bravo, m-ai uns pe suflet cu versurile astea, mi le-am notat. Multumesc din inima! :*

    @Alexandrina- ma gandesc ca iesea excelent cu pasta de lapte praf, nu-s amatoare de frisca, poate de aceea am fost cam dezamagita. Dar mi-a trecut, multumesc!! :*

    @Sara- merci mult de tot! Ideea a fost geniala, recunosc, dar pasta de lapte praf un esec, recunosc :( Te pupam si noi :* :*

    @Ana-multumim frumos, Doamne-ajuta-ti!

    RăspundețiȘtergere
  13. la multi ani!
    tortul arata foarte bine,vesel,frumos realizat,super gustos

    RăspundețiȘtergere
  14. La multi ani ingerasule!Sa-i dea Dumnezeu multa sanatate si noroc in viata.
    Tortul arata super.

    RăspundețiȘtergere
  15. intai de toate La multi ani baietelului tau atat de scump si atat de "harnicut"(i-am vazut blog-ul).S creasca mare ,mare si frumos sa va aduca multe bucurii si numai zambete.
    in alta ordine de idei,hait,ce-ti veni sa zic ca tortul a fost un esec?!?!?e foarte frumos asa cum este.daca te consoleaza nici mie nu mi-a iesit pasta de lapte praf si am aruncat-o la gunoi cu tot cu idea de a mai incerca in viitor.
    multi pupici tie si mai ales sarbatoritului

    RăspundețiȘtergere
  16. @Ina- multumim! Sigur ca tortul e minunat, dar nu a iesit asa cum am vrut eu, de aceea mi-am facut autocritica, mai cu varf si indesat!:P pupici

    @Lili- multumim mult de tot! esti o draguta :*

    @Sarah-multumesc frumos, esti o scumpa!Mie mi-a iesit de fiecare data pasta de lapte praf, dar alimentele astea care se dau drept ajutoare pt.cei nevoiasi, sunt de foarte proasta calitate...si faina de malai am aruncat-o, ca nici pentru porci nu a fost buna :( Vecina a avut intentii bune, de toata lauda, dar...n-am avut de unde sa stiu. Multi pupici de la Tudor si de la mine :*

    RăspundețiȘtergere
  17. Wowww,cîta tortanu!Si mai e si bun!
    Pupam baitanu!Muaaaah! :*:*:*
    La multi ani,Tudor!Sa traiesti fericit si sanatos o suta de ani!Pupici pe obrajori!

    RăspundețiȘtergere
  18. Arata superb tortul Soare, nu stiu de ce nu ai fost multumita de el, e absolut superb! La multi ani micutului tau, e un dragut! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  19. E bine ca pana la urma totul a iesit bine.Sa-ti traiasca SOARELE sa-ti lumineze zilele si sa fie norocos!Ca frumos si destept este!Felicitari si mamicii pentru eforturile depuse,LA MULTI ANI!<3

    RăspundețiȘtergere
  20. @Maya-"tortanu" a fost facut in asa fel incat sa-i indestuleze pe musafirii pe care i-am avut 5(cinci) zile la rand!Te pupam cu drag :*

    @Alina- multumesc frumos! N-am fost multumita ca am vrut sa-l fac altfel, am avut alta imagine in cap si a iesit un soare feminin din cauza buzelor...plus frisca galbena :(...chiar nu stiu ce a fost in capul meu!

    @Flory-multumesc frumos pt.urari si complimente! Esti o scumpa :* <3

    RăspundețiȘtergere
  21. La multi ani !Liana sa iti traiasca feciorul mare,sanatos si sa va bucurati de el !

    RăspundețiȘtergere
  22. @Costea-merci,am avut ;-)

    Nela-multumesc frumos pt.urari, te pupam :* :*

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.