Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 14 decembrie 2013

Cod en papillote cu dovlecel si morcov





Pentru ca azi, sambata, 14 decembrie, 2013, a fost dezlegare la peste, m-am gandit sa prepar aceasta minunata reteta. Aveam o punga cu trei bucati de cod in congelator si demult am vrut sa fac peste en papillote. 
Expresia “en papillote” provine din limba franceza si denumeste o metoda de a gati alimentele in hartie pergament. 
In limba noastra, metoda se numeste “in papiota”, sau “in folie”. Alimentele potrivite pentru acest tip de gatit sunt, de obicei, cele fragile, care nu suporta mereu foarte bine contactul direct cu sursa termica: fileuri de peste, piept de pui, fructe de mare, legume. 


Sursa aici.

Ingrediente:

3 bucati cod (congelat),
2 morcovi,
2 dovlecei,
1 lamaie,
ulei de masline extravirgin/aromat,
chili bul biber Kotanyi,
piper cu lamaie rasnita Kotanyi,
oregano bio Kotanyi,
condimente pentru peste Kotanyi, Nouvelle Cuisine,
sare.



Mod de preparare:

Am avut cod congelat, asadar l-am lasat la dezghetat. L-am spalat, apoi l-am uscat in prosoape absorbante.

Legumele se spala. Morcovul se curata, dovlecelul, nu, ramane cu tot cu coaja.

Se taie morcovul si dovlecelul de-a lungul, in fasii late, dar subtiri, cu un cutit bine ascutit. Fasiile de morcovi se dau la fiert pentru cinci minute, in apa cu sare,




apoi fasiile de dovlecel, doar trei minute.


 Am castigat timp si dupa doua minute de cand am pus fasiile de morcov, am pus peste ele si pe cele de dovlecel, apoi cand s-au facut cinci minute, le-am scos pe toate.

Se scot pe hartie absorbanta si se lasa la scurs.

 Stropiti o bucata de hartie de copt cu foarte putin ulei de masline si asezati pe mijloc o bucata de cod.

Condimentati-o cu chili pul biber, piper cu lamaie, proaspat rasnit si condimente pentru peste Kotanyi, gama Nouvelle Cuisine.



  Dati putin deoparte pestele, asezati fasiile de legume alternative si putin suprapuse, iar peste ele asezati bucata de cod condimentat



 apoi acoperiti-l frumos cu fasiile de legume, iar capetele se baga sub peste.Presarati oregano.


Stropiti cu zeama de lamaie proaspat stoarsa si putin ulei aromat.


 Prindeti hartia in jurul ruloului si rasuciti capetele, astfel incat sa va dea  forma de papiota.
Iata cele trei papiote ale mele ;-)




 Se coace la 180 de grade, aproximativ 10 minute.

Se aseaza codul in papiota pe o farfurie si se serveste direct din hartie!



Kotanyi mi-a fost de mare ajutor, ca de fiecare data ;-)

Pofta buna de peste si post usor!

2 comentarii :

  1. Faina idee, Liana. Uite-asa ma duc cu gandul la pastravul din congelator....

    RăspundețiȘtergere
  2. interesanta reteta si usor de preparat, imi place ideea si cred ca are un gust exceptional :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.