Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

vineri, 6 februarie 2015

Minicalzone cu porumb si pastrama de porc








Cum incepe sa ploua sau sa ninga, eu simt nevoia acuta sa incing cuptorul, altfel nu se poate ;-)

 Pizza calzone cu miez de lapte am mai facut si multe pizza cu diferite umpluturi, si mi-am zis sa incerc si niste minicalzone.
Iata-le!! ;-)

Bucati: 10
Ingrediente pentru aluat:
400g faina,
1 plic drojdie uscata(7g),
3 linguri ulei de masline extravirgin,
un praf de sare,
o lingurita zahar,
200ml apa calduta.

Pentru umplutura:
1 conserva porumb SunFood,
150g pastrama de porc,
100g telemea de vaca,
100g cascaval,
50g masline verzi,
oregano Kotanyi,
sare si piper din rasnitele Kotanyi.

Mod de preparare: 

Aluatul:
Dizolva drojdia in 50ml de apa calduta. Adauga un praf de sare, zaharul si uleiul de masline; amesteca energic cu o lingura si toarna peste faina asezata in forma de fantana.
Framanta bine aluatul, strange-l in forma de bila, adauga si cei 150ml de apa calduta treptat, presara-l cu faina si pune-l intr-un castron tapetat cu faina. Lasa-l circa 2 ore sa creasca, apoi imparte-l in numarul de portii dorite-eu am facut 10 bile mici.
Acopera-le cu un servet si lasa-le sa mai creasca o ora.

Acest aluat il fac mereu si e din seria Delicii in bucatarie, cartea Pizza si focaccia, ed.Adevarul, 2011.

Umplutura: Intr-un bol, peste porumbul clatit si scurs, adaugam maslinele-ar fi ideal daca nu ati avea cu samburi, cum am avut eu si a trebuit sa le curat pe toate, bucata cu bucata :P-


apoi adaugam pastrama taiata bucati subtiri-le-am tras inainte in putin unt, cat sa se rumeneasca frumos ;-), am ras cascaval si telemea


am adaugat oregano, sare si piper proaspat rasnit-dupa gust-


si am amestecat.

Aluatul l-am impartit in 10 bile egale-le-am cantarit-, apoi am intins cu sucitorul fiecare bila de aluat pana s-a format un cerc, l-am uns cu  bulion si pe jumatate din suprafata am pus 2-3 linguri de umplutura


dupa care  am acoperit cu partea ramasa goala.
Am apasat cu dintii unei furculite marginile, sa nu se desfaca, (nu le lipiti cu albus, pentru Dumnezeu!) pe urma le-am rotit in interior. Sper sa se vada in partea din stanga sus. Daca le lasati asa, cu dinti de furculita, arata ca niste coltunasi. Daca rotiti si ascundeti marginile in interior, atunci sunt calzone :D


Se pun frumos in tava, la distanta una de alta si NU se ung cu galbenus(-vor arata ca niste placinte :P), cu lapte sau cu unt. NU se ung cu nimic! E pizza, nu sunt placinte, nici cozonaci :P


Se lasa la cuptor 20 de minute la 200 de grade C sau pana se aureste frumos la suprafata.
A iesit putin din bulion afara, am pus prea mult in interior, in unele dintre ele :P


Doar in momentul servirii se ung cu bulion/sos de rosii pe deasupra-optional!! Eu le-am uns ;-)
De asemenea, tot optional, se aduce sosul de rosii cu oregano la masa in momentul servirii. Cine vrea poate sa-si inmoaie minicalzonele in sos sau sa verse sosul pe deasupra.



Astea sunt ultimele patru bucati pentru poze!! :P
S-au mancat calde!! Doamne, buune or mai fost!! ;-)


4 comentarii :

  1. Yummy, ce bunanate de mancare am gasit aici. Pizza, tartele, placintele sunt referatele mele cand vine vorba de mancare asa ca eu ma invit la tine la masa. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar in seara asta ma gandeam la niste calzone , dar pana la urma am facut pizza , mi-a fost lene sa tot intind si sa impatur :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Hop si eu :P mai ai o portie si pentru mine? :P

    RăspundețiȘtergere
  4. ioii ce ninsoare de arome :D
    arata minunat si delicios!!!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.