Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 13 iulie 2015

Salata de cușcuș cu dressing de chili






O salata atat de buna si de potrivita pentru zilele fierbinti de vara, incat o mananci pana o termini. Singur/a! :D
Reteta e din cartea Retete pentru prieteni, capitolul Masa in aer liber, pe care am cumparat-o de la Lidl.

Pentru 4 portii
Timp de preparare: 40',
plus timpul de aromatizare.
Per portie cca 267kcal/1119kJ.
 
Ingrediente:
4 linguri de ulei de fistic/masline,
1 pungă de cușcuș,
2 catei de usturoi,
2 cepe,
1 morcov,
1 ardei gras rosu,
1 ardei gras verde,
1 castravete Fabio,
1 zucchini/dovlecel,
100g ciuperci SunFood,
marar.

Pentru dressing:
zeama de la 1 lamaie,
3 linguri ulei rapita/masline/fistic,
1/2 lingurita chili rasnita Kotanyi,
piper mozaic din rasnita Kotanyi,
sare,
rondele de ceapa verde/chives.

Mod de preparare: 
Se pune pe foc o cratita, apoi se pune uleiul. Eu am folosit ulei de fistic prajit, pe care l-am cumparat de la Lidl. Desigur ca se poate folosi orice ulei, chiar si de rapita, conform retetei.
Se pune si cușcușul in ulei fierbinte si se prajeste, pana devine auriu. Se toarna apoi 3 cani de apa calduta (200mlx3)  si se lasa pana se absoarbe. Verificati mereu, amestecati sa nu se prinda sau sa nu se faca prea mult. Trageti de pe foc si acoperiti. Din timp in timp treceti cu o furculita prin el pentru a-l afana.



Usturoiul se trece prin presa de usturoi, iar ceapa-am folosit doar una-se spala, se curata de coaja si se toaca marunt sau rondele. Castravetele-eu nu am folosit- si zucchini se spala, se usuca si li se taie capetele. Se taie in doua pe lungime, se curata de seminte, apoi se taie felii potrivite.  Morcovul se spala, se curata si se taie rondele. Ardeiul galben si rosu se spala, se curata de nervuri si seminte si se taie in bucati mici.
Am folosit jumatate din borcanul cu ciuperci fierte de la SunFood.
Daca vreti sa folositi ciuperci proaspete, champignon, de exemplu,  trebuie sa stiti ca intai ciupercile se curata, se freaca cu o carpa umeda si se taie in jumatate sau in sferturi, in functie de marime.


Mararul se spala, se scutura de apa, se aleg doar varfurile si se toaca marunt.

Puteti folosi toate legumele in stare cruda, amestecandu-le cu cușcușul fiert sau puteti căli legumele inainte de a le amesteca cu cușcușul.

Eu le-am călit :-) Legumele trebuie sa fie al dente, adica sa ramana ferme.

Am pus wokul la incalzit, apoi am turnat uleiul de fistic prajit(foto 1). Ce aroma!!
Prima data am calit ceapa cu usturoiul, am adaugat ciupercile(foto 2), apoi ardeii si morcovul(foto 3), iar cand acestia s-au inmuiat putin, am adaugat si zucchini(foto 4)


 Doar trei minute lasati dovlecelul sa se amestece cu celelalte ingrediente pana devine putin translucid(foto 1, jos), apoi adaugati cușcușul racit peste toate legumele din wok si amestecati(foto 2,jos).


Pentru dressing: se amesteca zeama de lamaie si uleiul de fistic cu sare, piper mozaic din rasnita Kotanyi si chili din rasnita Kotanyi(foto 1, jos).
Se adauga ceapa verde/chives, daca aveti, eu,din pacate, n-am avut, si se amesteca sosul cu salata(foto2,jos).  Acoperiti si asteptati o ora pentru a se aromatiza si intrepatrunde aromele.



Inainte de a servi presarati marar peste salata.
E nemaipomenit de buna!! Si atat de gustoasa!!



 Iar dressingul de chili e nemaipomenit. Gustul acru cu cel iute m-a incantat!! Sper sa o preparati si voi :-)



 

3 comentarii :

  1. Yummy,reteta asta trebuie să o testez !!!!
    Multumesc de postare :*

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am mancat cuscus niciodata .Voi cumpara de curiozitate si voi face reteta asta, in afara de curiozitate merg si pe principiul ...sa nu mor proasta :)))

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.