Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

duminică, 26 ianuarie 2014

Terina de clatite cu crema de mere










 Demult am pus ochii pe aceasta terina, mai exact de cand a preparat-o prietena mea, Lia.
 Nu stiu de ce a durat atat pana am preparat-o si eu, dar, in sfarsit, bine ca am facut-o!!

Desigur, ocazia a fost Provocarea Dulce Romanie, a carei gazda in aceasta luna este Corina, iar ea a propus clatitele dulci/sarate  si naut/linte. Astfel incat, particip si eu la provocare cu aceasta reteta ;-)

Va rog sa cititi Povestile culinare ale lui Lia, pentru ca au un farmec deosebit si veti gasi si retete gustoase!! Multumesc frumos, draga mea!! <3

Ingrediente pentru clatite:
2 cesti de faina Boromir,
2 cani cu lapte,
4 oua,
2 linguri de ulei,
2 plicuri zahar vanilat,
1 plic de zahar vanilat cu scortisoara,
1 lingura coaja de portocala.

Pentru cema de mere:
1,5 kg mere,
300g zahar,
1 plic zahar vanilat cu scortisoara,
1 lingura coaja de portocale,
1 plic gelatina,
100ml vin spumant/alb.

Mod de preparare:

Crema de mere:
Se spala merele, se decojesc, se scoate casuta samburilor si se taie in bucati potrivite. Se pun la fiert impreuna cu zaharul si zaharul vanilat cu scortisoara-de la Kaufland- sau daca nu aveti, puneti o lingura de scortisoara.



Se lasa pe foc pana cand scade zeama si merele sunt translucide, aproximativ 40-45 de minute. Se zdrobesc cu furculita. Se lasa la racit.

In timpul acesta, ne apucam de clatite ;-)


Gelatina se pune la hidratat in 100ml vin spumant rece sau vin alb. Desigur, puteti folosi si apa sau chiar suc de mere. Cand s-a umflat gelatina, se pune pe bain-marie pana devina lichida, apoi se toarna peste merele scazute.

Clatite:  Toate ingredientele pentru clatite eu le pun in blender si dispar toate cocoloasele.



Apoi las compozitia jumatate de ora sa se odihneasca.

In tigaie Tefal de clatite, polonic cu polonic se fac clatite. Vreo cincisprezece ies din compozitia de mai sus.
Cand sunt gata se acopera cu folie alimentara, ca sa nu se intareasca.

Intr-o tava de chec, tapetata cu folie alimentara sau de aluminiu, se aseaza patru clatite ca sa tapetam forma. Lasati jumatate din clatite in exterior, ca sa acoperiti apoi crema de mere.


  Iar tapetati cu clatite, iar crema.


Drept sa va spun, eu am fiert doar un kilogram de mere si dupa cinci straturi, am ramas fara crema. Si loc mai era destul in tava, plus clatite.
Asadar, am pus rapid la scazut inca jumatate de kilogram de mere. De data asta, fara gelatina si daca va uitati cu atentie, o sa vedeti ca ultimele straturi de jos sunt diferite de primele cinci.

Cand ati terminat de umplut tava de chec cu clatite si tava de mere, iar ultimul strat trebuie sa fie de clatite, din acele jumatati care sa acopere crema, acoperiti cu folie de aluminiu si dati la frigider peste noapte.

Lia a folosit un sos caramel pentru a da un plus de savoare terinei, dar  mie nu mi-a iesit decat un fel de sos de zahar ars. S-a umflat frisca lichida, atunci cand am turnat-o peste zaharul caramelizat, ca niste ciuperci poroase s-a facut, chiar daca am incercat sa fac si cu frisca lichida rece, si cu frisca lichida mai calda, asa cum am vazut in diverse retete.
A treia oara n-am mai incercat, ca nu mai aveam timp.
Voi puteti sa folositi ce sos vreti, merge si de vanilie, de ciocolata etc.

Am decorat cu miez de nuca si am servit.




O duminica frumoasa, aromata si dulce va doresc! ;-)

6 comentarii :

  1. Nu-mi plac deloc clatitele,dar merele acelea le-as infuleca asa goale.Arata bine.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte, foarte misto! De cand am vazut-o, am oftat dupa ea :))) Cu siguranta parada va fi dulce si aromata cu asa bunatate! Te pup, Liana!

    RăspundețiȘtergere
  3. De ar fi cu ciocolata, ar fi preferatele mele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ma mai satur sa calatoresc de la o reteta la alta .Toate simturile sunt in alerta si-mi spun o sa o fac si pe asta ,si pe asta si tot asa .Dichis,arta ,gingasie ,frumos in blogul tau,Liana.Felicitari !

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.