Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

marți, 1 iunie 2010

Buburuza din branza dulce cu capsune









De 1 iunie, Ziua Internationala a Copilului, am facut un tort pentru baietelul meu cu parul de aur, Tudor, ca sa-l sarbatoresc.
Doar un baiat are mama si ma straduiesc sa fac totul pentru el ;-)
Si cum de mult am pus ochii pe un tort "gargarita" in rev. Numai pentru tine din anul de gratie 96 sau 97- uite ca s-a ivit ocazia si pentru el. Dar prefer sa-i zic "buburuza".

Timp de preparare: aprox. 1h
O portie contine cca 380 de calorii.

Ingrediente:
Pentru blat: 
2 oua,
un praf de sare,
125g zahar,
50 g faina,
25g de amidon,
1 lingurita de praf de copt,
1 lingura cu varf de cacao,
14 foi de gelatina/2 plicuri,
300g capsune,
500g branza de vaci,
2 linguri zeama de lamaie,
 2 pliculete de zahar vanilat,
400g frisca,
M&M-bomboane de ciocolata,
hartie de copt.

Mod de preparare:
Se freaca intr-un castron ouale cu 75g zahar si sarea pana se formeaza o crema groasa.
Se adauga in ploaie faina, praful de copt, amidonul si cacaua si se amesteca bine.
Se tapeteaza fundul-ups! unei forme de tort cu diametrul de 24 cm cu hartie cerata si se toarna aluatul deasupra.
Se coace in cuptor cca 15 minute, apoi se lasa la racit.

Intre timp se inmoaie gelatina in apa rece si se spala capsunele.

Pana le-am spalat, taiat frunzele, am mai pus inca 100g capsune..



Eu am folosit 2 plicuri de gelatina de la Dr.Oetker, ca n-am avut foi si le-am pus la inmuiat in 175 ml de suc de capsune.



In afara de cateva capsune pentru ornat, se piseaza restul de fructe, pana se obtine un piure, la care se adauga restul de zahar, branza de vaci si zeama de lamaie.

A iesit o crema spumoasa si finaaa...



Stoarceti gelatina si adaugati-o la aceasta compozitie, amestecati bine si puneti crema la frigider.

Cand incepe sa se intareasca adaugati 3/4 din frisca, amestecati si turnati compozitia intr-un castron rotund cu capacitatea de cca 1 1/2 l si diametrul de 24 cm.

Eu am mixat 300 ml de frisca lichida de la Meggle si a fost suficienta. Am mai pus doua pliculete de intaritor de frisca de la Dr. Oetker in frisca...mi-era frica deh, ca nu o sa se intareasca suficient...

Pe urma am mixat frisca cu compozitia de branza.



Si a fost plin bolul si inca mi-a mai ramas frisca cam jumatate de tub ca sa fac bulinele pe buburuza.

Am primit de Pasti de la soacra-mea un set de boluri albastre, unu'mare si 6 mici si acum s-a potrivit perfect bolul mare.



Desprindeti aluatul din forma de tort, nu uitati sa indepartati hartia si asezati-l peste crema.

Pentru a scoate apoi tortul din forma, cufundati putin castronul in apa fierbinte,apoi il rasturnati pe un platou.

Eu am pus pe platoul de tort blatul subtire de cacao si le-am asezat peste gura bolului apoi am rasturnat bolul si gata!
Blatul a fost mai mare, asa ca l-am taiat frumos atat cat era compozitia.

Cu restul de frisca ornati buburuza asa cum doriti.

Am ornat asa cum am vazut in poza, buline de frisca pe care am asezat cate o bomboana de M&M cu scrisul in jos.



Bomboanele de ciocolata vor fi bulinele de pe carapace.

Nasul poate fi varful de la o capsuna si in loc de antene se pot folosi frunzulite de menta...eu nu am avut :(





Wauuu, ce ochi a facut Tudor cand a vazut buburuzaaa...da'am bagat-o repede la frigi ca deja s-au scurs M&M!!! ce m-am enervat...da'si eu l-am bibilit cam mult...



si o sectiune delicioasaaa...





La multi ani, Tudor, La multi ani tuturor copiilor din lume!!! ...si mie, hi,hi,hi...

20 de comentarii :

  1. Olá Liana,
    Adorei a ideia de fazer esse bolo para o seu bebe, ficou uma graça e com os confeitos deve ter ficado delicioso....
    Feliz Dia das Crianças ...para todos que são criança a vida toda!!!!

    Que os nossos dias sejam doces e coloridos!!!
    1000 Beijokinhas

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani fiului tau,sa traiasca sanatos,cat despre tort,,,,ingenioasa idee,felicitari.
    O seara frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani copii!!si cate o felie din minunata buburuza super dragalasa!Are un colorit unicat! Ti-a iesit perfecta!Cui imparti sectiunile??A iesit super tare!Felicitari!!Sanatate tuturor copiilor din lumea intrega!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. que hermoso recuerdo para quien reciba una torta asi para su cumpleaños, seguro jamás la podrá olvidar... La vida esta hecha solo de presente y recuerdos y si son bellos mejor. Te mando muchos saludos

    RăspundețiȘtergere
  5. Miriam- obrigada!

    Mirela- nu a fost ziua lui Tudor, ci Ziua Internationala a Copilului.Multumesc!

    Vlady- cate o felie pt. cine vrea si pofteste cu mare drag! Pupici

    Sergio- muchissimas gracias!

    Judy- multumesc si tu esti draguta!

    XXL- atat "capsuni", cat si "capsune" sunt pluraluri corecte acceptate de Academia Romana. Deci,ramane "capsuni";-)

    RăspundețiȘtergere
  6. Liana, bravo! Ton gâteau est magnifique.
    Vive la journée des enfants.
    A bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  7. un merveilleux cadeau pour ton fils, je le trouve splendide ce gâteau
    joyeuse fête à tous les enfants
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  8. Fimere- merci beaucoup, tu es tres jolie, comme d'abitude

    RăspundețiȘtergere
  9. Da, ca si celelalte enormitati (odata, nicio, aragaze...). Eu ma gandeam la un curent de opinie care sa se opuna "manelizarii". Acum, spune-mi tu la ce ma refer cand spun: toata ziua m-am gandit doar la capsuni.

    RăspundețiȘtergere
  10. "Manelizarea" Academiei Romane...hm, pe sistem turbo, cumva?
    Cand ai zis ca: "toata ziua m-am gandit la capsuni", cred ca te-ai referit la dude!
    Am ghicit?:-))))))))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  11. Draga Liana!
    Asa un tortulet mi-as fi dorit daca mai eram la gradi,sa-l pap cu colegii!

    RăspundețiȘtergere
  12. Da, a Academiei. Ai ghicit, doar ca nu sunt la fel de bune ca si capsunele, iar toata treaba seamana cu o...duda.

    RăspundețiȘtergere
  13. Carmen-poate la anu'viitor cand o sa fie Tudor la gradi, o sa-l prepar din nou si am sa te chem si pe tine ;-)

    XXL-cine zice, ala e!

    RăspundețiȘtergere
  14. que hermosa torta para alguien que cumpla sus primeros años, que recuerdo se llevara a cuestas toda su vida. que lindo y agradable.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.