Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

duminică, 3 aprilie 2011

Fudge de ciocolata cu alune de padure











Ciocohoolici din toate tarile, veniti la mine, veniti (pe) la masa mea !!! ;-))))
V-am facut o ciocolata betoooon! Dupa o reteta din revista Click pentru femei/Capitolul 125.
Fudge in engleza inseamna=  A soft rich candy made of sugar, milk, butter, and flavoring. ;-)

Ingrediente:

500g ciocolata amaruie rasa,
400ml lapte condensat,
1 praf de sare,
100g alune de padure,
2 lingurite esenta de vanilie.




Mod de preparare:

1. Se amesteca ciocolata rasa - eu am pus-o la topit pe bain-marie



ca nu era sa stau toata noaptea sa rad juma'de kil de cioco-nu de alta, dar imi parea rau de ciocolata care mi se topea pe maini si trebuia sa ma spal :((- cu laptele condensat si praful de sare si se topeste la foc mic, amestecand continuu.

Laptele condensat l-am primit din Spania, ca la noi in Timisoara nu am gasit niciunde. De tuburile de la Kaufland de capsuni, nu vreau sa aud.:P

2. Cand s-a omogenizat compozitia, se ia vasul de pe foc, se adauga nucile-asa era in revista, eu am pus alune




-pe care inainte le-am tras intr-o tigaie fara ulei,



atat cat sa prinda putina culoare si sa se decojeasca bine- si esenta de vanilie-eu am pus de rom.
Se toarna ciocolata intr-o tavita-eu am pus intr-una de chec- imbracata cu folie de plastic. Se lasa la racit minimum doua ore ca sa se intareasca.

Dupa ce s-a racit, am taiat felii groase, din care am taiat cuburi.

Mmmm-dupa o gura din ciocolata asta densa, neagra, onctuoasa si fina, a urmat un maraton...;-)







O nebunie de ciocolata, credeti-ma, te face sa ucizi pentru o bucatica!

14 comentarii :

  1. Buna,buna,,yamiii,,,,
    Duminica frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte buna sigur dar si aspectuoasa,felicitari,mananca o bucatica si pentru mine

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesanta reteta!Chiar ma intrebam de unde ai dulce de leche dar mi-ai citit gandul,hi,hi..cand ai vreme il faci,e foarte bun,dar trebuie rabdare muuuulta.Te pupic.Am vazut acum ca ieri te-ai tinut de glume.

    RăspundețiȘtergere
  4. una vera squisitezza!buona domenica!!baci!

    RăspundețiȘtergere
  5. mmmmm ce bunatate,acusica plec,vinnnnn,o zi buna,dar pana ajung eu mananca si pt mine

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce fain arata,
    turnul tau de ciocolata!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. super ciocolata...poza de sfarsit e foarte draguta!
    o duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  8. Am auzit strigarea si-am venit degraba.:)
    Mai ai o bucatica ?

    RăspundețiȘtergere
  9. @Mirela- merci la fel :*

    @Ina- crezi ca n-am mancat? si doua pt.tine ;-)

    @Beatrice-nu e dulce de leche, e lapte condensat, sunt doua chestii diferite, cred ca am mai avut o discutie pe tema aceasta. Rabdare am, dar prefer sa-l primesc...hi,hi ;-) puuup

    @Federica- grazie, baci

    @Yaya-iti pastrez, stai linistita, te astept :*

    @Maya-merci mult :*....sa nu-ti spun de cate ori mi s-a rasturnat!!!

    @Violette- chiar ca a fost o super ciocolata, cand te gandesti ca am consumat jumate de kil ca sa iasa cateva patratele :((

    @Lia-ma bucur, cu mare drag, sigur ca da, pentru tine, oricand :*

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna Liana! Merci de vizita si comment. Iti propun un "troc": eu iti fac o painica si tu imi "construiesti" un turn de cioco. Arata super cubuletele tale de ciocolata cu alune. Felicitarile mele! Aici, la Montreal se gaseste "pe toate gardurile" lapte condensat; sunt multe retete pe baza de acest produs pentru ca dragii de canadieni mananca extrem de dulce. Te pupic si iti doresc o saptamana superba si dulce ca si ciocolatzica ta minunata!

    RăspundețiȘtergere
  11. Davella- cu mare drag! sunt de acord cu trocul. O sa vin la tine la Montreal, pastreaza-mi o lada.Si eu te sarut si iti doresc o zi calda, buna si inmiresmata ca si painica ta ;-) :*

    RăspundețiȘtergere
  12. une belle gourmandise et joliment présentée bravo
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  13. ...era "prajitura" ce o primeam de acasa cat am stat la Internat,iar fetele(colegele de camera) abia asteptau sa primesc pachet:)Mami mai face si azi asemenea delicatese pentru incantarea nepotilor...

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.