Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 28 decembrie 2013

Rata cu portocale si ghimbir




Am primit o rata de la sat, de la ai mei si am zis ca neaparat trebuie sa o prepar frantuzeste, cu portocale.
Pentru asta am cumparat doua plase de portocale, vreo 2kg, si am avut nevoie de aproape toate.

Am tot auzit de "5 condimente" sau "5 arome", un amestec chinezesc de cinci condimente, menit sa dea "gustul minune" si care include toate cele cinci gusturi principale: acru, amar, dulce, iute şi sarat.
Reteta originala include seminte de fenicul, cuisoare, cassia (o rudă a scortisoarei, populara, in special, in China si in sud-estul Asiei), anason stelat si piper de Sichuan. Exista insa multe variante care foloseste cassia, ghimbir, nucsoara si chiar lemn-dulce (in loc de anason stelat), sau piper negru, in loc de piper Sichuan.
Am cautat prin hypermarketuri, dar n-am gasit... iar siteurile care-l vand, te obliga sa cumperi mai multe produse, de o suma mare si nu mi-am permis.
Noroc cu prietena mea, Ramona, care mi-a facut aceasta bucurie si mi-a trimis tocmai din Portugalia, in urma castigarii unui concurs pe blogul ei!! Multumesc din suflet!! <3

Aceasta rata aromata si parfumata a avut un loc de cinste pe masa noastra de Craciun! ;-)

Preparare: 2h,
Complexitate: medie.

Ingrediente:
o rata,
5 portocale,
125ml sos de soia,
4 lingurite de 5 condimente,
sare si piper.

Pentru uns:
sucul de la doua portocale,
2 linguri de zahar brun,
1 lingura ghimbir macinat Kotanyi.

Pentru sos:
sucul de la o portocala,
50ml cognac,
o lingura de faina,
sare si piper.


Mod de preparare:

Rata gata curatata si spalata, cu organele scoase-am facut o supa pe ele :P-stearsa si uscata se condimenteaza cu sare si piper, atat pe dinauntru, cat si pe dinafara. Apoi presaram doua lingurite din 5 condimente pe o parte a ratei, doua pe cealalta parte.
Patru portocale se curata de coaja si se taie felii, iar cu ele vom umple rata.


Prindem apoi, cu o scobitoare, pielea ratei si inchidem, ca sa nu iasa umplutura.



O portocala se stoarce, iar sucul se amesteca cu sosul de soia si se toarna in tava. Se da la cuptor la 200de grade pentru jumatate de ora.

Pentru uns:
 Zeama de portocale, impreuna cu zaharul brun si praful de ghimbir-puteti folosi ghimbir proaspat, desigur- se pun intr-o oala pe foc si se aduc la fierbere.


Dupa 30 de minute se scoate rata si se toarna jumatate din sos peste pieptul ratei,-scobitoarea n-a rezistat, mai bine coaseti pielea, daca vreti- :P


apoi, peste o alta jumatate de ora, intoarcem rata si turnam cealalta jumatate de sos.


Dam la foc mic, 160 de grade si mai lasam aproximativ o ora, dupa ce iar o intoarcem la jumatate de ora si o mai stropim cu sosul format in tava.


Cand rata e fripta, scurgeti sosul din tava, il strecurati, turnati faina dezlegata cu cognacul si zeama de portocala si il potriviti de sare.
 Il lasati sa mai dea cateva clocote la foc potrivit si sosul este gata.

Rata cu portocale se serveste cu sosul de la portocale separat, alaturi de orez sau cartofi cu unt.



Eu am ales orez si am adaugat si portocalele din rata, dar fara pielitele albe, ca sunt amare.

Pe o felie de portocala am pus orezul amestecat cu sare si piper, plus portocalele din rata, am ornat cu un anason stelat, apoi am taiat o pulpa de rata si am pus o lingurita de sos, prin care am trecut coada unei lingurite.


Am taiat cateva fasii din coaja de portocala, fara partea alba si am presarat peste sos.
Tare buna a fost!!!




Sarbatori fericite, imbelsugate si inmiresmate s-aveti in continuare!!!


6 comentarii :

  1. Ce bunatate de mancare! vin la pranz la tine :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu siguranta, un deliciu, rata de Craciun!
    Draga Liana, va doresc An Nou fericit, cu sanatate si cu bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  3. Vin si eu la tine la masa , ca de mult imi doresc sa fac si eu ceva de genul dar nu gasesc rata :)

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani si un An Nou mai bun si cu sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani ! Sa ai un 2014 minunat si plin de impliniri.
    Pupici multi lui Tudor.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.