Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

marți, 26 iunie 2012

Prajitura marmorata cu cirese
















E vremea cireselor! Sa profitam de ele, zic ;-)


Aceasta prajitura am facut-o pentru prima oara saptamana trecuta, pe 18 iunie la Bucuresti, cand am filmat spotul pentru Delimano. Si, cu toate repetitiile: "mai bate inca o data albusurile, ia-o de la inceput,deschide inca o data usa aragazului, mai deschide-o o data, pune tava, pune tava inca o data" etc.....a iesit minunata!!! Asta au spus toti si, ca sa fiu convinsa, am mancat si eu o bucata si le-am dat dreptate.
Mi-am zis ca atunci cand voi reveni acasa, trebuie musai sa o fac si eu. Si iat-o!






Pregatita si pentru Tea Party lui Emily, ca mi-am dat cuvantul ca voi participa la editia mov din luna aceasta si eu sunt om de cuvant, cand zic, fac! Ca-s ardeleanca, se stie ;-)



Reteta e din revista Click Pofta Buna nr.5/2012 si apare chiar sub titlul de Prajitura marmorata cu cirese, desi stiu ca mai e numita Valurile Dunarii. Compozitia cremei difera foarte mult, in revista e branza cu unt, dar am vazut-o si cu budinca si uite ca am mai schimbat-o si eu si am facut-o cu mascarpone. Plus ca si fructele difera de la visine la caise sau altele. Nu stiu cum o fi reteta originala, dar prajitura e foarte aspectuoasa si delicioasa!


Ingrediente:

250g unt,
200g zahar pudra,
1 pachet de zahar vanilat,
5 oua,
375g faina,
150 ml lapte,
1 pachet de praf de copt,
20g cacao,
300g cirese.

Pentru crema:

200g unt/optional mascarpone,
200g zahar pudra,
1 pachet zahar vanilat,
250g branza de vaci,
zeama de la 1/2 lamaie.

Pentru glazura:
200g ciocolata neagra.

Pentru blat: 1. mixezi untul moale cu zaharul pudra si zaharul vanilat si adaugi treptat galbenusurile.





2. Incorporezi usor albusurile batute spuma tare





in amestecul de galbenusuri,





apoi jumatate din lapte si la final faina cernuta cu praful de copt.

3. Torni 2/3 din aluat in tava Delimano ;-)) Nu trebuie unsa cu unt si tapetata cu faina, nu e necesara nici hartia de copt, deoarece invelisul de ceramica functioneaza ca o minune: nimic nu se lipeste, nimic nu se prinde, nimic nu se arde!!!

Incorporezi cacaua si restul de lapte in auatul ramas si-l intinzi usor peste aluatul alb.





4. Asezi ciresele fara samburi peste aluatul cu cacao, apasand usor.





Coci prajitura in cuptorul preincalzit la 160 grade timp de 45 de minute(20' cu tava Delimano ;-), dupa care o lasi sa se raceasca in tava.

5. Pentru crema, bati untul moale cu zaharul pudra. Adaugi branza de vaci, zaharul vanilat si zeama de lamaie. Eu, in loc de unt, am folosit mascarpone. Am frecat branza de vaci cu zaharul, am adaugat mascarpone si am mixat....nu am mai folosit zeama de lamaie acum.




6. Scoti blatul din tava -tava a ramas aproape curata!!!!- nu s-alipit nimic si nici nu s-a ars, pt. ca s-a copt foarte repede, v-am spus, in 20 de minute a fost gata! :-)





....si intinzi peste el crema de branza.





O dai la frigider ca sa se intareasca bine.

7. Intinzi ciocolata topita peste crema de branza de vaci si faci "valuri" cu o furculita.




O dai la rece ca sa se inchege ciocolata. Se taie in dreptunghiuri cu un cutit lasat in apa fierbinte.










Nu ai cum sa nu te "topesti" dupa ea ;-))

33 de comentarii :

  1. mmm ce bine arata si cu siguranta e un deliciu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noua tare ne-a placut, dar cea facuta la Bucuresti, in ciuda tuturor repetitiilor, parca a fost mai buna :P

      Ștergere
  2. Faina valuroasa asta .Si stii ce se potrivea perfect la acest Tea party mov? Un greieras :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu prea mi-a iesit valuroasa, poate din cauza, ca desi le-am sters bine de tot, ciresele nu le-am dat prin faina, si s-au lasat pana jos...hi,hi, greierasul l-am dus, ca a fost costum imprumutat doar pt. o zi :( puup

      Ștergere
  3. Sincer mi-ai facut pofta. Aata apetisant..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, Carol! ;-))) Multumesc, tb sa o faci sa vezi cat e de apetisanta ;-)

      Ștergere
  4. Si eu mis Ardeleanca :).Prajitura Arata bine si yammy.Eu o stiu de valurile dunari.pupxoxo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te pup, ardeleanca mea :* Stiu, asta am si zis in introducere, dar crema difera...am aflat intre timp ca prajitua originala e cu budinca.

      Ștergere
  5. Ce pofte faci, mai doamna! Combinatia branza cu ciocolata nu prea e de mine, dar cred ca daca as tranti ciocolata direct peste prajitura nu s-ar supara nimeni, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa-ti trebuie, doamna! :* Nu, sigur ca nu, dar totusi compozitia de chec e cam uscata, poti sa faci o budinca, in loc de branza, ca merge cu cioco ;-)

      Ștergere
  6. Eu m-am topit,ca imi plac ciresele:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Suntem deja de 3 ani, dar...n-are rost...

    RăspundețiȘtergere
  8. Cat de mult imi plac prajiturile cu fructe de sezon..........mmm............delicioasa prajiturica ta!Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaa, si noua!!! Mai ales daca are putina ciocolata, e tot ceea ce ne trebuie ;-) pup

      Ștergere
  9. Arata foarte bine prajituica asta. O stiu si eu, e delicioasa, am prestat-o nu de mult.

    RăspundețiȘtergere
  10. LA MULTI ANI! O prajitura pe gustul meu:)) O combinatie de vis. Arata foarte bine si forma de copt:)Dar ce dimensiune are? Astept cu nerabdare raspunsul:) Multumesc:) XOXOXO
    Monica

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani, Monica! Tava mea de ceramica Delimano are 35x25cm. Spor sa ai!

      Ștergere
  11. arata minunat <3
    ce mai pot zice la tot ce preparati? MANA DE AUR!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Super prajiturica, o s-a fac si eu :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.