Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

duminică, 24 martie 2013

Prajitura cu piscoturi, capsune si crema de fistic





Un desert rapid si racoros care nu necesita multa munca si nici folosirea cuptorului.
Se potriveste de minune intr-o zi de vara sau...intr-o noapte fierbinte ;-)

Reteta e din revista Click Pofta Buna nr.6, 2011 cu modificarile si adaugirile de rigoare ;-)

Am dat nucile pe fistic, de data aceasta, dar draga de Paula ne-a rugat sa preparam o reteta nu doar cu nuci si cacao, ingredientele vedete din luna martie,alese de ea, pentru provocarea Dulce Romanie, ci si o reteta prin care sa celebram Ziua Femeii!
Mie mi se pare ca dragalasele capsune sunt fructele perfecte pentru aceasta zi minunata, iar desertul acesta rapid si usor se potriveste la fix!

Pregatire: 30'
Asteptare: 3h
Dificultate: mica

Ingrediente:
1 pachet de piscoturi,
250ml frisca lichida,
250g mascarpone,
100g zahar pudra,
2 esente de fistic,
2 picaturi de colorant verde gel,
1 plic de gelatina,
400g capsune,
100g fistic crud.

Preparare:

 Jumatate din cantitatea de capsune, 200g, am folosit-o pentru a inmuia piscoturile. Le-am spalat, curatat, uscat, presarat cu zahar si lasat peste noapte intr-o farfurie adanca. Dimineata, farfuria plina de suc ;-) Am zdrobit capsunele si am avut un fel de piure zemos-pe care l-am incalzit la microunde pana cand a fost cald, nu fierbinte!- prin care am trecut  fiecare piscot si l-am asezat frumos intr-o tava de chec acoperita cu folie alimentara


Bati frisca lichida cu 50g din zaharul pudra, esenta de fistic-eu nu am avut, deci nu am pus. Adaugi treptat si cate o lingura de mascarpone si amesteci pana se termina.

Fisticul crud l-am tras un pic intr-o tigaie fara grasime, ca sa scap de pielita, l-am curatat, apoi l-am lasat sa se raceasca.

Am macinat 50g de fistic crud  in masina de macinat zahar si le-am adaugat in crema de frisca si mascarpone.


Fisticul l-am macinat cu celelalte 50g de zahar, dar am pus si cateva boabe intregi in crema.


Am pus si cele doua picaturi de colorant gel verde.

Cele 200g de capsune spalate, curatate si uscate se taie marunt si se incorporeaza in crema de fistic. Cred ca au fost mai putine....huh...



Dizolvi gelatina in 100 ml apa rece. Cand gelatina s-a umflat, pui vasul pe baie de aburi, adica peste alt vas cu apa fierbinte si astepti ca gelatina sa se lichefieze, adica sa devina lichida. Ai grija ca apa sa nu atinga vasul cu gelatina si sa nu cumva sa incalzesti prea tare gelatina.Cel mai bine e sa urmati indicatiile de pe plic. Pe fiecare plic de gelatina de la Dr.Oetker scrie intocmai cum sa procedezi.

Cand gelatina e gata, deci e lichida, o turnam in fir subtire in crema si amestecam continuu.

Dam crema la rece sa se intareasca putin, 10-12 minute, apoi o punem peste primul strat de piscoturi. Peste crema asezam al doila rand de piscoturi trecute prin pireul de capsune, iar deasupra faramitam cateva piscoturi uscate si presaram cateva jumatati de fistic crud.


Dam la frigider pentru minim trei ore.
Scoatem  cu mare grija prajitura din tava cu ajutorul foliei, apoi tot cu mare grija dam folia deoparte si asezam prajitura pe un platou. A fost greu, dar m-am achitat cu succes ;-)

Ultima capsuna care mi-a mai ramas, am taiat-o felii si am ornat prajitura.

Feliem si servim! Mmmmm...



O felie groasa cam de doua degete


Sigur mai fac crema asta de fistic, ca-mi place maxim, sunt fan!

15 comentarii :

  1. Daca are si capsuni, eu vreau toata prajitura, da ?! Ca tu faci alta, ca esti harnicuta. Pupici capsunosi si o saptamina minunata sa ai ?!

    RăspundețiȘtergere
  2. Fain tare mai arata si sigur a fost foarte buna

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu ma multumesc si cu o felie mica! Cred ca a fost un deliciu!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce picaturi de colorant gel? De la ce firma? Vreau si eu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Colorant gel de pe siteul Lumea basmelor. Mi-am luat o cutie cu patru mici doze de colorant gel, printre care si verde ;-)

      Ștergere
  5. mmmmm..ce bine arata!!! foarte bun tortuletul!

    RăspundețiȘtergere
  6. Asta arata excelent, chiar as vrea o feliuta langa o cafea tare.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.