Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

duminică, 30 decembrie 2012

Prajitura Katy











Din caietul de retete al soacrei mele...mi-a placut tare mult aceasta prajitura, careia am auzit ca i se spune si Eugenia, pentru ca foile sunt ca de biscuiti, iar crema aminteste de crema eugeniilor comuniste. Eu am modificat-o un pic, cat sa o fac pe gustul meu ;-)

Ingrediente pentru trei foi:

500g faina,
150g zahar
150g unt/margarina,
3 galbenusuri,
1 plic praf de copt,
1 plic zahar vanilat,
4 linguri de frisca lichida.

Ingrediente pentru crema:

1 pachet de unt-200g,
3 lg de cacao,
3 lg de crema de ciocolata,
3 lg de frisca lichida,
150g zahar,
1 plic zahar vanilat,
30ml esenta de rom.

Glazura:

3 albusuri,
150g zahar.


Mod de preparare:

Foile: Faina se cerne impreuna cu praful de copt, se adauga untul tinut la temperatura camerei, zaharul vanilat, galbenusurile si frisca lichida. Se poate folosi lapte sau smantana(asa e in reteta originala), dar eu am preferat frisca lichida.
Se amesteca bine de tot si se formeaza o bila.



 Ulterior  se imparte in trei.



Eu am cantarit fiecare bila de aluat ca sa iasa foile egale.
Apoi am intins fiecare foaie pe masura tavii



si am dat la cuptorul incins in prealabil cca 10-15  minute. Atentie, se fac foarte repede, sunt foarte fragile, nu le lasati sa se arda!
Se procedeaza la fel si cu celelalte foi. Se lasa la racit.

Crema: Untul la temperatura camerei se freaca cu zaharul si zaharul vanialt, se adauga cacaua cernuta, crema de ciocolata-se poate inlocui cu gem(asa-i in reteta originala), frisca lichida si romul.




Cea mai urata foaie, mai arsa sau mai rupta, se faramiteaza si se amesteca in compozitia cremei. Eu n-am ars nicio foaie, toate mi-au iesit perfect :P



Daca e prea groasa, se mai adauga lapte.


Glazura: se bat albusurile spuma tare cu zaharul pe baie de aburi.




Aveti grija sa nu se incalzeasca prea mult si nici ca apa din primul vas sa nu atinga vasul cu albusurile, daca nu vreti o omleta din albusuri dulce :P

Asamblare:

Pe prima foaie se intinde toata crema,



acoperim cu a doua foaie, apoi turnam bezeaua. Nivelam frumos cu o lingura



si dam la cuptor 5 minute ca sa se usuce putin bezeaua.

Lasam sa se raceasca si taiem cu un cutit tinut in apa calda.

Pofta buna ;-) E o prajitura minunata pentru o zi de duminica in familie ;-) Sau pentru sarbatori, ca eu acum am facut-o ;-)


3 comentarii :

  1. Buna prajiturica.....am si eu o reteta asemanatoare de la soacra-mea. Uite mi-ai dat o idee, sper sa am timp maine s-o execut. Am de la ea multe retete de prajituri cu crema.

    RăspundețiȘtergere
  2. vaaii e bine arataaa !!!
    un an nou fericit !!!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.