Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

vineri, 9 august 2013

Tarta rustica cu caise si migdale







E vremea caiselor!! Iar eu am constatat ca nu am prajituri cu caise....asadar, o tarta rapida cu caise se impunea.
Particip cu aceasta reteta la Concursul Anti-plictiseala organizat de Diva in bucatarie si Just T. Inscrieti-va si voi cu o reteta de tarta, pana pe 15 august a.c.

Dupa o reteta din revista Libertatea pentru femei nr.29/2013.

Preparare: 15'
Coacere: 40'
Dificultate: medie

Ingrediente:
Pentru aluat:
175g faina,
1 lingura zahar,
110g margarina,
30-60ml apa rece,
un praf de sare.

Pentru umplutura:
200g gem de caise,
600g caise proaspete,
100g zahar,
un praf de sare,
35g fulgi de migdale.

Mod de preparare:

Pentru aluat: Se cerne faina si se amesteca cu zaharul si sarea. Se pune si margarina taiata bucati,



se desface cu degetele si se toarna, apoi, incet, 30ml apa foarte rece.



Se amesteca si daca mai este nevoie, se adauga si restul de apa.

*Daca nu tineti post, folositi unt.

Aluatul se acopera cu o folie de aluminiu si se da la rece pentru o ora.



Caisele spalate si desfacute in doua se amesteca cu zaharul si praful de sare si se lasa asa. Eu pastrez samburii, ii voi folosi pe post de migdale amare ;-)



*Pentru a da un gust mai special , caisele se pot pune la macerat, timp de 2-3 ore in putin lichior de caise sau de migdale.

Aluatul se intinde intr-o foaie subtire-eu nu am folosit sucitorul, l-am intins cu degetele -si se aseaza in tava de tarta, iar marginile se lasa sa cada peste bordura.

Se pune gemul de caise peste aluat,



apoi caisele cu taietura in jos pe toata suprafata tartei, iar aluatul se pliaza peste caise, formand pliuri.





Jumatatea de caisa din mijloc, de deasupra s-a ars putin la cuptor.


Fulgii de migdale se trag usor intr-o tigaie fara grasime, pana cand se rumenesc.

*Daca nu tineti post, puteti unge aluatul cu un galbenus batut cu doua linguri de lapte si sa presarati fulgii de migdale, fara sa-i mai prajiti.

Se da la cuptor la 180 de grade pentru 35-45 de minute, pana ce aluatul devine auriu.

Se lasa sa se raceasca in tava.

Se presara cu fulgii de migdale.





Eu am ornat cu flori si frunze de busuioc ;-)


Se serveste cu un pahar de apa rece ca gheata! ;-)


3 comentarii :

  1. Arata superb, Liana, ce pacat ca nu mai am caise si Doamne, cate-am avut in livada...O s-o fac si eu cu alte fructe, ca m-a prins! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Delicioasa tarta!
    Iti doresc mult succes la concurs!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cat de bune sunt aceste tarte. Bafta Liana!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.