Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

vineri, 2 noiembrie 2012

Trufe de cozonac

Made by Liana
















Ma cuprinde nostalgia cand ma gandesc ca la scoala, de ziua mea, duceam bomboane copiilor din clasa. 
Acum, cand ma uit la fiul meu, ii vad colegii de gradinita cum vin cu cate un pachetel individual pentru fiecare copil, pachet ce contine un suc cu paiul, o prajitura cu alcool trasa-n plastic si o bomboana pe bat. De ce nu se mai duc bomboane?? Acum sunt de sute de feluri, nu ca pe vremea mea, cand era bataie pe bomboanele de lapte!!
In fine, nu inteleg chestia cu pachetelul care a inlocuit bomboanele, dar fiindca a fost ziua mea, eu vreau sa va servesc cu bomboane. Cu niste bomboane deosebite, cu ciocolata si cu cozonac, extraordinar de bune.
Reteta e tot din cartea Dulciuri, editura Adevarul, aceeasi carte din care am preparat si "Salamul" glazurat de cozonac. Sunt o gramada de retete care se fac cu cozonac, iar eu m-am indragostit de ele, cred ca o se la fac pe toate...hi,hi...Sper sa va placa ;-)

Ingrediente:

200g de cozonac/panettone simplu,
75g ciocolata neagra,
75g cioclata alba,
1 pahar de lapte,
2 linguri de lapte condensat,
2 linguri de fulgi de migdale prajiti,
1 lingura coaja de portocala,
1 lingura esenta de portocala Dr.Oetker.

Mod de preparare:

1. Sfarama feliile de cozonac intr-un castron, toarna laptele caldut, lasa-l sa se inmoaie 10 minute si stoarce-l.




Chiflele de cozonac le cumpar din Auchan, sunt cinci bucati, 200g, cu doar 1.99lei.

2. Incorporeaza fulgii de migdale prajiti in cozonac, impreuna cu coaja si esenta de portocale.


 Formeaza bilute din compozitie, pune-le pe un platou si lasa-le 20 de minute sa se raceasca in frigider.


3. Toaca ciocolata cu cutitul si topeste-o la bain-mariein boluri separate sau in cuptorul cu microunde, amestecand frecvent. Eu prefer mereu sa o topesc la bain-marie, ca odata a ars ciocolata la microunde si de cat sa deschid din 10 in 10 secunda usa cuptorului, mai bine ma las pagubasa.

4.Pe o hartie de copt, glazureaza bilutele de cozonac cu ciocolata topita, alternand ciocolatile...mai bine imbracati jumatate de bilute cu ciocolata alba, jumatate cu ciocolata neagra. Eu asa am facut ;-)

 


Dati trufele la frigider, iar dupa 10-15 minute, dupa ce s-au intarit, puteti face diverse modele cu ciocolata alba peste glazura de ciocolata neagra si invers ;-)




Eu am o forma de silicon pentru trufe sub forma de trandafiri si mi-am zis sa o folosesc, in sfarsit, cu folos.
Am uns cu ciocolata alba si neagra topita formele din interior,



am dat la congelator, dupa cinci minute am scos si am uns din nou cu un strat gros de ciocolata. Am dat iar la congelator si cand s-a intarit, le-am umplut cu compozitia de cozonac pastrata.



 Le-am lasat la congelator cateva ore, apoi le-am scos si cu ceva emotii, asta dupa ce am stricat primul trandafir :P, am reusit sa scot trandafirii impecabili din forma. Ieeeeeeeee!!!



Un trandafir alb, pentru cei care prefera ciocolata alba:



Si un trandafir negru, pentru cei care pefera ciocolata neagra, of course ;-)



Si o trufa, pentru cine vrea:






Haideti la bomboaneeeee!!!!!





 



Si o sectiune, nu foarte reusita :P






Trufele sunt crocante la exterior datorita invelisului de ciocolata si mai moi in interior, fiind extrem de gustoase mai ales datorita prezentei fulgilor de migdale ;-)



22 de comentarii :

  1. Minunate si de mare efect. La multi ani si sa fii sanatoasa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunate!!! Sunt convinsa ca sunt extrem de delicioase, nu au cum sa fie altfel! Te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Surprinzator de delicioase au fost, din pacate prea putine :P Merci, te pup

      Ștergere
  3. Sa traiesti La multi ani!!!!!!!!!!!!!te pup cu mare drag,,,bune bomboanele,yamii!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumoase sunt.....Am luat din fiecare cate una, sper ca au ramas si pentru altii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Au ramas si la altii, cum nu, ca doar le-am impartit intre prieteni ;-) Sa-ti fie de bine, puup

      Ștergere
  5. offffff....cine mi-o fi facut rost de tine ....fugi d-aci :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. vai trebuie sa le fac neaparat,ce bine ti-au iesit sant tare curioasa de gust

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noua ne-au placut tare mult, sa-mi zici cum ti-au placut tie daca le faci ;-)

      Ștergere
  7. Tare frumuşele ţi-au ieşit. şi de mare efect.
    Week-end plăcut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, am avut noroc cu forma de trandafiri ;-) Merci, week-end fain si tie!

      Ștergere
  8. Ma servesc si eu!! Arata minunate! La multi ani , te pup cu mare drag!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar te rog!! Portie dubla pt. tine ;-) Merci frumos, te pup si eu cu mare drag :*

      Ștergere
  9. De unde ai luat lapte condensat ? E din strainatate? Bombonelele sunt delicioase si foarte aratoase , imi place ca le-ai facut in forma de trandafiri

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai ratat pasarica rosie de pe cutie...hi,hi..e mai aproape decat crezi :P

      Ștergere
  10. La multi ani plini de savoare, Liana! Sa fii sanatoasa si fericita si mereu cu zambetul pe buze, asa cum te stim! Servesc si eu o bombonica (doua... trei... :D) si te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, draga Margot! Serveste-te fara retineri cu cate vrei, pupici multi :*

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.