Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

vineri, 29 august 2014

Pui cu lapte de cocos






 Imi place sa incerc mereu retete noi, deosebite, cu arome noi si gusturi exotice, senzationale, nemaipomenite. 
Acest Pui cu lapte de cocos e una dintre ele. 
Ingredientele sunt cam rare, e adevarat, eu am o cutie garam masala-un amestec indian de condimente- de la prietena mea din Portugalia. Lapte de cocos am cumparat o cutie din Lidl, la fel si o rasnita de Lemongrass, lamaita macinata. Nu sunt foarte scumpe, intre 4 si 7 lei. Cu coriandru proaspat, in schimb, stam prost. Nu am gasit niciunde.
Reteta de fata e din cartea Retete traditionale din China, Japonia, India si Thailanda, colectia Delicii in bucatarie, Ed. Adevarul, 2011.


Pregatire: 20'
Preparare: 40'
Dificultate: mica.

Ingrediente:
1 pui (800g-1kg),
o cutie lapte de cocos(400ml),
3 ardei capia verzi,
4 frunze de lamai,
1 lime/lamaie,
2 linguri sos de peste,
4-5 frunze de coriandru,
1 bucatica de ghimbir,
1/2 lingurita piper negru boabe Kotanyi,
sare.



Pentru decor:
frunze de coriandru.

Mod de preparare:

Curata bine puiul, spala-l, taie-l in 8 bucati si pune-l intr-o cratita.
Eu am folosit o caserola de pulpe dezosate(900g), exact 8 bucati.

 Strecoara laptele de cocos prin sita si toarna-l peste pui. Pastreaza crema laptelui de cocos ramasa in sita, pe care o vei folosi mai tarziu.



Toaca impreuna ghimbirul-am curatat o bucatica cat unghia degetului mare de la o mana-, ardeii si coriandrul.
Coriandru nu am avut, am folosit o lingurita de garam masala care contine coriandru. Ah, si am taiat un singur ardei capia verde mare de tot!!

Amesteca in cratita frunzele de lamai-am o rasnita de Lemongrass, lamaita macinata, pe care am cumparata din Lidl, si am pus o lingura- , boabele de piper negru, plus putin piper negru proaspat rasnit, coaja rasa de lime-am pus de lamaie- si un praf de sare.



Pune cratita-wokul - la foc potrivit si, cand sosul incepe sa clocoteasca, micsoreaza flacara si lasa la fiert circa 35-40 de minute.

Cu 5 minute inainte de a fi gata, adauga 1 lingurita zeama de lime/lamaie, crema de cocos pastrata si lasa totul sa fiarba.

La sfarsit, adauga sosul de peste amestecand continuu ca sa se intrepatrunda bine toate aromele. Aranjeaza preparatul pe un platou, decoreaza-l cu frunze de coriandru-eu am folosit telina-si serveste-l cald.

Poti sa-l servesti alaturi de un orez cu unt sau cu cateva linguri de  sos de carne cu lapte de cocos. Eu am ales varianta a doua ;-)




Chiar a fost deosebit, ghimbirul i-a dat o aroma senzationala, iar sosul de peste a facut sa para ca am sarat prea mult carnea, dar n-a fost adevarat. Se poate si o singura lingura de sos, zic eu ;-)
In rest, eu zic sa incercati aceasta reteta, merita!

Un comentariu :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.